مدل 2023 پژو E-308 الکتریکی رسماً با پیشرانهای به قدرت 156 اسب بخار و 260 نیوتن متر گشتاور و در نسخههای هاچبک و واگن معرفی شد.
به گزارش خودروم، پژو به وعده خود مبنی بر عرضه و معرفی پژو 308 کاملاً الکتریکی به عنوان سدانی متوسط و بدون پیشرانه احتراقی، عمل کرد. پژو E-308 بر پایه پلتفرم نسخه احتراقی این خودرو ساخته شده و تا حد زیادی از نظر طراحی بدنه و کابین شبیه به آن است. در این خودروی جدید از مجموعه رینگهای 18 اینچی جدیدی استفاده میشود که آیرودینامیک خودرو را افزایش داده و با کاهش مصرف انرژی باتریها به بیشتر شدن محدوده پیمایشی خودرو کمک میکنند.
باتری پژو E-308
پژو E-308 مدل 2023 به باتریهای نسل جدید با ظرفیت 51 کیلووات ساعت مجهز شده است. این باتری با ولتاژ 400 ولت فعالیت کرده و ترکیبات شیمیایی جدیدی شامل 80 درصد نیکل، 10 درصد منگنز و 10 درصد کبالت در ساخت آن به کار رفتهاند. با شارژ کامل این باتری میتوان بیش از 400 کیلومتر را رانندگی کرد.
طراحی و ویژگیهای پژو E-308
قسمت جلو و زیر بدنه به طرز ماهرانهای برای عبور بهتر هوا اصلاح شده و رینگهای جدید اصطحکاک کمتری در برخورد با هوا دارند. پژو در E-308 از حالت رانندگی ترمز یا Brake استفاده کرده و زمانی که راننده پدال گاز را رها کند؛ سرعت بازیابی انرژی افزایش خواهد یافت. پژو E-308 از شارژرهای 100 کیلوواتی پشتیبانی کرده و در کمتر از 20 دقیقه ظرفیت باتریها از 20 به 80 درصد میرسند.
پژو E-308 2023 در نسخههای هاچ بک و واگن عرضه میشود. در این خودرو از موتور الکتریکی جدید و توسعه یافتهای با قدرت 156 اسب بخار و 260 نیوتن متر گشتاور استفاده شده است. پژو اطلاعات دیگری در مورد نحوه عملکرد موتور منتشر نکرده و تنها پاسخگویی فوری محصول جدید خود را مورد توجه قرار میدهد. البته همان طور که میدانید خودروهای الکتریکی به انتقال آنی گشتاور به چرخها مشهور بوده و احتمالاً پژو به این موضوع اشاره کرده است.
پژو E-308 2023 از اواسط سال آینده با تریم Allure و GT به فروش خواهد رسید. مشتریان این کمپانی فرانسوی میتوانند با مراجعه به وبسایت این شرکت به طور مستقیم نوع هاچبک یا واگن آن را خریداری کرده یا حتی با وسیله نقلیه قدیمی خود تعویض کنند. این خودروی برقی بدون هیچ گونه هزینه اضافی در درب منزل به متقاضیان تحویل داده میشود.
پژو ادعا میکند که E-308 SW اولین واگن الکتریکی خودروسازان اروپایی است. این سخن از نظر فنی نمیتواند درست باشد؛ چون پورشه تایکان اسپرت یا کراس توریزمو نیز سقف بلندی داشته و آلایندگی هم ندارند. در واقع خودروهای مزبور و نسخه الکتریکی MG5 واگنهایی نادر و بدون موتور احتراقی هستند.