
سیتروئن نسبت به انتقال مالکیت توییتر به ایلان ماسک، واکنش جالبی نشان داده است.
به گزارش خودروم، همان طور که میدانید، ایلان ماسک اکنون ریاست توییتر را بر عهده دارد و او در اولین روزهای حضور خود در این شرکت تعدادی از مدیران ارشد را اخراج کرده است.
هم اکنون انتظار میرود که خودروسازان بزرگ جهان که از توییتر برای تعامل با هواداران و مشتریان خود به عنوان یک رسانه تبلیغاتی استفاده میکردند؛ نسبت به مالیکت ایلان مساک واکنش نشان دهند. به همین خاطر نیز سیتروئن واکنشی طعنهآمیزی نسبت به این موضوع داشته و در توییتی نوشته است: «سلام به پلتفرم و رسانه اجتماعی متعلق به یکی از رقبای ما».
سیتروئن شاید فعلاً در بازار خودروهای ایالاتمتحده حضور نداشته باشد؛ اما در اروپا این برند فرانسوی مسیر استلانتیس را در پیش گرفته و به سمت الکتریکی شدن حرکت میکند. استلانتیس به عنوان مالک سیتروئن تصمیم دارد که تا سال 2030 فقط خودروهای الکتریکی در قاره اروپا بفروشد و باید گفت که تسلا پیش از آنها شروع کرده و رقیبی جدی برای گروه استلانتیس است.
سیتروئن تعدادی خودروی الکتریکی در اروپا به نامهای ë-C4، ë-C4 X و ë-Berlingo و البته مدل کوچک My Ami را به فروش میرساند و اخیراً نیز خودروی مفهومی و عجیب قابل بازیافت Oli را رونمایی کرده بود.
در حال حاضر مشخص نیست که آیا مالکیت ایلان ماسک بر توییتر علیرغم وعده او جهت شکلگیری شورای تعدیل محتوا و امکان درج دیدگاههای بسیار متنوع، روی محتوای تولید شده توسط سایر خودروسازان جهان در این پلتفرم تاثیرگذار خواهد بود یا خیر.
با این وجود برخی از خودروسازان به این اقدام واکنش نشان داده و به عنوان مثال جنرالموتورز اعلام کرد که تبلیغات پولی خود در این پلتفرم را متوقف کرده است. فورد به استفاده از این پلتفرم برای تعامل با مشتریان خود ادامه میدهد؛ اما فیسکر به محض انتقال مالکیت توییتر به ایلان ماسک این پلتفرم را به طور کامل ترک کرد.