تویوتا از پلتفرم پلاگین هیبرید بی وای دی استفاده می‌کند
زانو زدن یک پادشاه منتشر شده در ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۲
تویوتا

تویوتا برای حفظ جایگاه در جنگ قیمتی خودروهای برقی بازار چین و دریافت یارانه‌ها و بسته‌های تشویقی دولت این کشور از پلتفرم پلاگین هیبرید بی وای دی استفاده می‌کند.

به گزارش خودروم، رسانه‌های چینی گزارش دادند که تویوتا به دنبال استفاده از پلتفرم پلاگین هیبرید بی وای دی به نام DM-i در دو یا سه محصول برای عرضه در بازار چین است. غول صنعت خودروسازی ژاپن تصمیم دارد که دیگر از پلتفرم THS هیبریدی و اختصاصی خود در مدل‌های HEV برای خودروهای جدید در بازار چین استفاده نکند. حروف HEV مخفف خودروی الکتریکی هیبریدی است. این محصولات موتوری احتراقی در نقش ژنراتور دارند. بنابراین HEV قادر به دریافت یارانه و بسته‌های تشویقی دولت چین همانند محصولات PHEV یا BEV نیست.

پیش از این تویوتا نسخه‌های پلاگین هیبرید لوین، کرولا E پلاس و راو4 را بدون کسب نتیجه مطلوب در بازار چین عرضه کرد. اکنون تویوتا از پلتفرمی متفاوت نسبت به خودروهای مزبور در سه خودروی جدید بهره می‌گیرد. البته تویوتا و بی وای دی اخبار مرتبط به این موضوع را تأیید نکرده‌اند. در این رابطه یک رسانه به نقل از منابعی در تویوتا می‌گوید که در صورت استفاده از فناوری پلاگین هیبرید بی وای دی، تویوتا تیونینگ جدیدی انجام می‌دهد و تجربه رانندگی در مدل نهایی همچنان متفاوت خواهد بود.

حروف DM از پلتفرم پلاگین هیبرید بی وای دی مخفف کلمه DualMode بوده و قدمت ان به سال ۲۰۰۸ باز می‌گردد. در ماه جاری بی وای دی نسل پنجم این سامانه را راه اندازی کرد و به خودروها اجازه داد که تا ۲ هزار کیلومتر مسافت را طی کنند. این مسافت در شرایطی طی می‌شود که به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۲,۹ لیتر سوخت مصرف می‌شود. سیستم DM دو نسخه DM-i و DM-p دارد. نسخه DM-i مخفف کلمات DualMode intelligent بوده و بر مصرف و کارایی تأکید می‌کند. اما DM-p برای خودروهای چهار چرخ متحرک و آفرودی کاربرد دارد.

همکاری‌های تویوتا با چین

تویوتا همکاری خود با بی وای دی را تشدید کرده است. این شرکت در سال ۲۰۲۱ سرمایه‌گذاری مشترکی را با بی وای دی به وجود آورد. در سال ۲۰۲۳ نیز تویوتا دومین خودروی تمام الکتریکی خود به نام bZ3 را با مهندسی مشترک بی وای دی و به کارگیری موتور الکتریکی، فناوری و باتری LFP Blade شرکت چینی وارد بازار کرد. تویوتا دو سرمایه‌گذاری دیگر در بازار چین دارد و با گک، و فاو همکاری می‌کند. به نظر می‌رسد که این اقدام برای حفظ جایگاه به دلیل فشار جنگ قیمتی خودروهای برقی در چین رخ می‌دهد. چون تویوتا با استفاده از فناوری بی وای دی همچنان قیمت را پایین نگاه می‌دارد.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.