اکسپنگ G9 مدل ۲۰۲۴ معرفی شد
بزودی در آلمان منتشر شده در ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۰
اکسپنگ G9

اکسپنگ G9 مدل ۲۰۲۴ توسط این خودروساز چینی در پنج نسخه مختلف و همراه با امکاناتی جدید و بهبود شاخصه‌های فنی عرضه شد.

به گزارش خودروم، اکسپنگ G9 مدل ۲۰۲۴ معرفی شد. برند اکسپنگ ضمن معرفی مدل جدید اکسپنگ G9 از عرضه این خودرو در چندین کشور اروپایی از جمله، نروژ، دانمارک، هلند و سوئد خبر داد. همچنین مدل ۲۰۲۴ اکسپنگ G9، سال اینده وارد بازار آلمان می‌شود. برای خرید این خودروی الکتریکی در نسخه پایه باید ۳۶,۲۰۰ دلار هزینه کرد. این میزان ۶,۳۰۰ دلار کمتر از مدل قبلی است.

مشخصات فنی اکسپنگ G9 مدل ۲۰۲۴

اکسپنگ G9 جدید کراس اووری سایز متوسط با ابعاد ۴,۸۹۱، ۱,۹۳۷ و ۱,۶۸۰ میلی‌متر و فاصله محوری ۲,۹۹۸ میلی‌متری است. مدل ۲۰۲۴ این خودرو براساس پلتفرم جدید و الکتریکی هوشمند SEPA ساخته می‌شود. در مدل قبلی از پلتفرم E/E استفاده می‌شد و جالب اینکه پلتفرم مزبور توسط فولکس واگن خریداری شد. فولکس خودروهای برقی جدیدی را به منظور عرضه در بازار چین با استفاده از پلتفرم E/E می‌سازد؛ اما از فناوری‌های اکسپنگ استفاده نخواهد کرد.

اکسپنگ G9

تمام نسخه‌های مدل ۲۰۲۴ اکسپنگ G9 دارای کابینی خلبانی با معماری XNGP و مبتنی بر کاربید سیلیکون ۸۰۰ ولتی هستند. این یعنی نسخه جدید اکسپنگ G9 از شارژ سریع ۳۱۵ کیلوواتی پشتیبانی می‌کند و شارژ آن از ۱۰ تا ۸۰ درصد فقط در ۱۰ دقیقه امکان پذیر خواهد بود. این خودرو پنج نسخه دارد. مدل‌های مکس و پرو ۵۷۰ از باتری ۷۸,۴ کیلووات ساعتی با شعاع پیمایش ۵۷۰ کیلومتر بهره می‌برند. هر دو نمونه یک موتور بر روی محور عقب با قدرت ۳۰۸ اسب بخار و گشتاور ۴۳۰ نیوتن متر دارند.

اکسپنگ G9

مدل‌های مکس و پرو ۷۲۰ با باتری ۹۸ کیلووات ساعتی و شعاع پیمایش ۷۰۲ کیلومتر عرضه می‌شوند. پیشرانه‌های دو مدل مزبور همانند نسخه‌های ۵۷۰ است. اما نسخه مکس ۶۵۰ چهار چرخ متحرک بوده و قدرت آن ۵۴۳ اسب بخار با گشتاور ۷۱۷ نیوتن متر است. قیمت این نمونه نیز ۴۹۳۰۰ دلار خواهد بود. مدل قبلی اکسپنگ G9 دارای ۸ مدل بود و این اتفاق باعث نارضایتی مشتریان شد.

وجه تمایز نرم افزار نسخه‌های مختلف

اکسپنگ G9

تفاوت اصلی میان نسخه‌های پرو و مکس را باید پشتیبانی از سامانه کمک رانندگی هوشمند دانست. در مدل‌های پرو از یک پلتفرم NVIDIA DRIVE Orin استفاده می‌شود. اما در مدل‌های مکس دو پلتفرم در دسترس هستند. در نوع پرو ۵ رادار موج میلی‌متری، ۱۲ رادار اولتراسونیک و ۱۲ دوربین در دسترس شما است. اما در نمونه مکس علاوه بر این‌ها شما دو لیدار نیز در اختیار دارید.

آمدن City NGP

اکسپنگ G9

اکسپنگ از برنامه سیستم رانندگی هوشمند خود موسوم به City NGP با پوشش ۵۰ شهر در سراسر چین از جمله پکن، گوانگژو، شنژن و… در اکسپنگ G9 مدل ۲۰۲۴ استفاده می‌کند. همچنین دستیار هوشمند جدید Xiao P با قابلیت گفتگوی مداوم، اتصال آنلاین و… در دسترس است.

امکانات جدی اکسپنگ G9

مدل ۲۰۲۴ اکسپنگ G9 را باید از نظر طراحی یک فیس لیفت نسبت به نسخه قبلی دانست. زبان طراحی این خودرو X-BOT FACE ورژن ۳ بوده و شاهد استفاده از جلوپنجره بسته هستیم. در داخل نیز از چرم ناپا استفاده می‌شود و رنگ‌بندی‌های متنوعی برای بدنه و تریم داخلی در نظر گرفته‌اند. میزان صدا در داخل خودرو و هنگام رسیدن سرعت به ۶۰ کیلومتر در ساعت حدود ۵۳,۹ دسی بل است. همچنین از نسل دوم سیستم صوتی شیائوپرا اکسپنگ کنسرت هال با ۲۱ بلندگو استفاده می‌شود. شارژ بی‌سیم ۵۰ ولتی با قابلیت شارژ دو تلفن همراه، نمایشگرهایی با کیفیت بالا و… از دیگر ویژگی‌های این خودرو هستند.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.