معرفی پژو ۵۰۰۸ جدید در انواع هیبریدی و برقی
جاه‌طلبی پژو منتشر شده در ۰۳ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۶
Peugeot E-5008

پژو از نسل جدید مدل ۵۰۰۸ به عنوان شاسی بلندی سه ردیف در انواع هیبریدی و برقی رونمایی کرد. استلانتیس بزودی عرضه جهانی این خودرو را آغاز می‌کند.

به گزارش خودروم، نسل سوم پژو ۵۰۰۸ به عنوان شاسی بلندی جدید برای خانواده‌های پر جمعیت اروپایی معرفی شد. اکنون این خودروی فرانسوی با یک پیشرانه کاملاً برقی در دسترس بوده و حمل یک خانواده پر جمعیت را با سه ردیف صندلی و حالت پلاگین هیبرید ممکن می‌سازد. ضمن اینکه پژو ۵۰۰۸ جدید را استلانتیس در مدل هیبرید ملایم و با قیمت ارزان‌تر نیز به فروش می‌رساند.

ابعاد و اوزان

Peugeot E-5008

در حقیقت پژو ۵۰۰۸ جدید نمونه بزرگ‌تر نسخه ۲۰۲۳ مدل ۳۰۰۸ است. این خودرو بر پایه پلتفرم STLA مدیوم توسعه می‌یابد و از نظر ابعاد در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴,۷، ۱,۸ و ۱,۶ متر اندازه دارد. فاصله بین دو محور نیز ۲,۸۹ متر است. یکی از ویژگی‌های اصلی این محصول نسبت به تسلا مدل Y در اروپا، عرضه آن به شکل سه ردیف است. شاید تصور کنید که وجود هفت صندلی فضای بار زیادی برای شما باقی نمی‌گذارد. اما گنجایش ۲۸۷ لیتری برای سفرهای کوتاه مناسب است. در صورت تا کردن صندلی‌های ردیف سوم و دوم گنجایش فضای بار معادل ۶۹۰ و ۱,۸۱۲ لیتر خواهد بود.

طراحی

Peugeot E-5008

در شرایطی که اغلب خودروهای شاسی بلند امروزی دارای خطوط خمیده بر روی سقف هستند؛ در پژ ۵۰۰۸ جدید خبری از این اتفاق نیست. در واقع پژو ۵۰۰۸ برقی شکل جعبه‌ای خود را حفظ می‌کند. در واقع تا حد زیادی شاهد استفاده از ظاهر برادر کوچکتر این خودرو یعنی ۳۰۰۸ برقی هستیم. بر روی داشبورد نمایشگری ۲۱ اینچی قرار دارد. علاوه بر این ۱۰ دکمه لمسی و قابل تنظیم به عنوان میانبر عملکردهای کاربردی بر روی کنسول مرکزی قرار می‌گیرند.

مشخصات نسخه پلاگین هیبرید

پژو ۵۰۰۸ جدید

ارزان‌ترین نمونه پژو ۵۰۰۸ جدید دارای موتور ۱,۲ لیتری بنزینی توربوشارژ مجهز به فناوری ۴۸ ولتی است. این پیشرانه سه سیلندر و کوچک تنها ۱۲۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. اما مجموع توان این خودرو ۱۹۵ اسب بخار بوده و برای انتقال نیرو از گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دو کلاچه استفاده می‌شود. در واقع پژو ۵۰۰۸ پلاگین هیبرید در نمونه پایه قادر به پیمایش ۸۰ کیلومتر مسافت به شکل کاملاً برقی، قبل از شروع تغذیه موتور احتراقی از منبع سوخت ۷۰ لیتری است.

مشخصات نسخه برقی

مدل کاملاً برقی پژو ۵۰۰۸ جدید دارای چندین نسخه است. نمونه تک موتور و دیفرانسیل جلو دارای قدرت ۲۱۰ یا ۲۲۸ اسب بخار خواهد بود. هر دو گشتاوری معادل با ۳۴۴ نیوتن متر دارند. این میزان خروجی در مدل دو موتور و چهار چرخ متحرک معادل ۳۱۸ اسب بخار خواهد بود. مدل دیفرانسیل جلو از باتری ۷۳ کیلووات ساعتی برای پیمایش ۵۰۰ کیلومتر استفاده می‌کند. در حالی که باتری در نمونه دو دیفرانسیل ۹۸ کیلووات ساعت ظرفیت دارد و شعاع پیمایش آن ۶۶۰ کیلومتر با یکبار شارژ است.

مشخصات باتری پژو ۵۰۰۸ جدید

پژو باتری‌های این خودرو را به مدت هشت سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر گارانتی می‌کند. این برند فرانسوی اطمینان دارد که ظرفیت شارژ در طول این مدت به کمتر از ۷۰ درصد نمی‌رسد. علاوه بر این یک پمپ حرارتی مانند شارژ ۱۱ کیلوواتی به عنوان یک پک استاندارد ارائه می‌شود. البته امکان سفارش یک شارژر ۲۲ کیلوواتی وجود دارد. ضمن اینکه پژو ۵۰۰۸ جدید از شارژ DC تا ظرفیت ۱۶۰ کیلووات پشتیبانی می‌کند. تنها ۱۰ دقیقه شارژ برای پیمایش ۱۰۰ کیلومتر مسافت وجود دارد. البته تنها در ۳۰ دقیقه باتری را می‌توان از ۲۰ تا ۸۰  درصد شارژ کرد.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.