
مدل 2023 اوپل آسترا GSe پلاگین هیبریدی با قدرت 225 اسببخار و گشتاور 360 نیوتنمتر و مشخصاتی مشابه با پژو 308 برقی معرفی شد.
به گزارش خودروم، در مه سال 2021 اوپل به تولد دوباره نسخه GSe تحت پروژه restomod الکتریکی و براساس مونتا اشاره کرد. چندی پیش نیز برند استلانتیس تایید کرد که این سه حرف به خودروهای اسپرت و مجهز به پیشرانههای هیبریدی یا کاملاً الکتریکی اشاره میکنند.
در واقع به جای Grand Sport Einspritzung از مخفف Grand Sport Electric استفاده شده و حالا مدل 2023 اوپل آسترا GSe در دو نوع هاچبک و استیشن معرفی شده است.
اوپل آسترا GSe به سامانهای پلاگین هیبریدی با قدرت 225 اسببخار و گشتاور 360 نیوتنمتر مجهز شده و متاسفانه قدرت کمتری نسبت به فولکسواگن گلف GTE، اشکودا اوکتاویا RS Iv و کوپرا لئون eHybrid از گروه فولکس واگن با قدرت 245 اسببخار و گشتاور 400 نیوتنمتری دارد.
اگر قدرت مدل اوپل آسترا GSe آشنا به نظر میرسد؛ باید بگوئیم که این خودرو با پژو 308 برقی کاملاً برابر بوده و آنها از موتور بنزینی 1,6 لیتری توربوشارژ به همراه موتور الکتریکی، بسته باتری 12,4 کیلووات ساعتی و جعبه دنده اتوماتیک 8 سرعته استفاده میکنند.
آسترا GSe در مقایسه با نسخه معمولی خود 10 میلیمتر به سطح زمین نزدیکتر بوده و کمک فنرهای آن در جلو و عقب اصلاح شدهاند. علاوه بر این مهندسان رولزهایم برای پاسخگویی بهتر، فرمان را تغییر دادهاند و از رینگهای آلومینیومی جدید استفاده میکنند.
جدای از بحثهای فنی، نسخههای هاچبک و استیشن مدل 2023 اوپل آسترا GSe از نظر ظاهری در نمای بیرون به دلیل باز طراحی سپرها کمی تهاجمیتر به نظر میرسند و در محیط داخلی نیز از صندلیهای اسپرت و مختص این نسخه استفاده میشود. نشان GSe در داخل و خارج این خودرو وجود دارد تا همه بدانند که این خودرو یک آسترا معمولی نیست.
نسخه پلاگین هیبریدی مدل محبوب آسترا نشان دهنده عزم جدی اوپل برای تولید خودروهای الکتریکی در اروپا از سال 2028 است. بزودی همه برندهای زیر مجموعه استلانتیس با موتورهای احتراقی خداحافظی میکنند.