اشکودا اوکتاویا ۲۰۲۴ با نسخه RS از راه رسید
ژن آلمانی در چک! منتشر شده در ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰
2024 Skoda Octavia

اشکودا پر فروش‌ترین خودروی خود در سال گذشته را بروزرسانی نمود و حالا اوکتاویا ۲۰۲۴ با مجموعه‌ای از تغییرات ظاهری و فنی وارد بازار اروپا می‌شود.

به گزارش خودروم، در سال ۲۰۲۳ اشکودا اکتاویا با فروش ۱۹۱ هزار و ۹۰۰ دستگاه به عنوان پرفروش‌ترین محصول اشکودا شناخته شد. حالا در سال جدید میلادی اشکودا اوکتاویا ۲۰۲۴ پیش روی ما قرار دارد. خودرویی با ظاهر بروز، نمایشگرهای بزرگتر، موتورهای مختلف و کار آمد. البته این برند چکی مدل پرچمدار اوکتاویا یعنی RS را نیز با شمایلی استیشن مانند و ویژگی‌های جذاب معرفی کرد.

ظاهر جدید اشکودا اوکتاویا

اشکودا اوکتاویا جدید نسخه بزرگتری از فولکس واگن گلف ۲۰۲۴ خواهد بود. اکتاویا دارای چراغ‌های جلوی LED ماتریسی با گرافیک جدید، نور بالای تطبیقی و… است. این ویژگی‌ها به شکل استاندارد در نسخه RS در دسترس هستند. همچنین در نسخه RS دیگر خبری از بخش دوم چراغ‌های موجود در سپر نیست. اشکودا از سال ۲۰۰۹ این طرح را برای اکوتاویا RS مورد استفاده قرا رداد.

قسمت عقب نیز همچنان مانند گذشته بوده و حالا گرافیک چراغ‌های عقب کمی شبیه به محصولات آئودی است. در اشکودا اوکتاویا ۲۰۲۴ شاهد استفاده از رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ تا ۱۹ اینچی همراه با رنگ آمیزی نارنجی و حتی سبز مامبا هستیم. فونت و لوگوی جدید اشکودا نیز بر روی بدنه درج می‌شود و لوگوی RS نیز در جلو و عقب نسخه مزبور ابعاد بزرگتری دارد.

2024 Skoda Octavia

در داخل نیز شاهد بروزرسانی سیستم اطلاعات و سرگرمی هستیم. صفحه نمایش اصلی با ابعاد ۱۳ اینچ همراه سرنشینان است. جلو آمپر دیجیتال ابعادی ۱۰ اینچی دارد و تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله در دسترس خواهد بود. اشکودا گزینه‌های مختلفی برای تزئین و تو دوزی اوکتاویا ۲۰۲۴ در نظر می‌گیرد و چیزهایی مانند سردکن و گرمکن صندلی‌های جلو، ماساژور و… را با دریافت هزینه اضافی به مشتریان عرضه خواهد کرد.

خداحافظی با دیزل در نسخه RS

به شکل عجیبی اشکودا از موتورهایی با آلایندگی بالا در اوکتاویا استفاده می‌کند و حتی خبری از مدل پلاگین هیبرید هم نیست. اکتاویا RS تنها با موتور بنزینی عرضه می‌شود و این یعنی دیگر نسخه ۲ لیتری دیزلی دیفرانسیل جلو و چهار چرخ متحرک را نمی‌بینیم. البته خداحافظی با نسخه ۲ لیتری TDI در نسخه اسپورت خیلی عجیبی به نظر نمی‌رسد. چون عمر موتورهای دیزلی در اروپا به اتمام رسید و گزارشی از انجمن خودروسازان اروپا نشان می‌دهد که استقبال از محصولات برقی بیشتر از انواع دیزلی است.

مشخصات فنی اشکودا اوکتاویا RS

اشکودا اوکتاویا ۲۰۲۴ معمولی مهم با موتور سه سیلندر و ۱ لیتری TSD خداحافظی می‌کند. به جای ان از پیشران ۱,۵ لیتری TSD استفاده می‌شود. موتوری چهار سیلندر که نسخه هیبرید ملایم هم دارد و قادر به تولید قدرتی معادل ۱۱۴ اسب بخار به همراه ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور یا ۱۴۸ اسب بخار با گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متری است. گیربکس شش سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد. اما در نسخه هیبرید ملایم از گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دو کلاچه استفاده می‌شود. مدل‌های ۱,۵ لیتری TSI تنها دیفرانسیل جلو خواهند بود.

نسخه پرچمدار اکوتاویا یعنی RS تنها نسخه FWD دارد. این نمونه از موتور بهینه ۲ لیتری TSI با قدرت ۲۶۱ اسب بخار استفاده می‌کند. قدرت این پیشرانه ۲۰ اسب بخار بیشتر از قبل بوده و ۳۷۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. در سال ۲۰۲۵ احتمالاً نسخه بنزینی چهار چرخ متحرک این خودرو با موتور ۲ لیتری TSI و قدرت ۲۰۱ اسب بخار معرفی خواهد شد. گشتاور این موتور نیز ۳۲۰ نیوتن‌متر است. نسخه معمولی اوکتاویا با یک موتور دیزلی ۲ لیتری TSI در دسترس خواهد بود. موتوری که ۱۱۴ اسب بخار قدرت و گشتاوری ۲۰۰ نیتون متری دارد. البته در برخی از نمونه‌ها این اعداد به ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تبدیل می‌شود.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.