
لوگوی جدید سیتروئن با رویکردی به گذشته و نشان اولیه این شرکت فرانسوی در سال 1919 معرفی شد و از این به بعد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
به گزارش خودروم، پس آن که لوگوی فولکسواگن، اشکودا، ولوو، رنو، داچیا و پژو در سالهای اخیر تغییر کرد؛ سیتروئن نیز به عنوان یکیدیگر از خودروسازان اروپایی هویت سازمانی خود را تغییر داد. لوگوی جدید سیتروئن برداشت تازهای از طرح دو خطی معروف این برند و بازگشتی به طرح اصلی آن در سال 1919 است.
لوگوی اولیه این خودروساز توسط آندره سیتروئن معرفی شده بود و اکنون پس از 103 سال، دهمین تغییر و تکامل خود را تجربه میکند. ما بزودی شاهد استفاده از این لوگو روی خودرویی خواهیم بود که سیتروئن از آن به عنوان وسیله نقلیه خانوادگی مفهومی و مهم یاد کرده است.
لوگوی جدید سیتروئن در چند نسخه مختلف و از اواسط سال آیند روی خودروهای تولیدی و مفهومی این شرکت قرار میگیرد. این خودروساز میگوید که در حال حاضر مشغول فعالیت برای ایجاد زبان طراحی جدیدی برای نمایش بهتر لوگو بوده و زبان جدید به همه میگوید که آنها به یک سیتروئن نگاه میکنند. این رویکرد توسط برند پژو و لوگوی شیر نیز دنبال شده بود.
رنگ آبی مونت کارلو با الهام از خودروهای نمادینی مانند 2VC و DS انتخاب شده و تنها یک رنگ معمولی نیست؛ بلکه بخشی از هویت برند و فعالیت خرده فروشی سیتروئن است. علاوه بر این، از رنگ مادون قرمز به جای قرمز کمرنگ قبلی در انواع فیزیکی، چاپی و دیجیتالی استفاده میشود. لوگوی جدید سیتروئن قابی بیضی شکل و عمودی دارد که در درون آن نشانهای دو خطی سیتروئن قرار میگیرند. این لوگو توسط تیم طراحی سیتروئن و با کمک استودیوی طراحی Stellantis به عنوان یک آژانس طراحی برند جهانی ساخته شده است. دیگر برای لوگوی مزبور از روکش کرومی استفاده نمیشود. وینسنت کوبی، مدیرعامل سیتروئن، با اشاره به بهبود نشان سیتروئن آن را نمادی زیبا از پیشرفت در مسیر آینده و تولید خودروهای الکتریکی دانست.
استلانتیس ضمن تمجید سیتروئن معتقد است که تغییرات مشابه قبل از ورود به فصلی هیجانانگیز و تغییر تدریجی و اجتنابناپذیر خودروسازان به سمت تولید محصولات الکتریکی ضروری بود و این بخشی از طرح Dare Forward 2030 شرکت مادر این برند فرانسوی است که در اوایل سال جاری معرفی شد. به موجب طرح مزبور خودروهای سواری استلانتیس تا پایان دهه محصولاتی برقی هستند و سیتروئن نیز مستثنی نیست.