معرفی اشکودا کودیاک جدید و ۲۰۲۴
بزرگ و خانوادگی منتشر شده در ۱۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۱
2024 Skoda Kodiaq

اشکودا نسل جدید شاسی بلند بزرگ و خانوادگی کودیاک را معرفی نمود. مدل ۲۰۲۴ این خودرو دارای نسخه‌ای با پیشرانه پلاگین هیبرید است.

به گزارش خودروم، اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ پس از پیمودن یک کمپین تبلیغاتی طولانی سرانجام رسماً معرفی و وارد بازار شد. این شاسی‌بلند سایز متوسط می‌تواند جایگزینی جادارتر برای فولکس واگن تیگوان ۲۰۲۴ باشد. خودرویی که از نظر ظاهری طراحی تکامل یافته‌ای دارد و فضای داخلی آن با تمرکز بر نمایشگرها اصلاح می‌شود. اما اشکودا همه دکمه‌های فیزیکی را حذف نمی‌کند. ضمن اینکه سرانجام شاهد بکارگیری پیشرانه پلاگین هیبریدی به عنوان بخشی از تغییرات گسترده بروزرسانی کودیاک برای نسل دوم آن هستیم.

2024 Skoda Kodiaq

اشکودا کودیاک جدید ۶۱ میلی‌متر نسبت به قبل از طول بیشتری برخوردار بوده و حالا طول آن ۴,۷۵۹ میلی‌متر است. اما فاصله بین دو محور همچنان ثابت بوده و ۲,۹۷۱ میلی‌متر خواهد بود. ولی برای یک خودروی نسل جدید و نسبتاً غیر معمولی شاهد کاهش ۱۸ میلی‌متری عرض آن و رسیدن به عدد ۱,۸۶۴ میلی‌متر هستیم. ارتفاع هم ۱۷ میلی‌متر کمتر از قبل بوده و اکنون ۱,۶۵۹ میلی‌متر است.

ظاهری بروز و اسپورت‌تر

2024 Skoda Kodiaq

شاسی‌بلند سایز متوسط جدید و متفاوت چک، با طیف وسیعی از رینگ‌های آلومینیومی در ابعاد ۱۷ تا ۲۰ اینچ و همراه با ۹ رنگ گوناگون از جمله رنگ‌بندی جدیدی به نام برونکس طلایی متالیک در دسترس است. تیپ اسپورت لاین یکی از نسخه‌های گران قیمت کودیاک بوده و در آن شاهد مجموعه‌ای از تزئینات مشکی در نقاط مختلف خودرو از جمله ستون‌های D کاملاً تیره رنگ برای اولین بار هستیم. روف ریل، قاب پنجره‌ها، جلوپنجره، قاب آینه‌های جانبی، دیفیوزر عقب و… همگی مشکی رنگ هستند. در بهترین نسخه علاوه بر استفاده از تزئینات تیپ اسپورت لاین بر روی گلیگرهای جلو شاهد بکارگیری رینگ ۱۹ اینچی منحصر به فردی با روکش آنتراسیت براق هستیم. البته امکان سفارش رینگ ۲۰ اینچی با روکشی اختصاصی برای این نسخه وجود دارد.

چراغ‌های جدید

2024 Skoda Kodiaq

کودیاک جدید و ۲۰۲۴ از نظر طراحی تکامل یافته و چراغ‌های عقب از نظر گرافیکی بهتر از گذشته بوده و متصل هستند. این تغییر مطابق با سایر خودروهای روز جهان در سال ۲۰۲۳ اتفاق می‌افتد و از آن جمله نیز باید به خواهر خوانده کودیاک از ولفسبورگ اشاره کرد. اشکودا فناوری LED ماتریس نسل دوم خود را برای چراغ‌های جلو به کار می‌برد و اکنون ۵۰ درصد از عناصر نورانی بیشتری استفاده می‌کند و در مجموع ۱۵ درصد خروجی نور بیشتری ارائه می‌دهند.  این چراغ‌های جلوی هوشمند به شکل استاندارد در تیپ اسپورت لاین موجود بوده و می‌توانند با نواری افقی و عبور از جلوپنجره به یکدیگر متصل باشند.

تغییرات کابین اشکودا کودیاک ۲۰۲۴

2024 Skoda Kodiaq

تغییرات داخل اشکودا کودیاک جدید و ۲۰۲۴ بلافاصله نظر ما را به خود جلب می‌کند. در این رابطه ما فقط در رابطه با نمایشگری بزرگ صحبت نمی‌کنیم؛ زیرا تغییرات این بخش به آن خلاصه نمی‌شود. به عنوان مثال اکنون دسته دنده روی ستون فرمان قرار دارد و با این اقدام فضای بیشتری بین صندلی‌های جلو به وجود می‌آید. اشکودا اسمارت Dials را نیز بر روی کنسول میانی قرار می‌دهد. این قابلیت با نمایشگرهای ۱,۲۵ اینچی گرد و مشابه با آئودی TT پیش روی ما است. کنترل‌گرهای فیزیکی اجازه مدیریت دمای کابین وگرمکن و سردکن صندلی‌ها را فراهم می‌کنند. اما با نمایشگر مکزی امکان مدیریت سرعت فن، جهت پرتاب هوا و بکارگیری تهویه مطبوع هوشمند را در اختیار دارید. نمایشگر به شکل استانندارد ۱۰ اینچی بوده و امکان سفارش آن با ابعاد ۱۳ اینچ وجود دارد. پیش روی راننده نیز جلو آمپر دیجیتالی با ابعاد ۱۰ اینچ  و نمایش سه بعدی برخی از المان‌ها قرار می‌گیرد.

صندوق عقب بزرگ و جادار

صندوق عقب ۹۱۰ لیتر فضا را بدون خواباندن صندلی‌های ردیف عقب در اختیار شما قرار خواد داد. این رقم ۷۵ لیتر بیشتر از مدل قبلی اشکودا کودیاک است. در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف عقب حجم صندوق به ۲۱۰۵ لیتر می‌رسد که این میزان نیز ۴۰ لیتر بیشتر از نسل اول کودیاک است. در صورت انتخاب نسخه هفت نفره، گنجایش صندوق عقب ۳۴۰ لیتر بیشتر بوده و این رقم نیز ۷۰ لیتر نسبت به مدل قبلی بیشتر خواهد بود. اگر صندلی‌های ردیف عقب را بخوابانید؛ ۸۴۵ لیتر فضا فراهم خواهد شد. در صورت تا کردن صندلی‌های ردیف سوم و دوم نیز ۲۰۳۵ لیتر فضا در اختیار شما خواهد بود. ضمن اینکه فضای سر اضافی به میزان ۱۵ میلی‌متر برای سرنشینان عقب در نسخه هفت نفره موجود است.

برخی از امکانات کودیاک جدید

اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ به عنوان شاسی بلند بزرگ و خانوادگی مملو از امکانات مطلوب است. در این خودرو چهار درگاه پورت USB-C با توان ۴۵ وات  وجود دارد. همچنین یک درگاه USB-C با توان ۱۵ وات درون آینه دید عقب قرار وجود دارد و نه بلندگو(سیستم صوتی Canton با ۱۴ بلندگو سفارشی)، شارژ بی سیم ۱۵ واتی با خنک کنندگی برای دو گوشی هوشمند، ماساژور صندلی‌های جلو، منویی جدید برای کنترل تهویه مطبوع و… در دسترس هستند.

مشخصات فنی

اشکودا کودیاک جدید و ۲۰۲۴ با مجموعه‌ای از موتورهای احتراقی ارائه می‌شود. اولین نمونه از موتوری ۱.۵ لیتری بنزینی TSI با فناوری هیبریدی ملایم بهره می‌برد. این موتور ۱۴۸ اسب بخار قدرت داشته و برای بهبود مصرف سوخت از فناوری سیلندر فعال گروه فولکس واگن برای خاموش نمودن سیلندرهای اضافی استفاده می‌کند. بازیابی انرژی ترمز نیز در این نسخه وجود دارد. این نمونه دیفرانسیل جلو است. نمونه بعدی موتوری ۲ لیتری TSI با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و متصل به سیستم چهار چرخ متحرک است. نمونه دیزلی دیفرانسیل جلو ۱۴۸ اسب بخار قدرت دارد و در صورت سفارش نسخه چهار چرخ متحرک تنها ۱۹۰ اسب بخار قدرت در اختیار دارید. در تمام نسخه‌ها از گیربکس هفت سرعته DSG استفاده می‌شود.

2024 Skoda Kodiaq

خبر بزرگ برای ما بهره‌گیری از سامانه پلاگین هیبرید در کنار موتور ۱,۵ لیتری TSI اسب بخار و خروجی ترکیبی ۲۰۱ اسب بخار با فعال شدن موتور الکتریکی است. باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۲۵,۷ کیلووات ساعت توان پیمایش ۱۰۰ کیلومتر مسافت به شکل خالص الکتریکی را فراهم می‌کند. باتری را می‌توان با شارژ ۱۱ کیلوواتی AC یا ۵۰ کیلوواتی DC شارژ نمود.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.