سوزوکی جیمنی 2023؛ آفرودری که قد کشید!
درسته گلی هندی! منتشر شده در ۲۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۰
سوزوکی جیمنی 2023

سرانجام سوزوکی نسخه پنج در شاسی بلند کوچک و آفرودی جیمنی 2023 را در نمایشگاه خودروی هند رونمایی کرد.

به گزارش خودروم، سوزکوی پس از سال‌ها شایعه و ماه‌ها انتشار تصاویر جاسوسی، سرانجام از سوزوکی جیمنی 2023 پنج در رونمایی کرد. این مدل از نظر فنی براساس توسط ماروتی سوزوکی هندی‌ها ساخته شده و این خودروساز ژاپنی محصول جدید خود را در نمایشگاه خودروی 2023 هند رونمایی کرده است. این آفرودر هنوز هم توانایی مناسبی دارد؛ اما حالا به شکل قابل توجهی بزرگتر بوده و با توجه به وجود درهای عقب کابینی بسیار جادار را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

سوزوکی جیمنی 2023

سوزوکی جمینی 3 در فروخته شده در ژاپن طولی معادل با 3,395 میلی‌متر دارد و طول مدل جهانی آن به 3,645 میلی‌متر می‌رسد. جیمنی 2023 به عنوان یک شاسی بلمد پنج درب 3,985 میلی‌متر طول دارد و فاصله بین دو محور آن 2,590 میلی‌متر است. بنابراین جیمنی 5 در به میزان قابل توجه 340 میلی متر از نوع 3 درب خود بزرگ‌تر است. ماروتی سوزوکی می‌گوید که این وسیله نقلیه 1,645 میلی‌متر عرض و 1,720 میلی‌متر ارتفاع دارد و هر کدام از ارقام یادشده مطابق با نسخه 3 درب و جهانی سوزوکی جیمنی است.

سوزوکی جیمنی 2023

ساختار عمودی و جعبه مانند سوزوکی جیمنی حفظ شده و سقف مشکی آن با رنگ زرد فسفری بدنه تضادی قابل قبل دارد. گلگیرهای عضلانی، چراغ‌های گرد، جلوپنجره باریک، لوله‌های درب بیرون زده و لاستیک‌های آفرودی تنها بخشی از ویژگی‌های مشابه سوزوکی جیمنی 2023 پنج درب با نسخه 3 درب آن است. این خودرو روی رینگ‌های 15 اینچی حرکت کرده و چرخ زاپاس آن در عقب و با روکشی مشکی رنگ قرار دارد.

سوزوکی جیمنی 2023

فضای داخلی تا حد زیادی به نسخه استاندارد جیمنی شبیه است. دستگیره‌های در سمت سرنشین و… مشابه با نسخه استاندارد هستند. در این نسخه هندی صندلی‌های عقب باعث شده‌اند که فضای بار به 208 لیتر برسد و در صورت خواباندن آنها می‌توان تا 332 لیتر بار را با سوزوکی جیمنی 2023 حمل کرد.

سوزوکی جیمنی 2023

امکانات خوبی شامل یک سیستم اطلاعات سرگرمی 9 اینچی به همراه اندروید اتو بی سیم و اپل کارپلی، دوربین دید عقب و سیستم صوتی Arkamys وجود دارد. در بحث ایمنی این خودرو به سیستم کمکی حفظ خودرو در سربالایی، سیستم کنترلی شیب، شش کیسه هوا، ESP و ترمز الکترونیک EBD مجهز شده است.

سوزوکی جیمنی 2023

از نظر فنی در سوزوکی جیمنی 2023 از موتور 1,5 لیتری بنزینی با سیستم هیبریدی ملایم و قدرت 105 اسب بخار به همراه 134 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌شود. نیرو از طریق گیربکسی پنج سرعته دستی یا چهار سرعته اتوماتیک به چهار چرخ منتقل می‌شود. امکان استفاده از حالت‌های Low و High در سیستم چهار چرخ متحرک به همراه   حالت دیفرانسیل جلو وجود دارد. این خودرو در کارخانه گوروگرام مونتاژ شده و در حال حاضر در هند برای آن ثبت سفارش انجام می‌شود. پس از عرضه در هند این محصول راهی بازار آفریقا، استرالیا، آمریکای لاتین و… می‌شود.

مشخصات فنی سوزوکی جیمنی 2023

از نظر فنی در سوزوکی جیمنی 2023 از موتور 1,5 لیتری بنزینی با سیستم هیبریدی ملایم و قدرت 105 اسب بخار به همراه 134 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌شود. نیرو از طریق گیربکسی پنج سرعته دستی یا چهار سرعته اتوماتیک به چهار چرخ منتقل می‌شود.

امکانات سوزکی جیمنی پنج در

مکانات خوبی شامل یک سیستم اطلاعات سرگرمی 9 اینچی به همراه اندروید اتو بی سیم و اپل کارپلی، دوربین دید عقب و سیستم صوتی Arkamys وجود دارد. در بحث ایمنی این خودرو به سیستم کمکی حفظ خودرو در سربالایی، سیستم کنترلی شیب، شش کیسه هوا، ESP و ترمز الکترونیک EBD مجهز شده است.

دسته بندی ها: تازه ها منتخب
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.