معرفی داچیا اسپرینگ جدید و ۲۰۲۴
ارزان و کاربردی منتشر شده در ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۵
2024 Dacia Spring

داچیا به عنوان برند رومانیایی و زیر مجموع گروه رنو، فیس لیفت جدید اسپرینگ را با تغییرات ظاهری متعدد و مطابق با زبان طراحی جدید خود وارد بازار می‌کند.

به گزارش خودروم، رنو می‌داند که چگونه خودروهای برقی ارزان قیمت را برای به دست آوردن سود بیشتر تولید کند. به همین خاطر برند زیر مجموع آن یعنی داچیا از کشور رومانی با عرضه اسپرینگ در سال ۲۰۲۲ به موفقیت‌های زیادی رسید. امروز بیش از ۱۴۰ هزار دستگاه اسپرینگ در سراسر جهان به فروش رسیده است. اما داپیا اسپرینگ جدید و ۲۰۲۴ با طراواتی تازه و تغییراتی چشمگیر می‌آید تا روند موفقیت‌آمیز خود را ادامه دهد.

تغییرات ظاهری

البته داچیا اسپرینگ ۲۰۲۴ را نباید یک نسل جدید از این خودروی کوچک ارزیابی کرد. اسپرینگ جدید بیشتر یک فیس‌لیفت سنگین بوده و حتی امکان سفارش آن به شکل فرمان راست نیز وجود دارد. بنابراین آخرین تغییرات مرتبط به زبان طراحی داچیا در شاسی‌بلند داستر را می‌توان بر روی این خودرو دید. مقدار زیادی از روکش‌های پلاستیکی بر روی بدنه و گلگیرهای مربعی شکل این خودرو مشاهده می‌شود. مجموع تغییرات ظاهری اسپرینگ جدید به عنوان ارزان‌ترین خودروی برقی اروپایی بسیار قابل تقدیر است. چون نمونه قبلی هنوز در دهه ۱۹۹۰ باقی مانده بود.

در محیط داخلی داپیا اسپرینگ ۲۰۲۴ نیز شاهد استفاده از داشبوردی کاملاً جدید هستیم. در کنار یک جلو امپر دیجیتالی ۷ اینچی یک نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی قرار دارد. طراحی مجدد دکمه‌های سیستم کنترل تهویه و ظاهر تازه دریچه‌های تهویه مطبوع هوا قابل توجه است. فرمان نیز ظاهری بروز دارد و لوگوی جدید داچیا بر روی آن نقش بسته است. دسته دنده جدید به همراه نگهدارنده تلفن همراه در پشت آن نیز قابل توجه هستند.

ظرفیت حمل بار و ابعاد

فضای صندوق عقب ۳۰۸ لیتر گنجایش دارد. در صورت تا کردن صندلی‌های عقب حجمی معادل ۱,۰۰۴ لیتر در دسترس خواه بود. چندین محفظه ذخیره‌سازی در سراسر کابین با مجموع حجم ۳۳ لیتر وجود دارند. اسپرینگ جدید تنها ۳,۷۰۱ میلی‌متر طول، ۱,۷۶۷ میلی‌متر عرض و ۱,۵۱۹ میلی‌متر ارتفاع دارد. فاصله بین دو محور نیز ۲,۴۲۵ میلی‌متر است. بنابر سطح تیپ سفارشی مشتریان رینگ‌های این خودرو ۱۵ یا ۱۶ اینچی خواهند بود. رنگ‌های سافاری بژ و قرمز آجری نیز برای اسپرینگ جدید قابل سفارش هستند.

مشخصات فنی داچیا اسپرینگ ۲۰۲۴

داچیا اسپرینگ ۲۰۲۴

اسپرینگ در تیپ پایه تنها ۴۵ اسب بخار قدرت دارد. اما امکان سفارش آن با موتور الکتریکی قوی‌تر و ۶۵ اسب بخاری فراهم است. پیشرانه مزبور شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت داچیا اسپرینگ ۲۰۲۴ را به کمتر از ۱۴ ثانیه می‌رساند. در صورت استفاده از موتور پایه این رقم به کمتر از ۲۰ ثانیه خواهد رسید. باتری ۲۶,۸ کیلووات ساعت ظرفیت دارد. این یعنی شعاع پیمایش با یکبار شارژ ۲۲۰ کیلومتر است. حدود ۴۵ دقیقه زمان برای شارژ کامل باتری از طریث شارژر ۳۰ کیلوواتی DC و از ۲۰ تا ۸۰ درصد احتیاج دارید. در صورت بکارگیری شارژر AC با ظرفیت ۷ کیلووات باید نزدیک به ۱۱ ساعت برای شارژ باتری از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد صبر کنید. ضمن اینکه اسپرینگ جدید از شارژ دو طرفه نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توان با آن برق توستر یا سایر لوازم الکتریکی را تأمین کرد.

شعاع پیمایش داچیا اسپرینگ جدید برقی

2024 Dacia Spring

شعاع پیمایش این خودرو چندان چشمگیر نیست. اما داچیا می‌گوبد که ابن اعداد برای کاربران معمولی اسپرینگ بیش از حد کافی هستند. در واقع این خودروساز بعد از تجزیه و تحلیل داده‌های مختلف از طریق سیتم اطلاعات و سرگرمی مدل قبلی متوجه شد که مالکان از اسپرینگ تنها برای پیمایش ۳۷ کیلومتر مسافت در روز استفاده می‌کنند. حدود ۹۰ درصد از تمام سفرها نیز مسافتی کمتر از ۷۰ کیلومتر دارد. رانندگان اسپرینگ به شکل میانگین تنها ۳۷ کیلومتر در ساعت سرعت دارند و ۷۵ درصد از مالکان، خودرو را در خانه خود شارژ می‌کنند.

وزن داچیا اسپرینگ ۲۰۲۴ برقی

2024 Dacia Spring

داچیا با افتخار اعلام می‌کند اسپرینگ تنها خودروی برقی موجود در اروپا با وزنی کمتر از ۱۰۰۰ کیلوگرم است. این در حالی است که نسخه جدید این خودرو دارای تجهیزات استاندارد بیشتر و فناوری‌های کمک رانندگی برای مطابقت با مقررات اتحادیه اروپا است. تمام این ویژگی‌ها تنها وزن اسپرینگ را ۶ کیلوگرم افزایش می‌دهد. در واقع کامل‌ترین تیپ این خودرو فقط ۹۸۴ کیلوگرم وزن دارد.

قیمت احتمالی

برای کسانی که بدنبال خودروی ارزان و بدون آلایندگی هستند؛ داچیا اسپرینگ ۲۰۲۴ کاملاً ایده‌آل است. این خودرو می‌توان برای رانندگی شخصی ایتفاده کرد و حتی کالاهای مغازه‌های کوچک را به خریداران تحویل داد. قیمت این خودرو هنوز مشخص نیست؛ اما احتمالاً ارزشی کمتر از ۲۰ هزار یورو دار. باید دانست که این مدل در چین با نام رنو City K-ZE شناخته می‌شود. هر دو خودرو نیز ریشه‌هایی از رنو Kwid احتراقی ۲۰۲۵ هستند.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.