معرفی اشکودا ساپرب ۲۰۲۴ برای رقابت با تویوتا کمری
پاسات ادامه دارد! منتشر شده در ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۷
2024 Skoda Superb

نسل چهارم اشکودا ساپرب در دو نسخه لیفت بک و استیشن رونمایی شد. این خودرو در کنار فولکس واگن پاسات و در کشور اسلواکی تولید می‌شود.

به گزارش خودروم، اشکودا زیر چتر حمایت‌های فولکس واگن دوباره شکوفا شد. در واقع خرید برخی از مدل‌های این برند، بهتر از تهیه خودروهای ولفسبورگی است. اکنون نسل چهارم اشکودا ساپرب ۲۰۲۴ رونمایی شد و ما شاهد کمترین شباهت به پاسات هستیم. چون خودروی محبوب فولکس واگن دیگر نسخه سدان ندارد. بنابراین اشکودا ساپرب ۲۰۲۴ به عنوان پرچمدار خودروساز چکی، هنوز هم یک سدان است. البته شباهت‌هایی به خودروهای هلیف بک مشاهده می‌شود؛ چون در صندوق عقب ظاهری متفاوت دارد و کاربردی‌تر است.

2024 Skoda Superb

مانند تمام اشکوداهای موجود، ساپرب ۲۰۲۴ نیز فضای زیادی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. این خودرو دیگر رقبایی همچون اوپل اینسیگنیا، فورد موندئو یا رنو تالیسمان از نظر میزان فضای داخلی ندارد. چون تمام این خودروها از بین رفته‌اند. در واقع ساپرب جدید فقط باید با پژو ۵۰۸، مزدا ۶ و تویوتا کمری به عنوان سدان‌هایی متوسط در اروپا به رقابت بپردازد.

ابعاد و تغییرات داخلی

شاهد ظاهر ساپرب جدید تکامل یافته به نظر برسد؛ اما باید آن را یک فیس لیفت دانست. فاصله محوری همچون گذشته بوده و ما با رقم ۲,۸۴۱ میلی‌متر روبرو هستیم. اما اکنون این خودرو ۱۵ میلی‌متر باریک‌تر است. همچنین  ارتفاع و طول بیشتری نسبت به گذشته دارد. ضریب درگ این خودرو نیز ۱۰ درصد کاهش یافته و به ۰,۲۳ می‌رسد. این رقم در نسخه استیشن معادل ۰,۲۵ خواهد بود. به لطف تغییرات مرتبط به ابعاد بدنه، فضای صندوق عقب در نمونه لیف بک و استشین به ترتیب ۶۴۵ و ۶۹۰ لیتر است. رینگ‌ها را می‌توان در ابعاد ۱۶ تا ۱۹ اینچی سفارش داد. هشت رنگ شامل شش رنگ جدید از جمله مشکی آبنوس نیز برای این خودرو قابل سفارش هستند.

2024 Skoda Superb

کابین همچنان حالتی کلاسیک دارد. اما اشکودا کمی محیط داخلی ساپرب ۲۰۲۴ را اصلاح می‌کند. به این ترتیب اکثر دکمه‌های کنترلی برای دسترسی سریع‌تر به عملکرد مورد نیاز شما در دسترس هستند. نمایشگر مرکزی را با توجه به تیپ مورد نظر می‌توان در ابعاد ۱۰ یا ۱۳ اینچ در اختیار داشته باشید. جلو آمپری دیجیتالی و ۱۰ اینچی نیز همراه شما است. علاوه بر این یک نمایشگر هدآپ نیز برای اولین بار در ساپرب مشاهده می‌شود. سه کنترلر دوار ۱,۲۵ اینچی با نام اسمارت Dials نیز بر روی کنسول مرکزی قرار دارند. از آنها برای کنترل تهویه مطبوع خودرو، کم و زیاد کردن صدای سیستم صوتی و انتخاب حالت رانندگی استفاده می‌شود.

مشخصات فنی

اشکودا ساپرب ۲۰۲۴ با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود. در ابتدا باید به موتور بنزینی ۱.۵ لیتری هیبرید ملایم با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و انتقال نیرو به محور جلو اشاره نمود. موتور بعدی نیز پیشرانه‌ای ۲ لیتری با قدرت ۲۰۴ یا ۲۶۵ اسب بخار است. نمونه ۲۶۵ اسب بخاری از سیستم چهار چرخ متحرک بهره می‌برد. موتور دیگر ساپرب جدید را باید پیشرانه‌ای دیزلی و ۲ لیتری با قدرت ۱۵۰ اسب بخار(دیفرانسیل جلو) یا ۱۹۳ اسب بخار(چهار چرخ متحرک) دانست. این پیشرانه برای انتقال قدرت به گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل است.

ساپرب پلاگین هیبرید در نمونه استشین در دسترس است. موتور این خودرو ۱,۵ لیتری بنزینی بوده و در کنار یک موتور الکتریکی دیگر در مجموع ۲۰۴ اسب بخار قدرت دارد. پیشرانه الکتریکی بر روی محور جلو قرار دارد و انتقال نیرو توسط گیربکس DSG شش سرعته انجام می‌شود. به لطف باتری ۲۵,۷ کیلووات ساعتی می‌توان مسافتی معادل با ۱۰۰ کیلومتر را بدون بنزین طی کرد. در صورت بکارگیری شارژر ۵۰ کیلوواتی، امکان شارژ باتری از ۰ تا ۸۰ درصد فقط در ۲۵ دقیقه فراهم خواهد بود.

امکانات اشوکدا ساپرب ۲۰۲۴

ساپرب ۲۰۲۴ به چراغ‌های ماتریبسی پیشرفته با ۴۰ درصد نور اضافی، دمپرهای تطبیقی ارتقاء یافته، سیستم صوتی مجهز به ۱۴ بلندگو، ماساژور صندلی‌های جلو، روکش چرمی منحصر به فرد صندلی‌ها، شویندۀ دوربین دید عقب، سنسور پارک، کاردک یخ‌زدایی، چتر داخل درب راننده، گیرۀ قبض پارکینگ روی شیشۀ جلو و.. مجهز است. این خودرو در اسلواکی و همراه با پاسات تولید می‌شود.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.