معرفی هیوندای سانتاکروز ۲۰۲۵ با ظاهری جدید
اسب کره‌ای منتشر شده در ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۸
2025 Hyundai Santa Cruz

هیوندای نسخه جدید و فیس لیفت ۲۰۲۵ پیکاپ کوچک سانتاکروز را در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی کرد. این خودرو از نظر ظاهری بهبود یافته است.

به گزارش خودروم، اکنون فرصت خوبی برای سلام کردن به هیوندای سانتاکروز ۲۰۲۵ دست می‌دهد. زیرا سرانجام نسل جدید این خودرو با کابینی متفاوا نسبت به گذشته در نیویورک رونمایی شد. این پیکاپ کوچک پیشرانه قبلی خود را حفظ می‌کند, اما تغییرات قابل توجهی در تریم XET تجربه می‌کند. زیرا تریم مزبور تنها یک بسته ظاهری و سفارشی در ژوئیه ۲۰۲۳ بود؛ اما حالا همه چیز متفاوت است.

تغییرات ظاهری

برای شروع باید بگوئیم که سانتاکروز ۲۰۲۵ یک فیس لیفت کوچک، ولی قابل توجه است. در این مدل از جلوپنجره‌ای جدید با تغییراتی مستطیلی شکل و اصلاح بریدگی بالای ان استفاده می‌شود. در نتیجه دیگر شاهد بکارگیری جلوپنجره V شکل سابق نیستیم. به جای آن از خطوط مستقیم، اشکال متقارن و در نهایت ظاهری شبیه به تراک‌‌های آمریکایی استفاده می‌شود. رینگ‌ها، نمای عقب و… نیز کمی اصلاح شده‌اند.

2025 Hyundai Santa Cruz

هیوندای در تریم XRT ساناکروز ۲۰۲۵ از تایرهای ویژه آفرود استفاده می‌کند. پیش از این در تریم مزبور از تایرهای خیابانی معمولی استفاده می‌شد. به لطف جلوپنجره جدید و الگوی خاص آن زاویه چرخش و تحرک تایرها در مسیرهای آفرودی برای تریم XRT بهتر می‌شود. قلاب یدک‌کشی در جلو و رینگ‌های ۱۸ اینچی مخصوص نیز برای تریم مزبور در نظر گرفته‌اند.

امکانات

هیوندای سانتاکروز ۲۰۲۵

در بحث محیط داخلی شاهد استفاده از نمایشگر منحنی هستیم. دو نمایشگری که هر کدام ۱۲,۳ اینچ ابعاد دارند. مجموع دکمه‌های کنترلی لمسی برای تنظیم سیستم تهویه در وسط داشبورد جای دارند. فرمان جدید هیوندای سانتاکروز ۲۰۲۵ نیز شبیه به توسان جدید است. اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، فناوری متصل بلولینک پلاس به همراه سیستم پرداخت درون برنامه‌ای هیوندای پی، دوربین ۳۶۰ درجه، سامانه نظارت بر نقاط کور و… از دیگر قابلیت‌های این خودرو هستند.

مشخصات فنی هیوندای سانتاکروز ۲۰۲۵

2025 Hyundai Santa Cruz

در زیر درب موتور سانتاکروز جدید، امکان استفاده از دو موتور متفاوت وجود دارد. نخست موتور ۲,۵ لیتر چهار سیلندر با ۱۹۱ اسب بخار قدرت که نیرو را به محور جلو یا تمام چرخ‌ها انتقال می‌دهد. نسخه قدرتمندتر موتور مزبور دارای توربوشارژ بوده و ۲۸۱ اسب بخار قدرت به همراه ۴۲۱ نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کند. همه موتورها به گیربکس هشت سرعته دوکلاچه متصل خواهند بود.

عرضه و قیمت

سانتا کروز ۲۰۲۵ در تابستان سال جاری وارد بازار می‌شود. احتمالاً قیمت این خودرو نزدیک به مدل ۲۰۲۴ یعنی حدود ۲۹ هزار دلار خواهد بود. اما بهترین تیپ این خودرو با تمام امکانات با قیمت تقریبی ۴۳ هزار دلار در دسترس است.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.