تویوتا کمری ۲۰۲۵ در چهار تیپ معرفی شد
جذابیت ادامه دارد! منتشر شده در ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰
2025 Toyota Camry

تویوتا از نسل نهم کمری رونمایی کرد. این خودرو در چهار تیپ و با موتور ۲,۵ لیتری چهار سیلندر هیبریدی در انواع دیفرانسل جلو و چهار چرخ متحرک وارد بازار می‌شود.

به گزارش خودروم، تویوتا کمری برای سال‌ها در صدر فهرست پرفروش‌ترین خودروهای برقی جهان حضور دارد. اکثر مردم گمان می‌کنند که سدان‌ها مرده‌اند. اما تویوتا با فروش تقریبی ۳۰۰ هزار کمری در سال به خانواده‌ها، رانندگان اوبر و… خلاف این تصورات را اثبات می‌کند. خودرویی مقرون به صرفه و کاملاً قابل اطمینان که کمتر کسی قادر به مخالفت با آن است. حالا تویوتا کمری ۲۰۲۵ به عنوان نسل نهم این سدان محبوب معرفی شد. این خودروی منحصر به فرد در نمونه هیبریدی در سترس بوده و خریداران قادر به سفارش آن در انواع دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ متحرک هستند.

مشخصات فنی تویوتا کمری ۲۰۲۵

تویوتا کمری جدید چهار تیپ XLE، SE، LE و XSE دارد. پیشرانه هیبریدی این سدان محبوب موتوری ۲,۵ لیتری چهار سیلندر به همراه موتورهای الکتریکی است. نمونه دیفرانسیل جلو دارای دو موتور الکتریکی بوده و مجموع قدرت آن ۲۲۵ اسب بخار است. در نمونه چهار چرخ متحرک یک موتور الکتریکی بر روی محور عقب به در نقش ژنراتور ظاهر می‌شود و مجموع توان تویوتا کمری ۲۰۲۵ را به ۲۳۲ اسب بخار می‌رساند. هر دو پیشرانه به گیربکس متغیر پیوسته کنترلی الکترونیکی (eCVT) مجهز هستند. باتری‌ها نیز از نوع لیتیوم یونی بوده و متأسفانه تویوتا فعلاً ظرفیت آنها را اعلام نمی‌کند.

2025 Toyota Camry

به نظر می‌آید که دیگر خبری از موتور V6 در کمری نخواهد بود. مسئولان تویوتا در این باره می‌گویند که این اتفاق بخشی از حرکت خودروساز ژاپنی به سمت خودروهای تمام هیبریدی است. سامانه جدید تویوتا قدرت کافی را ارائه می‌دهد و مبتنی بر تجربه‌گرایی و عملکرد بهتر رانندگان خواهد بود. با این حال نسل نهم کمری را صرفاً باید فیس لیفتی سنگین دانست. کمری جدید بر روی همان پلتفرم TNGA-K ساخته می‌شود. پلتفرمی که در نسل هشتم این سدان هم مورد استفاده بود. با این حال سیستم تعلیق جدید با دمبرهای تازه و تنظیمات بروز برای کمری در نظر گرفته‌اند. تویوتا بر روی پاسخگویی بهتر، چابکی و کنترل این محصول مانور می‌دهد.

تغییرات بدنه تویوتا کمری ۲۰۲۵

2025 Toyota Camry

تویوتا کمری ۲۰۲۵ ظاهری شبیه به نسل هشتم دارد. جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های باریک و LED استاندارد جلو و عقب به همراه رنگ‌هایی جدید برای این خودرو در نظر گرفته‌‌اند. تیپ XSE دارای بخش همرنگ بدنه در قسمت پایین، تریم مشکی در صندوق عقب، رینگ‌های ۱۹ اینچی و رنگ بندی‌هایی خاص برای سقف است. در نسخه پایه کمری جدید جلو آمپر دیجیتالی ۷ اینچی، نمایشگر اطلاعات و سرگرمی ۸ اینچی وجود دارد. اما تیپ XLE و XSE دارای نمایشگر ۱۲,۳ اینچی هستند. امکان استفاده بی سیم از اپل کارپلی و اندروید اتو نیز وجود دارد. پر شارژ بی‌سیم تلفن همراه نیز برای این خودرو در نظر گرفته‌اند. البته در سطوح بالاتر از هدآپ ۱۰ اینچی هم استفاده می‌شود. سیستم صوتی استریو JBL با ۹ بلندگو نیز همراه سرنشینان خواهد بود.

کابین تویوتا کمری جدید

دیزاین داخلی خودرو براساس نوع تیپ انتخابی مشتریان متفاوت است. به عنوان مثال در نسخه SE از پوشش سافتتکس با تزئینات سفید و… استفاده می‌شود. ضمن اینکه چرم تیپ XLE داری تزئینات میکروفیبر دینامیکا است. در تیپ‌های XLE و XSE صندلی‌ها دارای گرمکن و سردکن هستند. در این تریم‌ها شیشه‌های لمینت آکوستیک، برای پنجره‌های جلو در نظر گرفته‌اند. به این ترتیب میزان صدای باد در کابین بسیار کاهش یافته است.

سطح ایمنی تویوتا کمری

2025 Toyota Camry

تمام تیپ‌های تویوتا کمری ۲۰۲۵ از مجموعه ایمنی Safety Sense ورژن ۳ برخوردار هستند. این سامانه پیشرفته شامل سیستم هشدار برخورد با وسایل نقلیه و عابران پیاده، کروز کنترل تطبیقی، سامانه هشدار خروج از خط حرکتی، خوانش علائم جاده‌ای، نور بالای خودکار، نظارت بر نقاط کور و هشدار برخورد از روبرو هستند. تیپ‌های XLE و XSL را می‌توان با بسته پرمیوم پلاس شامل سیستم کمکی حرکت در ترافیکف هشدار ترافیک جلو، سامانه تغییر خط حرکتی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب به همراه ترمزهای خودکار سفارش داد.

قیمت و زمان عرضه کمری ۲۰۲۵

2025 Toyota Camry

فعلاً اطلاعی در رابطه با تیپ اسپرت یا TRD تویوتا کمری جدید نداریم. تویوتا در پاسخ به مشخصات تیپ مزبور اشاره می‌کند که مشخصات فنی اعلامی برای تمام تیپ‌های کمری یکسان است. کمری بیش از یک خودروی سواری بوده و اکنون برندی مطرح محسوب می‌شود. در سال ۲۰۲۲ تویوتا بیش از ۲۹۵ هزار دستگاه از آن را در آمریکا فروخت و پنجمین سدان پر فروش بازار آن کشور شد. رتبه چهارم نیز به تویوتا راوفور با فروش نزدیک به ۴۰۰ هزار دستگاه اختصاص یافت. کمری جدید در بهار ۲۰۲۴ وارد نمایندگی‌های رسمی تویوتا می‌شود. قیمت این خودرو هنوز مشخص نیست.

دسته بندی ها: خارجی منتخب
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.