معرفی پورشه پانامرا ۲۰۲۴ با سیستم تعلیقی خاص
بی‌همتا در تمایز منتشر شده در ۰۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۰
پورشه پانامرا 2024

سرانجام پورشه از نسل سوم پانامرا با موتورهای قدرتمندتر، بروزرسانی‌های ظاهری و سیستم تعلیقی ویژه رونمایی کرد. اما قیمت این خودرو بیش از ۱۰۱ هزار دلار خواهد بود.

به گزارش خودروم، سدان پورشه پانامرا ۲۰۲۴ سرانجام معرفی شد. این خودرو اکنون با سه تغییر عمده شامل سبک‌های جدید رانندگی، موتورهای قدرتمند و هندلینگ بهبود یافته وارد نسل سوم شد. اکنون پانامرا ۲۰۲۴ برای ثبت سفارش در دسترس بوده و از بهار ۲۰۲۴ وارد بازار می‌شود. قیمت پایه این خودرو ۱۰۱,۵۵۰ دلار خواهد بود و در بهترین نسخه نیز باید بیش از ۱۰۸ هزار دلار پرداخت کرد.

مشخصات فنی پورشه پانامرا ۲۰۲۴

پورشه چهار پیشرانه مختلف E-Hybrid از جمله پانامرا توربو دارد. این خودرو از موتور ۴ لیتری V8 با دو توربوشارژ بروز و موتوری الکتریکی به همراه باتری ۲۵,۹ کیلووات ساعتی بهره می‌برد. مجموع قدرت این نسخه ۶۷۰ اسب بخار به همراه ۹۲۸ نیوتن‌متر گشتاور است. نیرو نیز از طریق گیربکس PDK هشت سرعته به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت آن نیز ۳ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن ۳۱۳ کیلومتر بر ساعت است.

نمونه دیگری از پورشه پانامرا ۲۰۲۴ با موتور ۲,۹ لیتری V6 توربوشارژ عرضه می‌گردد. قدرت آن ۳۴۸ اسب بخار به همراه ۴۹۴ نیوتن‌متر گشتاور است. قدرت و گشتاور مزبور کمی بیشتر از نسخه هم سطح قبل بوده و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت آن نیز ۵ ثانیه است. حداکثر سرعت این نسخه ۲۷۲ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. نمونه‌ای دیگر نیز با همین موتور شتابی ۴.۷ ثانیه‌ای دارد و حداکثر سرعت آن  ۲۷۰ اسب بخار است.

تعلیقی بر روی آسمان!

پانامرا به صورت استاندارد دارای سیستم تعلیق بادی دو محفظه‌ای و دو سوپاپی با مدیریت تعلیق فعال پورشه است. برای سهولت فعالیت سیستم تعلیق، کنترل فشرده‌سازی و برگشت پذیری دمپرها از یکدیگر جدا است. پورشه اکتیو راید نیز به شکل اختیاری در دسترس بوده و حرکات اضافی خودرو در هنگام چرخش را کنترل می‌کند. این سامانه سدان پورشه را مانند یک موتورسیکلت بر سر پیچ‌ها خم خواهد کرد. علاوه بر این فرمان محور عقب نیز برای پانامرا قابل سفارش است.

ظاهری جدید برای پورشه پانامرا ۲۰۲۴

نسل سوم پانامرا نیز شبیه به نمونه قبلی است. با این حال ورودی‌های اضافی هوا در بالای جای پلاک جلو، خطوطی جدید بر روی جلوپنجره، چراغ‌های LED ماتریس و… اکنون از ویژگی‌های استاندارد آن هستند. در داخل نیز کنسول میانی تغییری جزئی دارد و شاهد تغییر محل قرارگیری انتخابگر دنده هستیم.نمایشگری ۱۰,۹ اینچی نیز به شکل سفارشی پیش روی سرنشین جلو قرار خواهد گرفت. در پانامرا E-Hybrid جلوپنجره‌ای جدید، دیفیوزر عقب و لوله‌های اگزو برنزی تیره رنگ مشاهده می‌شود. همچنین رنگ بندی جلو آمپر دیجیتال نیز مطابق با تریم داخلی خواهد بود.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.