هیوندای در گرجستان کارخانه تولید باتری می سازد
آماده سازی برای آینده! منتشر شده در ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۰
هیوندای

خودروساز کره‌ای هیوندای قراردادی به ارزش 4 تا 5 میلیارد دلار برای ساخت یک کارخانه تولید باتری در گرجستان امضاء کرده است.

به گزارش خودروم، خودروسازی هیوندای با همکاری شکرتی به نام SK On و برای تامین باتری خودروهای برقی خود در شهر بارتو کشور گرجستان یک کارخانه می‌سازد. ارزش این سرمایه‌گذاری 4 تا 5 میلیارد دلار بوده و این مجموعه در سال 2025 افتتاح می‌شود. کارخانه هیوندای در گرجستان 3,500 فرصت شغلی جدید و مستقیم ایجاد می‌کند. باتری‌های تولیدی این کارخانه، به مجموع‌‌های تولیدی هیوندای در آمریکا صادر می‌شوند.

هیوندای در حال حاضر مشغول سرمایه‌گذاری‌های کلانی در کشور گرجستان است. از اکتبر سال 2022، ساخت یک کارخانه با ارزش 5,54 میلیارد دلار در شهر برایان در حال انجام است. تولید خودروهایی با برندهای هیوندای، کیا و جنسیس باید در نیمه اول سال 2025 در این کارخانه آغاز شود و ظرفیت اسمی تولید سالانه آن بین 300 هزار تا 500 هزار دستگاه است.

شرکت SK On یکی از تولیدکنندگان باتری لیتیوم یونی و زیر مجموعه کمپانی SK Innovation است. این شرکت در حال حاضر یک کارخانه در گرجستان دارد و بیش از 2 هزار نفر را استخدام کرده است. هیوندای می‌خواهد که تا سال 2030 یازده خودروی برقی جدید را وارد بازار کند. از این تعداد سه سدان، شش شاسی‌بلند و یک خودروی تجاری سبک و یک مدل جدید و نامشخص به تولید می‌رسند. کراس اوور آیونیک 7 از جمله آنها بوده و در سال 2024 وارد بازار خواهد شد.

در آینده نزدیک هیوندای سدان برقی آیونیک 6 را عرضه می‌کند. این خودرو با دو باتری عرضه می‌شود. باتری‌ها به ترتیب 53 و 77,4 کیلووات ساعت ظرفیت دارند. نسخه تک موتوره و محرک عقب به ترتیب 148 اسب بخار با گشتاور 350 نیوتن متر یا 225 اسب بخار قدرت را تولید می‌کنند. نمونه چهار چرخ متحرک نیز 320 اسب بخار و 605 نیوتن متر گشتاور دارد. شعاع حرکتی این خودرو بسته به ظرفیت باتری‌ها حدود 547 کیلومتر خواهد بود.

هیوندای آیونیک 5 N نیز تولید می‌شود. این خودرو قدرتی بین 580 تا 620 اسب بخار دارد. به غیر از این، هیوندای روی یک پلتفرم جدید EV برای عرضه در سال 2025 کار می‌کند که ماژولار و یکپارچه است. براساس گزارش‌های موجود، این پلتفرم یک شاسی استاندارد دارد و 9 سیستم باتری و 5 نوع موتور مدولار با آن مطابقت داشته و از E-GMP فعلی سازگارتر است. برای سال 2030 هم هیوندای برنامه‌ریزی کرده تا از باتری‌های حالت جامد استفاده کند.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.