مزدا MX-5 میاتا ۲۰۲۴ معرفی شد
بهتر از گذشته منتشر شده در ۱۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۷
مزدا MX-5 میاتا ۲۰۲۴

مزدا در ژاپن نسخه بروز و متفاوت مزدا MX-5 میاتا ۲۰۲۴ را با تغییرات جزئی ظاهری، بهبود عملکردهای فنی و ایمنی وارد بازار کرد.

به گزارش خودروم، مزدا MX-5 میاتا ۲۰۲۴ کاملاً جدید در ژاپن رونمایی شد. خودرویی اسپورت کانورتیبل که بام رودستر یا رودستر RF را نیز یدک می‌کشد. می‌توان این خودرو را ND3 نیز نامید؛ زیرا بروزرسانی‌های مرتبط به سال ۲۰۱۹ توسط این خودرو دنبال می‌شود. یعنی زمانی که ND2 با نسخه‌ای قدرتمندتر و موتور ۲ لیتری معرفی شد. پس از عرضه این خودرو به بازار ژاپن در اواسط ژانویه ۲۰۲۴ شاهد ورود نسخه جهانی آن به بازار خواهیم بود.

مزدا MX-5 میاتا ۲۰۲۴

اکنون می‌توان میاتا ۲۰۲۴ را در سرزمین خورشید تابان پیش خرید نمود. در این خودرو از چراغ‌های LED جدید با چراغ‌های روشنایی روز یکپارچه استفاده می‌شود. البته قبلاً هم این قابلیت‌ها بر روی سپر این خودرو وجود داشت و حالا مزدا با چند تغییر کوچک از آنها استفاده می‌کند. به عنوان مثال در مدل ND1 مرتبط به ۲۰۱۵ هم چنین چیزی را شاهد بودیم. چراغ‌های عقب و گرافیک آنها به شکل بسیار محتاطانه‌ای بروزرسانی می‌شوند و اکنون مزدا از لامپ LED در همه جا از جمله چراغ‌های راهنما استفاده می‌کند.

مزدا MX-5 میاتا ۲۰۲۴

در سمت چپ جلوپنجره سنسور رادار برای کروز کنترل تطبیقی قرار دارد. سنسوری ترمز هوشمند بر روی سپر عقب و جلونصب بوده و به طور خودکار و حتی در صورت حرکت به سمت عقب با سرعت ۱۵ کیلومتر در ساعت اشیاء را تشخصی می‌دهد. رنگ Aero Grey Metallic و طرح‌های جدید رینگ در ابعاد ۱۶ و ۱۷ اینچ از دیگر قابلیت‌های این خودرو هستند.

مزدا MX-5 میاتا ۲۰۲۴

درون کابین مزدا MX-5 میاتا ۲۰۲۴ از سیستم اطلاعات و سرگرمی جدیدی به همراه نمایشگر ۸,۸ اینچی و مشابه با مزدا 2 و CX-3 موجود در ژاپن استفاده می‌شود. حاشیه‌های این نمایشگر نازک بوده و ظاهری مدرن‌تر دارد. اما همچنان رابط کاربری آن قدیمی است. تریم داخلی به رنگ قهوه‌ای جدی با روکش بژ قابل عرضه است. در تصاویر موجود آینه عقبی بدون قاب، دکمه قرمز رنگ SOS، چیزی شبیه به پورت‌های USB-C و جلو آمپری بروز را می‌بینیم.

مزدا MX-5 میاتا ۲۰۲۴

میاتا ND3 دیفرانسیل لغزش محدود نامتقارن و توسعه یافته جدیدی دارد که پایداری بهتری را به ارمغان آورده و به گیربکسی شش سرعته و دستی متصل است. مهندسین مزدا فرمان برقی این خودرو را برای کاهش اصطکاک و ارائه حس بهتری به راننده بهبود بخشیده‌اند. حالت DSC-Track برای کنترل پایداری پویا نیز راننده را قادر به کنترل بهتر خودرو خواهد کرد.

موتور ۱,۵ لیتری این خودرو در صورت استفاده از سوختی با اکتان بالا حدود چهار اسب بخار قدرت بیشتری تولید خواهد کرد. نسخه‌ای دیگر نیز با موتور ۲ لیتری و شتاب بهتر موجود است. به نظر می‌رسد که نسل فعلی میانتا تا چند سال بعد به تولید می‌رسد. چون مزدا راهی جز برقی‌سازی نسل آینده و رعایت مقررات سختگیرانه انتشار گازهای گلخانه‌ای ندارد. کارشناسان نیز قطعاً از این تصمیم استقبال می‌کنند.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.