نسخه M کامپتیشن بی ام و X5 و X6 مدل 2024 معرفی شد
با موتور V8 و فناوری هیبریدی ملایم منتشر شده در ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
بی ام و X5 و X6نسخه M کامپتیشن 2024

نسخه M کامپتیشن بی ام و X5 و X6 مدل 2024 به همراه سیستم هیبریدی ملایم و بروزرسانی‌های فنی و بصری معرفی شده است.

به گزارش خودروم، بی ام و پس از رونمایی از مدل‌های 2024 خودروهای X5 و X6 جدید در اوایل فوریه 2023، اکنون نسخه‌های M کامپتیشن این شاسی‌بلندهای مطرح را معرفی کرده است. نسخه یادشده در آوریل 2023 و در کارخانه این خودروساز به نام اسپارتانبورگ واقع در کارولینای جنوبی ساخته شده و اولین نمایش عمومی آنها در رویداد جزیره آملیای فلوریدا انجام می‌شود. در آمریکا نسخه M کامپتیشن مدل X5 با توجه به هزینه حمل 995 دلاری، با قیمت پایه 123,295 دلار به فروش رسیده و این رقم برای مدل X6 به 128,195 دلار می‌رسد.

بی ام و X5 نسخه M کامپتیشن 2024

در نسخه M Competition مدل X5 و X6 از یک موتور 4,4 لیتری توئین توربو V8 به همراه سامانه هیبریدی ملایم 48 ولتی استفاده می‌شود. موتور الکتریکی با قدرت 12 اسب بخار و 199 نیوتن متر گشتاور به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک متصل است. علیرغم تمام تغییرات و بروزرسانی مدل‌های نام برده، حداکثر قدرت خروجی 617 اسب بخار و گشتاور 750 نیوتن متر بوده و این ارقام مشابه با نسخه‌های قبلی است. بی ام و مدعی شده که سامانه هیبریدی با عملکرد بهتر خود در هنگام شتاب گیری به کمک خودرو خواهد آمد. همچنین سامانه یادشده میزان مصرف سوخت را بهبود می‌بخشد؛ اما فعلاً ارقام خاصی در رابطه با مقدار آن منتشر نشده است.

پیشرانه V8 نسخه M کامپتیشن  بی ام و X5 و X6 از اجزای جدیدی مانند منیفولد اگزوز متقاطع؛ محرک میل لنگ تقویت شده، دریچه کنترل کننده الکتریکی برای توربوها، ورودی‌های هوای اصلاح شده و پمپ روغن پره‌ای بهره می‌گیرد. یک اگزوز M اسپرت نیز به شکل استاندارد در دسترس بوده و مبدل‌های کاتالیزوری بروز شده آن از انتشار گازهای گلخانه‌ای بیشتر جلوگیری می‌کند. نسخه M کامپتیشن خودروهای یادشده در 3,7 ثانیه به سرعت 97 کیلومتر در ساعت رسیده و این رقم نسبت به نمونه اولیه تغییر چشمگیری نداشته است. حداکثر سرعت در عدد 249 کیلومتر محدود شده و بسته سفارشی M درایو این رقم را به 285 کیلومتر در ساعت می‌رساند.

بی ام و گیربکس X5 و X6 را نیز بروزرسانی کرده است. در سه دنده نخست، نسبت تعویض دنده‌ها کوتاه تر بوده و به غیر از این از مخزن روغن پرداخت شده آلومینیومی جدید به همراه پره‌های خنک کننده و ظرفیت بیشتر استفاده می‌شود. همانند نسخه استاندارد در نمونه M کامپتیشن نیز از چراغ‌های جلو جدید و باریک‌تری استفاده می‌شود. توری جلوپنجره حالا کاملاً سیاه رنگ است. رنگ‌های جدید بدنه نیز شامل بروکلین خاکستری متالیک، جزیره مرد سبز متالیک و منجمد خاکستری خالص متالیک هستند. در محیط داخلی نیز از نمایشگر خمیده بی ام و شامل صفحه نمایش اطلاعات 12,3 اینچی و جلو آمپر 14,9 اینچی می‌شود. کابین به صورت استاندارد با تزئینات فیبرکربنی عرضه شده و خریداران می‌توانند گزینه‌های سفارشی مانند مشکی طریف یا نقره‌ای با منفذهای چوبی را سفارش دهند.

حداکثر سرعت

حداکثر سرعت در عدد 249 کیلومتر محدود شده و بسته سفارشی M درایو این رقم را به 285 کیلومتر در ساعت می‌رساند.

قیمت

در آمریکا نسخه M کامپتیشن مدل X5 با توجه به هزینه حمل 995 دلاری، با قیمت پایه 123,295 دلار به فروش رسیده و این رقم برای مدل X6 به 128,195 دلار می‌رسد.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.