سیتروئن e-C3 مدل ۲۰۲۴ و جدید معرفی شد
مقرون به صرفه اروپایی منتشر شده در ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۱
سیتروئن e-C3 مدل ۲۰۲۴

سیتروئن C3 برقی ۲۰۲۴ با ظاهری متفاوت و توان پیمایش ۳۲۰ کیلومتر مسافت با یکبار شارژ وارد بازار اروپا می‌شود و به قیمت ۲۴,۵۰۰ دلار به فروش خواهد رسید.

به گزارش خودروم، سیتروئن برای نسل چهارم C3 به سراغ پیشرانه‌ای الکتریکی می‌رود. این خودروساز فرانسوی پس از ثبت رکورد فروش ۵,۶ میلیون دستگاه C3 احتراقی، عرضه سیتروئن e-C3 مدل ۲۰۲۴ برای بازار اروپا را با هدف حرکت به سمت آلایندگی صفر آغاز می‌کند. قیمت پایه این خودرو ۲۴,۵۰۰ دلار بوده و یکی از مقرون به صرفه‌ترین خودروهای الکتریکی در قاره کهن خواهد بود.

سیتروئن e-C3 مدل ۲۰۲۴

سیتروئن e-C3 مدل ۲۰۲۴ با بکارگیری پلتفرم خودروهای هوشمند استلانتیس ساخته می‌شود و از نظر طراحی نسبت به نمونه قبلی خود کاملاً متفاوت است. دیگر از هاچبک کوچک با شمایلی کلاسیک خبری نیست؛ زیرا اکنون کراس‌اووی با تایرهایی پهن پیش روی ما قرار دارند. کابینی بسیار جادارتر در انتظار مالکان بوده و بنابر اعلام سیتروئن اکنون سرنشینان از ۱,۱۸ اینچ فضای اضافی سر و ۰,۸ اینچ فضای اضافی زانوها لذت می‌برند. فضای صندوق عقب نیز ۱۰,۹۴ فوت مکعب گنجایش دارد.

سیتروئن e-C3 مدل ۲۰۲۴

قابل توجه‌ترین تغییر ظاهری نسبت به مدل قبلی را باید در نمای جلو مشاهده نمود. جایی که از لوگوی جدید سیتروئن و یک جفت چراغ C شکل استفاده می‌شود. چراغ‌های عقب نیز تا یک چهارم پنل این بخش را پوشش می‌دهند و به وسیله نواری مشکی رنگ به یکدیگر متصل هستند. اسپویلری کوچک نیز در بالای شیشه عقب به عنوان یکی از تجهیزات استاندارد قابل مشاهده است.

مشخصات فنی سیتروئن e-C3 مدل ۲۰۲۴

سیتروئن e-C3 مدل ۲۰۲۴

با وجود تمام تغییرات مزبور، مهم‌ترین دگرگونی به مشخصات فنی بر می‌گردد. جایی که دیگر خبری از موتور احتراقی قدیمی نبوده و به جای ان از پیشرانه احتراقی استفاده می‌شود. سیستروئن e-C3 مدل ۲۰۲۴ به باتری ۴۴ کیلووات ساعتی لیتیوم آهن فسفات یا LFP مجهز بوده و قادر به پیمایش ۳۲۰ کیلومتر مسافت با یکبار شارژ خواهد بود. پیشرانه ۱۱۳ اسب بخار قدرت را به محور جلو انتقال می‌دهد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز معادل با ۱۱ ثانیه است. شارژ باتری از ۲۰ تا ۸۰ درصد با یک شارژر ۷ کیلووات ساعتی حدود ۴ ساعت زمان احتیاج دارد. اما در صورت بکارگیری شارژ سریع DC و پورت ۱۰۰ کیلوواتی CCS این زمان به ۲۰ دقیقه خواهد رسید.

امکانات

ستیروئن C3 برقی ۲۰۲۴ و جدید را می‌توان در دو تیپ خریداری کرد. مدل پایه چراغ‌های LED جلو، ترمز اضطرای، نمایشگر هدآپ، آینه‌های جانبی برقی، سنسورهای پارک عقب و کروز کنترل را در اختیار دارد. اما تیپ دوم یا مکس علاوه بر موارد فوق دارای رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومنیومی، بدنه دو رنگ، برف پاکن خودکار، آینه‌های جانبی تاشو برقی به همراه گرمکن، تهویه اتوماتیک، شارژ بی‌سیم تلقن همراه و… را برای مالکان به ارمغان می‌آورد.

قیمت

همان‌طور که در ابتدا ذکر کردیم؛ قیمت نسخه پایه این خودرو ۲۴,۵۰۰ دلار خواهد بود. در سال ۲۰۲۵ نیز نسخه‌ای از این محصول با باتری کوچک‌تر و توان پیمایش ۲۰۰ کیلومتر مسافت با قیمت ۲۱,۰۵۰ دلار روانه بازار می‌شود. این قیمت‌گذاری سیتروئن e-C3 را به یکی از مقرون به صرفه‌ترین خودروهای برقی در اروپا و هم قیمت با نسخه اولیه داچیا اسپرینگ تبدیل می‌کند. اسپرینگ در حال حاضر ۲۲,۳۰۰ دلار قیمت دارد.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.