
پورشه 911 داکار 2023 سرانجام در نمایشگاه خودروی لس آنجلس معرفی شد. حداکثر سرعت این خودرو 241 کیلومتر در ساعت است.
به گزارش خودروم، تبدیل پورشه 911 به خودرویی برای پیمایش مسیرهای رالی اصلاً چیز رایجی نیست؛ اما به طور کلی میتوان نمونهای مخصوص برای این کار ساخت و با آن از رالی لذت برد. در اینجا خودرویی را میبینیم که برای جلب نظر علاقهمندان به رالی، تغییر شکل داده است. پورشه 911 داکار 2023 با تعلیقی مرتفع و لاستیکهای ویژه برای آفرود در کارخانه ساخته خواهد شد. البته این نمونه کمی کمیاب خواهد بود؛ چون تنها 2,500 دستگاه از آن در سراسر جهان ساخته میشود.
مطمئناً تعداد زیادی از تصاویر جاسوسی یا تیزرهای تبلیغاتی اخیر این محصول را دیدهاید. ماموریت پورشه 911 داکار سفر در سطوح ناهموار و انجام موفقیت آمیز تردد در مسیرهای آفرودی است. مدل 911 داکار تعلیقی ویژه و کالیبره برای همین کار دارد و 5 سانتیمتر بلندتر خواهد شد؛ اما اگر این برای آفرود کافی نیست؛ اصلا نگران نباشد، چون امکان بالاتر بردن ارتفاع تا 3 سانتیمتر دیگر وجود دارد. فاصله پورشه 911 داکار حدود 8 سانتیمتر از سطح زمین و نسبت به نسخه کاررای استاندارد بیشتر بوده و هم سطح با یک خودروی شاسیبلند معمولی است. از سیستم بالابر فقط میتوان تا سرعت 168 کیلومتر استفاده کرد و در این حالت 911 داکار به شکل استاندارد خود را پایین نگاه میدارد. حداکثر سرعت 241 کیلومتر در ساعت است.
در پورشه 911 داکار 2023 از لاستیکهای پیرلی اسکورپیون که به شکل ویژه برای 911 داکار ساخته شدهاند؛ استفاده شده و آنها به سیستم محدود کننده الکترونیکی سرعت متصل هستند. ابعاد لاستیکها در جلو 19 و در عقب 20 اینچ است. تمام آنها برای حرکت در زمینهای ناهموار طراحی شده و درجه سختی آنها Z است. البته اگر بدنبال آفرود تخصصی هستید؛ تایرهای تابستانی و برفی خاص این خودرو هم قابل سفارش خواهند بود.
پورشه 911 داکار قطعاض میتواند سرعت خود را به حداکثر ممکن برساند. در این خودرو از موتور 3 لیتری تخت شش سلندر با توئین توربو و قدرت 473 اسب بخار استفاده میشود. چنین پیشرانهای در 911 مدل GTS وجود دارد. قدرت از طریق جعبهدنده 8 سرعته PDK پورشه به چهار چرخ منتقل میشود و شتاب صفر تا 96 کیلومتر آن 3,2 ثانیه خواهد بود. در این خودرو دو حالت رانندگی رالی و آفرود وجود دارد. همان طور که مشخص است؛ حالت آفرود برای پیمایش در زمینهای سخت طراحی شده و به شکل خودکار ارتفاع خودرو را افزایش میدهد. حالت رالی هم برای تردد در زمینهای شنی بوده و نیروی بیشتری را به چرخهای عقب منتقل میکند.
چه در جاده باشید و چه در خارج از آن، کنترل دینامیک پورشه و فرمان محور عقب به شکل استاندارد در 911 داکار وجود دارند. این ویزگیها با توجه به موتور 991 نسخه GT3 بیشتر بهبود یافتهاند و رالی لانچ کنترل اختصاصی این خودرو کمک میکند که چرخ کمی بچرخد تا شتابگیری خودرو در زمینهای گلی بهتر شود. یک اسپویلر ثابت هم در پشت قرار دارد و در جلو نیز از کاپوت CFRP استفاده میشود.
کسانی که بدنبال ماجراجویی بیشتر در مسیرهای آفرودی هستند؛ میتوانند پورشه 911 داکار را با پرداخت 92 پوند اضافی به چادر و سبد بار سقفی مجهز کنند. همچنین امکان بهبود گلگیرها، استفاده از فولاد ضد زنگ و قلابهای یدککش آلومینیومی قرمز برای بهبود 911 داکار وجود دارد.
پورشه 911 به شکل دو رنگ تولید شده و عدد روی آن را میتوان از بین 1 تا 999 انتخاب کرد. همچنین خریداران این خودرو امکان استفاده از یک ساعت مچی انحصاری با تم پورشه دیزاین را دارند. قیمت این خودرو از 223,450 دلار شروع شده و در بهار 2023 در نمایدگیهای پورشه در آمریکا به فروش میرسد.
پورشه 911 داکار 2023 از موتور 3 لیتری تخت شش سلندر با توئین توربو و قدرت 473 اسب بخار استفاده میکند. چنین پیشرانهای در 911 مدل GTS وجود دارد. قدرت از طریق جعبهدنده 8 سرعته PDK پورشه به چهار چرخ منتقل میشود و شتاب صفر تا 96 کیلومتر آن 3,2 ثانیه خواهد بود.
پورشه تنها 2500 دستگاه از مدل 911 داکار 2023 را به تولید رسانده و قیمت نسخه پایه آن 223,450 دلار خواهد بود.