آفیلا Afeela، برند مشترک هوندا و سونی
عرضه در سال 2026 منتشر شده در ۱۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۰
آفیلا

در نمایشگاه CES 2023 کمپانی‌های سونی و هوندا از نام و لوگوی برند مشترک و الکتریکی خود به نام آفیلا رونمایی کرده‌اند.

به گزارش خودروم، سونی و هوندا نام برند جدید خودروهای الکتریکی خود را که به واسطه سرمایه گذاری مشترک دو غول فناوری و خودروسازی ژاپن شکل گرفته است؛ آفیلا (Afeela) گذاشته و از این برند در نمایشگاه CES 2023 رونمایی کرده‌اند. یاسوهید میزونو در جریان کنفرانس شرکت مادر سونی در لاس وگاس به تشریح این برند جدید و فعالیت‌های آن در آینده پرداخته است.

آفیلا

همان طور که از نام و لوگوی برند جدید سونی و هوندا در این رویداد نمایش داده شد؛ نمونه‌ای از نسخه اولیه خودروی مفهومی Vision-S نیز با لوگوی جدید آفیلا بر روی صحنه حاضر شده است. در واقع این لوگو روی صفحه نمایشی قرار دارد که در قسمت جلویی خودرو جانمایی شده و اطلاعاتی مانند آب و هوا، وضعیت شارژ خودرو و… را به عابران پیاده نشان می‌دهد.

Yasuhide Mizuno

البته به سختی می‌توان گفت که خودروی یادشده، همان نمونه اولیه Vision-S قبلی است؛ چون کاملاً جدید بوده و به همین خاطر باید منتظر رویه سونی و هوندا و بررسی آن باشیم تا کمی بیشتر درباره آفیلا و Vision-S جدید بدانیم. سونی و هوندا در مورد دلیل انتخاب نام آفیلا توضیح نداده‌ و فقط به این موضوع اشاره کرده‌اند که این نام به معنی احساس بوده و به تجربه حرکتی خودرو اشاره دارد.

هوندا و سونی در مورد تاریخ عرضه آفیلا به بازار زمان مشخصی را اعلام نکرده‌اند. پیش ثبت نام محصولات آفیلا از نیمه اول سال 2025 آغاز شده و احتمالاً اولین محصول در بهار سال 2026 در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد. خودروی Vision-S دارای 45 سنسور و دوربین داخلی و خارجی است. سونی بهترین سیستم سرگرمی شامل فیلم، موسیقی و بازی را برای این خودرو در نظر گرفته و از بهترین تراشه‌های اسنپدراگون برای قدرت بخشیدن به فناوری‌های خود استفاده خواهد کرد.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.