سهم ۶۱ درصدی چین از فروش NEV در جهان
غولی به نام چین منتشر شده در ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۷
خودروسازی چین

صنعت خودروسازی چین از ماه ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ موفق شد که سهم خود از بازار خودروهای انرژی نو یا NEV را به ۶۱ درصد در سطح جهانی برساند.

به گزارش خودروم، چین موفق به دریافت سهم ۶۱ درصدی از فروش خودروهای انرژی نو از ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ شد. در این میان فقط در آگوست ۲۰۲۳ چین به تنهایی ۶۵ درصد بازار مزبور را در اختیار گرفت. دبیر کل انجمن خودروهای مسافربری چین از جمله مقاصد صادراتی خودروهای انرژی نو چینی را آسیای جنوب شرقی و اروپا عنوان می‌کند. ضمن اینکه چین در ماه آگوست موفق به صادرات ۸۳ هزار خودرو NEV شد که این رقم نسبت به ماه قبل از آن ۵۳,۶ درصد و نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۸۲,۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در سال ۲۰۲۳ فروش NEV در سطح جهانی از ژانویه تا آگوست به ۸,۲۳ میلیون دستگاه رسید. این رقم نشان دهنده رشد ۴۰ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل است. در ماه آگوست ۱,۲۲ میلیون خودرو NEV در سراسر جهان به فروش رسید و این رقم ۳۵ درصد بیشتر از مدت زمان مشابه در سال قبل است. در سال ۲۰۲۱ چینی‌ها بیشتر در اروپا و آمریکای شمالی موفق به فروش NEV شدند. این روند اکنون نیز حفظ می‌شود و ما شاهد فروش ۱,۸۱ میلیون NEV چینی در اروپا و یک میلیون دستگاه از آنها در آمریکای شمالی از ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ هستیم.

در عین حال ضریب نفوذ خودروهای انرژی نو در سراسر جهان افزایش یافته است. رقم مرتبط به این شاخصه در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۳ درصد بود. اکنون از ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ شاهد ضریب نفوذی ۱۴,۶ درصدی هستیم. به طور خاص نیز میزان نفوذ این خودروها در بازارهای چین، آلمان، نروژ، آمریکا و ژاپن به ترتیب ۲۸، ۲۰، ۷۲، ۸.۹ و ۳ درصد است. برندهای برتر چینی از نظر فروش خودروهای الکتریکی در بازار اروپا نیز شمال سایک و جیلی هستند.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.