تویوتا لندکروزر 2024 با قیمت 50 هزار دلار معرفی شد
بازگشت به ریشه ها منتشر شده در ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰
تویوتا لندکروزر 2024

سرانجام رسماً تویوتا لندکروزر 2024 با ظاهری به سبک گذشته و پیشرانه‌ای 326 اسب بخار با گشتاور 630 نیوتن متر رسماً معرفی شد.

به گزارش خودروم، تویوتا لندکروزر یکی از غایبان بزرگ خطوط تولید این خودروساز ژاپنی از سال 2021 در کشور آمریکا بود. در آن زمان نسخه جدید این خودرو دوران حیات خود را به عنوان رقیبی خشن در برابر چیپ CJ5 آغاز کرد و مانند آن رشدی قابل توجه را تجربه نمود. شاسی بلندی 8 نفره با قیمت 87 هزار دلار که همچنان یکی از بهترین گزینه‌ها برای آفرود است. حالا اما تویوتا لندکروزر 2024 از راه می‌رسد.

تویوتا لندکروزر 2024

بعد از سه سال این شاسی بلند آفرودی مجدداً وارد نمایشگاه‌های فروش خودرو در آمریکا خواهد شد. تویوتا لندکروزر 2024 با طراحی نسبتاً کلاسیک، مانور پذیری بیشتر و مهم‌تر از همه یعنی قیمت پایین‌تر به ریشه‌های خود باز می‌گردد.البته شاید FJ40 redux بدون سقف وجود خارجی ندارد. اما لندکروزر جدید نسبت به قبل دست یافتنی‌تر بوده و با قیمت پایه 50 هزار دلار به فروش می‌رسد. مدل جدید با کد J250 و بر روی پلتفرم TNGA-F مشابه با لکسوس GX و لندکروزر سری 300 تولید می‌شود. اما قیمت مقرون به صرفه‌تری دارد و نسبت به سری 300 ابعاد آن کوچکتر است.

طراحی مربع شکل

لندکروزر 2024 مانند GX خط شخصیت ارتقاء یافته‌ای دارد. اما شباهتی میان دو خودروی مزبور مشاهده نمی‌شود. هر دو دارای شیشه جلویی تقریباً مسطح همراه با شیشه‌های جانبی عمودی هستند. اما جزئیات طراحی لندکروزر آن را هدفمندتر و کم زرق و برق‌تر از لکسوس به نظر می‌رساند.

تویوتا لندکروزر 2024

همه چیز از جلو شروع می‌شود. جایی که تویوتا سپر جلویی ساده و همراه با جلوپنجره مستطیل شکل را برگزیده است. تریم پایه 1958 به شکل عجیبی از چراغ‌های جلو LED گرد استفاده می‌شود. در حالی که تریم متوسط لندکروز چراغ‌هایی مستطیل شکل و مانند FJ62 دارد. در 1958 از سپری پلاستکی و سنگین در جلو استفاده می‌شود. این قطعه ارزان با نمونه رنگی خود در لندکروزر نسخه اول جایگزین می‌شود.

تویوتا لندکروزر 2024

در عقب لندکروزر نواری از چراغ‌ها عرض کامل خودرو را پیموده و در نهایت به چراغ‌های ساده و مربعی شکل آم در گوشه‌ها می‌رسند. طراحی این بخش به شکل لذت بخشی عاری از تزئینات اضافی بوده و لاستیک زاپاس بزرگی نیز در زیر سپر عقب قرار دارد. ولی طراحی ساده نشان دهنده عدم یکپارچه‌سازی با سیستم‌های تعاملی نیست. اما عمیقاً به دورانی اشاره دارد که لندکروزر مانند یک ابزار برای انجام کار بود. بنابراین برای اجراء این ماموریت هدفمند، سری LC 250 شیشه‌ای دارد که به شکل خودکار باز خواهد شد. اما در عقب لندکروزر قدیمی تاشو بوده و از نسخه فعلی معمولی‌تر است.

لاستیک و رینگ

تویوتا لندکروزر 2024

عرضه لندکروزر 2024 به شکل استاندارد و با لاستیک‌های تمام فصل نیز عجیب به نظر می‌رسد. اما مهم نیست که چه سطحی از تریم این خودرو را انتخاب می‌کنید. بلکه آمادگی آن برای انجام آفرود در اسرع وقت مهم بوده و به همین خاطر شاید لاستیک‌های قوی‌تری برای این خودرو خریداری کنید. رینگ‌ها طراحی قابل توجهی ندارند. ما آرزو داریم که در نسخه 1958 حداقل از رینگ‌های فولادی قدیمی به عنوان گزینه‌ای تزئینی و مستحکم برای جاده‌های ناهموار استفاده شود.

مشخصات فنی تویوتا لندکروزر 2024

تویوتا لندکروزر 2024

لکسوس GX و سری 300 لندکروزر دارای موتورهای 3,4 لیتری V6 با توربوشارژ دوقلو هستند. سری 250 در بازار آمریکا از I-Force Max پیشرفته 2,4 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر خطی بهره می‌برد. با این حال نباید این خودرو را دست کم گرفت. چون 326 اسب بخار قدرت با گشتاور 630 نیوتن متر را به تولید می‌رساند. علاوه بر این به لطف وجود موتور الکتریکی 48 اسب بخاری روی گیربکس هشت سرعت اتوماتیک، احتمالاً حتی در سرعت‌های پایین نیز صدای جالب توجهی خواهید شنید. گشتاور فوری موتور به لندکروز کمک می‌کند که هوشمندانه شتابگیری کند و با سهولت بهتری از صخره‌های سخت بگذرد.

نام خودروتویوتا لندکروزر 2024
موتور2,4 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ هیبرید
قدرت326 اسب بخار با 630 نیوتن متر گشتاور
دفیرانسیلچهار چرخ متحرک با گیربکس کمکی دو سرعته
فاصله از سطح زمین8.7 اینچ
زاویه ورود، خروج و شکست31، 22 و 25 درجه
تویوتا لندکروزر 2024

مانند تمام لندکروزرهای قبلی، سری 250 جدید به صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ متحرک و گیربکس کمکی دو سرعته عرضه می‌شود. دیفرانسیل مرکزی با لعزش محدود خودکار و قفل دیفرانسیل عقب نیز در دسترس هستند. اما لندکروزر 2024 چیزهای دیگری برای دفاع از نام افسانه‌ای خود دارد. این خودرو 8,7 اینچ با سطح زمین فاصله داشته و زوایای ورود، خروج و شکست ان به تریب 31، 22 و 25 درجه هستند.

تویوتا لندکروز 2024

اجزاء حیاتی زیر بدنه شاسی نیز درون ریل‌های قابل هستند و به این ترتیب برخورد سنگ و… به آنها امکان پذیر نیست. البته پایین‌ترین قسمت تویوتا لندکروزر 2024 را باید بخش انتهایی این خودرو دانست. اما به اندازه کافی قوی بوده و آسیب جدی به این قسمت وارد نخواهد شد.

امکانات اضافی

تویوتا لندکروز 2024

علاوه بر این لندکروزر جدا از هندسه آفرودی و کاملاً قابل قبول خود، امکاناتی اضافی هم برای حل تمام مشکلات دارد. به عنوان مثال تمام مدل‌های این خودرو به شکل استاندارد دارای کنترل خزین با سرعت پایین هستند. در این حالت دریچه گاز و ترمز به راننده اجازه تمرکز بیشتر بر روی فرمان را خواهند داد. در حالی که سیستم کنترل کمکی حرکت در سراشیبی به مدیریت سرعت هنگام پایین آمدن از سراشیبی کمک می‌کند. ما این ویژگی را در تاکوما TRD Pro دیده بودیم.

تویوتا لندکروز 2024

با عبور از نسخه پایه به سمت مدل‌های بالاتر شاهد بهبود عملکرد لندکروز 2024 در مواجه با صخره‌های بزرگ هستیم. همچنین از Multi-Terrain Select برای عبور از سطح مختلف مانند گل، شنگ و شن استفاده می‌شود. دو تریم بالایی مانیتوری برای نمایش تصاویر مسیر در جلو، زیر و امتداد کنارهای خودرو دارند. این به ما کمک می‌کند که چرخ‌ها را به طور مناسب حرکت دهیم.

ویژگی‌ها

لندکروزر جدید فط به عنوان خودرویی پنج نفره و درست مانند مدل‌های قبلی خود در دهه 1970 و 1980 به فروش می‌رسد. اگر چه تویوتا لندکروز 2024 ظاهر لوکس سری 100 و 200 را ندارد. ولی کابین سری 250 هنوز هم خوب به نظر می‌رسد. در این کابین شاهد استفاده از پلاستیک نرم بر بالای داشبورد و پانل درها هستیم. اما پوشش لاستیکی غیر عادی، پلاستیک خشک با کیفیت و… هم برای کاهش قیمت مشاهده خواهید کرد.

تویوتا لندکروز 2024

علاوه بر این لندکروز 1958 به شکل پایه دارای گرمکن صندلی‌های جلو و فرمان است. سطوح بالاتر از روکش چرم مصنوعی سافتکس بر روی صندلی‌ها برخوردار هستند. در این سطح گرمگن و سردگن برای صندلی‌های جلو در دسترس است. نسخه پرچمدار First Edition از چرم طبیعی بهره می‌برد.

تویوتا لندکروز 2024

تویوتا لندکروزر 2024 مجموعه‌ای از فناوری‌های مناسب را در اختیار دارد. در نسخه پایه نمایشگری 8 اینچی وظیفه اجرای جدیدترین سیستم اطلاعات و سرگرمی تویوتا را برعهده دارد. در صورت انتخاب یکی از دو تریم بالایی قطر نمایشگر به 12,3 اینچ می‌رسد. کروز کنترل تطبیقی، کنترل در خط حرکتی، ترمز اضطراری خودکار و نظارت بر نقاط کور هم در دسترس است.

قیمت تویوتا لندکروزر 2024

تویوتا لندکروز 2024

قیمت رسمی، مصرف سوخت و سایر مشخصات این خودرو در آینده منتشر می‌شود. در حال حاضر تویوتا ارزش تریم پایه لندکروزر 1958 را 50 هزار دلار می‌داند. بنابراین بدون شک لندکروز در نمونه‌های بهتر گران‌تر خواهد بود. لندروور دیفندر 110 پایه جدی‌ترین رقیب سری 250 با قیمتی 62 هزار دلاری به فروش می‌رسد. علاوه بر این نباید فورد برانکو بادلندز چهار در با موتور 2,7 لیتری V6 اکوبوست را از قلم انداخت.

تویوتا لندکروز 2024

شاید قدرت محصول فورد کمتر باشد؛ اما جابجایی سقف و درها را نمی‌توان نادیده گرفت. اگر پیشرانه هیبریدی مد نظر باشد؛ چیپ رانگلر 2024 هیبرید با قیمت 51 هزار دلار در دسترس است. بنابراین لندکروزر در برابر رقبا با مشک مواجه می‌شود. اما سری 250 با سیستم تعلیق قدترمند، پیشرانه قوی، کیفیت زبان زد، استعداد آفرودی بالا و میلیون‌ها طرفدار را نباید از یاد برد.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.