چانگان با درک چالشها و دشواری مسیر توسعه ایستگاههای تعویض باتری در کشور چین، با امضاء قراردادی با همکاری نیو به توسعه قابلیت مزبور برای برندهای الکتریکی خود میپردازد.
به گزارش خودروم، چانگان و نیو به منظور توسعه ایستگاههای تعویض باتری در کشور چین با یکدیگر همکاری میکنند. دو شرکت با مشارکت یکدیگر استانداردهای جدیدی برای باتریهای قابل تعویض ایجاد نموده و آنها را ترویج خواهند کرد. همچنین براساس مفاد توافقنامه مجود میان دو طرف، هر کدام از آنها برای توسعه سایر جنبههای مرتبط به باتری خودرو به طرف مقابل کمک خواهد کرد.
مراسم امضاء این توافقنامه در چونگ کینگ، مقر کمپانی پانگان برگزار شد. ولیام لی به عنوان مدیرعامل نیو، از جمله شخصیتهای حاضر در این رویداد بود. دو شرکت شبکه تعویض باتری را توسعه میدهند و به شکل اشتراکی قادر به استفاده از این قابلیت برای محصولات خود هستند. آنها به تحقیق و توسعه انواع شیوههای تعویض باتری میپردازند و مکانیزمی برای مدیریت باتری و حفظ کار آمدی آن تعریف خواهند کرد.
در حال حاضر نیو ۲۱۱۳ ایستگاه تعویض باتری در چین دارد. شبکه شارژ این کمپانی نیز به سرعت در حال رشد است. به نظر میرسد که همکاری چانگان با نیو موقعیت هر دو شرکت را تقویت خواهد کرد. چانگان اکنون مالک چندین برند الکتریکی شامل کیوآن، آواتر و دیپال است. اما این شرکت همچنان از نظر حجم فروش خودروهای برقی نسبت به سایر رقبا عقب است. در سال ۲۰۲۲ چانگان تنها ۲۷۰ هزار دستگاه انواع خودروهای BEV، EREV و پلاگین هیبرید را به فروش رساند. در طول نه ماه گذشته نیز بیش از ۳۰۶ هزار دستگاه از انواع خودروهای مزبور فروخته شد.
سایر برندها و تعویض باتری
در کشور چین بسیاری از سازندگان خودرو مشغول توسعه شبکه تعویض باتری هستند. به عنوان مثال سایک برای برندهای ریسینگ، ام جی و مکسوس شبکه اختصاصی توسعه میدهد. این اتفاق برای آیون از کمپانی کگ نیز اتفاق میافتد. اما توسعه شبکه مزبور برای این برندها با کندی همراه است. در واقع آنها فقط چند ایستگاه در شهرهای درجه یک چین دارند. در نتیجه تعویض باتری فعلاً برای آنها در حد شعار و تبلیغات است. از این رو چانگان متوجه دشواری و خطرات توسعه شبکه بوده و به همین خاطر با نیو همکاری میکند.