هوندا آکورد جدید و ۲۰۲۴ معرفی شد
به همراه غربیلکی عجیب منتشر شده در ۰۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰
هوندا آکورد 2024

هوندا نسخه ۲۰۲۴ سدان محبوب آکورد را برای بازار ژاپن معرفی کرد. این خودرو از نظر بدنه تفاوتی با نمونه قبلی ندارد. اما در داخل آن اتفاقات جالبی رخ می‌دهد.

به گزارش خودروم، هوندا آکورد ۲۰۲۳ برای اولین بار در نوامبر ۲۰۲۲ و ایالات متحده آمریکا رونمایی شد. این خودرو با پیشرانه هیبریدی و ارتقای برخی از قابلیت‌ها در دسترس بود. اما حالا هوندا آکورد جدید و ۲۰۲۴ از راه می‌رسد؛ خودرویی که هنوز در کشوری مانند آمریکا حضور ندارد. آکورد ۲۰۲۴ اولین حضور خود را در ژاپن تجربه خواهد کرد و احتمالاً تفاوت‌هایی با نمونه آمریکایی خود دارد.

براساس تصاویر موجود باید گفت که هوندا آکورد جدید و ۲۰۲۴ تغییرات بصری زیادی نسبت به نسخه قبلی ندارد. در جلو از چراغ‌های LED باریک و جلوپنجره شش ضلعی استفاده می‌شود. در عقب نیز از طراحی خاصی موسوم به ساحل به ساحل با نوارهای از لامپ LED و نشان هوندا در میانه این بخش استفاده کرده‌اند. با این حال عمده تغییرات در داخل این خودرو رخ می‌دهد.

تغییرات کابین هوندا آکورد جدید

داخل هوندا آکورد جدید

هوندا آکورد ۲۰۲۴ دارای داشبوردی با شمایلی جدید در قسمت بالایی بوده و اکنون میزبان قابی تازه برای میزبانی از جلو امپر دیجیتالی است. با این حال ابعاد نمایشگر بدون تغییر بوده و تریم‌های داخلی متفاوتی برای هوندا اکورد جدید در نظر گرفته‌اند. علاوه بر این اکنون نمایشگر ۱۰,۵ اینچی هدآپ در دسترس است.

داخل هوندا آکورد جدید

در سمت چپ کنسول نمایشگر لمسی ۱۲,۴ اینچی آکورد ۲۰۲۳ آمریکایی را خواهید دید. زیر نمایشگر مزبور یک غربلیک بزرگ به عنوان جایگزینی برای دکمه‌های کنترلی تهویه مطبوع قرار دارد. در نمونه قبلی ۱۲ دکمه و ۳ ابزار کوچک وجود داشت و حالا دیگر خبری از آنها نیست. غربیلک فوق را هوندا Experience Selection Dial می‌نامد. این ابزاری شبیه به شماره‌گیری چند منظوره بوده و می‌توان با آن کولر، بخاری و تهویه مطبوع خودرو را کنترل نمود. همچنین امکان مدیریت سایر امکانات با بکارگیری این غربیک وجود دارد.

حذف دسته دنده

هوندا آکورد 2024

مقایسه هوندا آکورد جدید با نسخه ۲۰۲۳ آمریکایی آن تفاوت دیگری را به ما نشان می‌دهد. در هوندا آکورد ۲۰۲۴ به دلیل عدم استفاده از دسته دنده برای گیربکس اتوماتیک، کنسول میانی بسیار خلوط است. در عوض راننده باید با چهار دکمه N، R، P و D را انتخاب کند. به غیر از دکمه‌های مزبور شاهد قرارگیری دکمه ترمز دستی برقی و حالت‌های رانندگی هستیم.

مشخصات فنی

هوندا آکورد 2024

براساس اعلام خودروساز ژاپنی، هوندا آکورد جدید و ۲۰۲۴ از یک سامانه هیبریدی مبتنی بر دو موتور استفاده می‌کند. این سیستم به تازگی توسعه یافته و قضاوت در رابطه با ان براساس اطلاعات موجود امکان‌پذیر نیست. اما احتمالاً از یک موتور ۲ لیتری و سامانه پلاگین هیبریدی همچون نسل یازدهم این خودرو استفاده می‌شود. نسخه موجود در آمریکا قدرتی معادل ۲۰۴ اسب بخار و گشتاور ۳۳۴ نیوتن‌متر دارد. متأسفانه فعلاً اطلاعاتی در رابطه با پیشرانه ۲ لیتری جدید هوندا آکورد ۲۰۲۴ در دسترس نیست.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.