غول باتریساز چینی شاسی اسکیت بردی یکپارچه CIIC را با شعاع پیمایش ۱ هزار کیلومتری رونمایی کرد. این شاسی توسط نتا مورد استفاده قرار میگیرد.
به گزارش خودروم، کمپانی CATL به عنوان غول باتریساز چین توسعه شاسی اسکیت بردی CIIC را به پایان رساند. این شاسی شعاع پیمایش خودروی الکتریکی را به ۱ هزار کیلومتر رسانده و میزان مصرف انرژی آن به ازای پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت معادل با ۱۰,۵ کیلووات ساعت است. با شارژ پنج دقیقهای باتریهای این شاسی، قادر به پیمایش مسافتی ۳۰۰ کیلومتری خواهیم بود. احتمالاً از شاسی مزبور برای توسعه سدانهای کلاس B استفاده میشود. همچنین نتا نامزد نخست بکارگیری این شاسی در محصولات خود است.
شاسی اسکیت برد CIIC یا شاسی هوشمند یکپارچه CATL، باتری، موتورهای الکتریکی و سایر اجزاء حیاتی را درون یک پلتفرم ادغام میکند. چنین کاری موجب کاهش هزینه تولید، وزن خودرو و مصرف انرژی میشود و فضای سرنشینان را به حداکثر میرساند. هوزن اتو به عنوان مالک نتا اولین شریک CATL در توسعه شاسی اسکیت بردی مزبور بود. هر دو شرکت متعهد هستند که اولین مدل مبتنی بر این شاسی را در سه ماهه سوم ۲۰۲۴ وارد بازار کنند. شاسی CIIC سطح بالایی از یکپارچگی را ارائه میدهد و هزینههای چرخه توسعه را کاهش خواهد داد.
یکی از مهندسان ارشد CATL ضمن بیان پیشرفتهای شاسی CIIC از آزمایش آن در مناطق سرد و گرم چین خبر داد. بنابر ادعای او CIIC به شعاع پیمایش ۱ هزار کیلومتر با راندمان مصرف ۷۵ درصدی رسید. در دمای منفی ۷ درجه سانتیگراد این رقم به ۳۰ درصد میرسد. شاسی CIIC سیستمهای ولتاژ بالا و پایین، سیستم فرمان، ترمز و سایر اجزاءمرتبط به شاسی را یکپارچه میکند. همچنین از فناوری CTC یا سلول به شاسی استفاده میشود.