بی ام و X2 کوپه ۲۰۲۴ معرفی شد
معنی بهتر شدن! منتشر شده در ۱۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰
بی ام و X۲ کوپه ۲۰۲۴

سرانجام بی ام و X2 کوپه ۲۰۲۴ رسماً معرفی شد و ما اکنون نسبت به جزئیات فنی و بهبودهای آن آشنا هستیم. نسخه جهانی این خودرو در کارخانه رگنسبورگ مونتاژ می‌شود.

به گزارش خودروم، در چند هفته گذشته کمپانی بی ام و به طور فعال نسل دوم X2 را تبلیغ کرد و بالاخره نوبت به معرفی رسمی و انتشار جزئیاتی کامل از مشخصات آن رسید. بی ام و X2 کوپه ۲۰۲۴ در ماه مارس سال آینده با ظاهری جدید، دسترسی به دو پیشرانه‌ و مجموعه‌ای از فناوری‌های تازه وارد نمایندگی‌های BMW در آمریکا می‌شود. همچنین اولین عرضه عمومی و جهانی این کراس اوور همزمان با برگزاری نمایشگاه خودرو توکیو از ۲۶ اکتبر آغاز خواهد شد.

بی ام و X2 کوپه 2024

طراحی بدنه

همان گونه که در ابتدا ذکر شد؛ شیب سقف X2 به طور یکپارچه به سمت عقب در حال حرکت بوده و ظاهری باریک و کوپه مانند ایجاد می‌کند. نکته‌ای که قبلاً هم در تصاویر جاسوسی این خودرو مشخص بود. بخش جلویی قائم، گلگیرهای بزرگ و طراحی جسورانه قسمت عقب حسی از اعتماد و شادابی را در این کراس‌اوور نسبت به مدل‌های قبلی ایجاد می‌کند. چراغ‌های جلوی خاص و گرافیک جدید چراغ‌های عقب به همراه جلوپنجره معروف BMW با تزئینات مختلف، X2 را نسبت به برادر آن یعنی X1 متمایز می‌کند. همچنین بی ام و X2 کوپه ۲۰۲۴ اولین کراس‌اوور BMW با رینگ‌های سفارشی ۲۱ اینچی خواهد بود.

بر روی اجزاء بدنه سطوحی صاف با حداقل برآمدگی به همراه دستگیره‌های در همسطح با بدنه را خواهیم دید. در بخش کناری شاهد طراحی جدیدی برای زاویه ستون انتهایی موسوم به پیچ خوردگی هافمایستر هستیم که این اقدام ظاهر بصری X2 را ظریف می‌کند. امکان سفارش روف ریل‌های کم عمق به رنگ مشکی نیز وجود دارد. طول و فاصله بین دو محور نیز نسبت به نسخه فعلی بیشتر است. همین موضوع موجب خلق کابینی جادارتر از نمونه قدیمی X2 می‌شود و فضای زانو در صندلی‌های عقب حدود یک اینچ بیشتر است. فضای صندوق عقب نیز جادار بوده و امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی اشیاء با تا کردن صندلی‌های ردیف دوم وجود دارد.

طراحی کابین و امکانات

درون کابین شاهد بکارگیری دکمه‌های لمسی و کنترلگرههای صوتی متکی به نمایشگر خمیده BMW و دستیار شخصی هوشمند این کمپانی هستیم. تمام این سامانه‌ها توسط iDrive 9 جدید بی ام و مدیریت مدیریت می‌شوند. امکانی که نخستین بار در بی ام و X1 نسخه M34i مدل ۲۰۲۴ عرضه شد. نمایشگر مرکزی خمیده ۱۰,۲۵ اینچ ابعاد دارد و نمایشگر جلو آمپر دیجیتال ۱۰,۷ اینچی دیگری به طور یکپارچه در پشت سطحی از شیشه منحنی قرار دارد. ابزار QuickSelect امکان فعال‌سازی سریع عملکردها بدون جستجو در منو را با ضربه زدن بر روی نماد خانه کاربران صفحه اصلی فراهم می‌کند. آخرین مورد نیز به ویژگی جدید کابین یعنی دوربینی رو به سرنشینان با قابلیت تهیه عکس و فیلم مرتبط می‌شود.

مشخصات فنی بی ام و X2 کوپه ۲۰۲۴

در بخش پیشرانه باید گفت که X2 جدید در آمریکا را می‌توان از نظر فنی با دو موتور متفاوت سفارش داد. نسخه اول موتوری ۲ لیتری چهار سیلندر xDrive28i با قدرت ۲۴۱ اسب بخار و ۳۹۹ نیوتن‌متر گشتاور است. پیشرانه مزبور شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر کراس‌اوور بی ام و را به ۶,۲ ثانیه می‌رساند. در صورت ارتقاء به نسخه دوم یا به  M35i xDrive موتوری ۲ لیتری با قدرت ۳۱۲ اسب بخار و گشتاور ۳۹۹ نیوتن‌متر در اختیار دارید. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در صورت استاده از موتور مزبور ۵,۲ ثانیه خواهد بود. این موتور دارای میل لینگ‌های قوی‌تر، انتقال بهینه‌تر روغن برای پیستون‌ها و سایر پیشرفت‌ها بهره می‌برد. همچنین سیستم اگزوز خاص M با صدایی هیجان‌انگیز تجربه رانندگی را بهبود می‌بخشد. موتور M35i در اروپا به دلیل رعایت استانداردهای آلایندگی تنها ۲۹۶ اسب بخار قدرت دارد.

گیربکسی پیشرفته

بی ام و ایکس 2 کوپه 2024

هر دو مدل X2 جدید صرفاً با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه عرضه می‌شوند. جعبه دنده مزبور آخرین نسل در نوع خود بوده و ضمن بهبود ضرایب تعویض دنده، راندمان بهتری ارائه می‌دهد. وقتی موتور خاموش شود؛ گیربکس به طور خودکار در حالت پارک قرار می‌گیرد. وقتی در یک شیب خودرو را پارک کنید؛ ترمز دستی برقی به طور خودکار روشن می‌شود. علاوه بر این گیربکس مزبور دیفرانسیل مکانیکی لغزش محدودی برای به حداکثر رساندن کشش و ثبات هندلینگ دارد. نسخه جهانی و جدید بی ام و X2 کوپه ۲۰۲۴ در کارخانه رگنسبورگ مونتاژ می‌شود.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.