کاهش فروش خودروهای وارداتی در چین
منتشر شده در ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۲

میزان فروش خودروهای وارداتی در کشور چین و در بازه زمانی شش ماه نخست سال 2022 به میزان 25٫6 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خودروم، براساس اعلام شرکت سینوماچ(Sinomach)، بزرگترین فروشنده خودروهای وارداتی در چین، میزان فروش خودروهای سواری وارداتی در نیمه اول سال 2022 به 367٫632 دستگاه رسید که این رقم نشان دهنده کاهش 25.6 درصدی میزان فروش این خودروها نسبت به سال گذشته در بازار چین است. به طور تفکیکی و از ژانویه تا ژوئن 2022 میزان فروش خودروهای وارداتی سدان، SUV و MPV به ترتیب 28٫7، 24٫1 و 2٫7 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. میزان فروش خودروهای مزبور در بازه زمانی یادشده به ترتیب 162٫684، 189٫806 و 15٫142 دستگاه بود.

از مجموع آمار خودروهای وارداتی شش ماه نسخه سال 2022 به چین، 332٫315 دستگاه از آنها شامل محصولات برندهای لوکس بوده که نشان دهنده روند نزولی واردات این خودروها به میزان 25.2 درصد نسبت به سال گذشته است. برندهای لوکس وارداتی به چین در مدت زمان یادشده شامل آلفارومئو، آئودی، بی‌ام‌و، پورشه، مرسدس بنز، جگوار، کادیلاک، لکسوس، لندرور، مازراتی، مینی، آکورا، اسمارت، تسلا، ولوو، اینفینیتی و… بودند.

در میان 10 برند برتر واردکننده خودرو به چین در ماه ژوئن، خودروسازان پورشه، مینی، ولوو و سوبارو با رشد مواجه شده و در میان آنها پورشه سریع‌ترین رشد را تجربه کرده و آئودی در رتبه پنجم قرار دارد و با بیشترین کاهش سطح فروش نسبت به آمار سالانه مواجه شده است. برترین برندهای وارداتی به کشور چین، مرسدس بنز و لکسوس هستند. تویوتا همچنان شاهد افزایش میزان فروش خود در بازار چین بوده و میزان فروش محصولات آن نسبت به سال گذشته 5٫1 درصد افزایش یافته است.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.