فیس لیفت پژو پارس یا تنبلی ایران خودرو
اصلاح پر سر و صدا منتشر شده در ۲۷ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰
پژو پارس فیس لیفت

پژو پارس بهینه یا فیس لیفت جدیدترین دست آورد ایران خودرو است. ظاهراً فشار استاندارد موجب تغییر سپر و چراغ‌‌های این خودرو پس از 20 سال شده است.

به گزارش خودروم، دقیق نمی‌دانیم در ایران خودرو چه خبر است! ولی مشخصاً به نظر می‌رسد که این شرکت در رابطه با پژو پارس اشتباهی کرده و پژو پارس فیس لیفت نمی‌تواند مشتریان این محصول محبوب را همچنان راضی نگاه دارد. پروژه‌ای که با عنوان پژو پارس بهینه شناخته می‌شود و حاصل فشار استاندارد بر روی ایران خودرو و در نتیجه تولد یک پژو پارس جدید شده است.

ایران خودرو پس از 20 سال طراحی اصیل پژو پارس را تغییر داده است. در جلو این تغییرات شامل به کارگیری چراغ‌ها و سپری جدید به همراه دی لایت می‌شود. بنابراین ما با خودرویی کاملاً مشابه با وانت آریسان 2 روبرو هستیم. در نمای کناری نیز از زه‌هایی هم رنگ بدنه استفاده می‌شود. اوج خلاقیت ایران خودرو در عقب نیز شامل به کارگیری سپری جدید و هم رنگ بدنه است. سپری که ما را به یاد پیکان جوانان می‌اندازد. چراغ‌های این بخش نیز از نظر گرافیکی دارای قسمتی با تلق مشکی رنگ هستند.

استاندارد و پژو پارس فیس لیفت

پژو پارس فیس لیفت

اگر واقع بین باشیم؛ باید پژو پارس فیس لیفت را فرزند استاندارد بدانیم. چون چراغ‌های نسخه معمولی قابلیت تنظیم ارتفاع از داخل کابین را نداشت و همنی عامل این خودرو را از گذراندن استانداردهای جدید باز می‌داشت. علاوه بر این سپر هم استاندارد برخورد با عابرران پیاده را نداشت و این مورد نیز جلوی صدور مجوز استاندارد جدید را می‌گرفت. ایران خودرو هم ناچار به اعمال تغییراتی شد. حاصل دگرگونی اندک این خودرو نیز موجی از انتقادها در فضای مجازی است. چون ایران خودرو به خود زحمتی نداده و به سادگی از آریسان 2 برای خلق موجودی جدید بهره برده است.

چراغ‌ها و سپرهای جدید پارس چگونه هستند؟

حالا چراغ‌های جلوی پارس را می‌توان از داخل کابین تنظیم ارتفاع کرد. اما ظاهراً از لامپ‌های دو کنتاکت H4 استفاده می‌شود که باعث افت کیفیت نورپردازی خواهد شد. در سپر جلو با مقداری هزینه مه‌شکن و دی لایت در کنار هم قرار گرفته‌اند. دیگر خبری از آن نوار مشکی رنگ نیست. قطعه‌ای که یکی از عوامل جذابیت بصری این خودرو بود. در واقع ایران خودرو ما را به یاد سپر جوشن پیکان می‌اندازد.

دسته بندی ها: داخلی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.