چرا پژو پارس نخریم؟
سلطان پیر منتشر شده در ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰
پژو پارس

پژو پارس یکی از پر فروش‌ترین محصولات ایران خودرو است. اما این خودرو دیگر پیر شده و باید به نکاتی در رابطه با خرید این خودرو توجه نمود.

به گزارش خودروم، همه ما پژو پارس یا پرشیا و سفیر را می‌شناسیم. خودرویی که از سال 1379 تاکنون در حال تولید بوده و خیال خداحافظی با صنعت خودروسازی کشور را ندارد. محصولی که ظاهراً چند سال دیگر هم روی خطوط تولید ایران خودرو قرار دارد و این شرکت با تغییراتی بدنبال دریافت مجوزهای استاندارد 85 گانه برای آن است. اما حتی اگر این خودروی محبوب تا ابد هم در ایران تولید شود؛ دیگر نباید سمت آن رفت. اما چرا پژو پارس نخریم و دلایل ما برای عدم خریداری این محصول چیست؟ خودرویی که با توجه به قیمت کارخانه، هنوز هم طالب دارد و برای آن سر و دست می‌شکنند!

ایمنی پایین پژو پارس

آیا کسی هست که منکر ایمنی پایین پژو پارس باشد! برخی از مسئولان ایرانی می‌گویند که این خودرو دو ستاره ایمنی دارد. اما مرجع این ادعا مشخص نیست. به فرض معرفی یک موسسه برای ارجاع ما به سمت آن، قطعاً عدم اعتبار کافی آن سازمان به دلیل فقدان نزدیکی به استانداردهای روز جهانی مهر تأییدی برای ایمنی پایین پژو پارس خواهد بود. اصلاً چرا راه دور برویم. به اطراف خود نگاه کنید و از دوستان و آشنایان مختلف درباره تجربه تصادف با پژو پارس و ایمنی این محصول سوأل کنید.

تصادف پژو پارس

پژو پارس به دلیل نقص‌های مهم استحکامی، منجر به آسیب دیدگی شدید راننده و سرنشینان می‌شود و در صورت بروز سوانح ناگوار رانندگی، سرنشینان را به کام مرگ می‌کشاند. برای مثال میل فرمان و پدال‌ها در هنگام تصادف به درون اتاق این خودرو وارد می‌شوند و سرنشینان را با تهدید جانی شدیدی مواجه می‌کنند. از طرفی ضعف ستون‌های B هیچ نقطه مقاومتی در برابر ضربه و فشار قرار نمی‌دهد. در واقع مشکل اصلی این خودرو را باید فقدان بدنه مستحکم در بحث ایمنی دانست. چیزی که سایر جنبه‌های ایمنی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بدنه ضعیف و کیفیت رنگ نامطلوب

البته بحث مربوط به آلیاژ و استحکام فلز بدنه و… را باید در زیر عنوان ایمنی پژو پارس مورد ارزیابی قرار می‌دادیم. ولی این موضع به حتی عجیب و قابل توجه بود که ما ترجیح می‌دهیم که جداگانه به ذکر این نکته بپردازیم. پژو پارس‌های کنونی دیگر مثل سابق نبوده و بدنه آنها با کوچک‌ترین ضربه‌ای آسیب پذیری خود را نشان می‌دهند. هر چند که ایران خودرو در این رابطه بارها توضیحاتی ارائه کرد؛ اما در واقعیت این موضوع موجب نارضایتی طیف وسیعی از مالکان پژو پارس است.

خط تولید پژو پارس

البته این مسئله فقط شامل حال پارس نبوده و برخی دیگر از تولیدات داخلی نیز ضعف‌هایی جدی از نظر استحکام و آلیاژ بکار رفته در بدنه دارند. مسئله دیگر هم به کیفیت نامطلوب رنگ آمیزی بدنه پژو پارس باز می‌گردد. به طوری که با کوچک‌ترین ضربه شاهد آسیب دیدن رنگ این خودرو هستیم. مسائلی مانند کیفیت مونتاژ قطعات بدنه و… نیز نباید از یاد ببرید.

کابین بی کیفیت

داخل پژو پارس

اگر از شما سوالی در رابطه با اینکه چرا پژو پارس نخریم پرسیده شد. در جواب حتماً به مسئله فقدان کیفیت کابین این خودرو اشاره کنید. جنس داشبورد، رو دری‌ها و… از پلاستیکی کاملاً بی کیفیت است. متریال به کار رفته در کابین پژو پارس همراه با عدم عایق‌‌بندی کابین، موجب انتقال صدای پیشرانه، نیوز محیط و…  به داخل خودرو می‌شود و علاوه بر این صداهای اضافی مختلفی از قطعات موجود در کابین خواهید شنید. این موضوع یکی از دلایل جدی نارضایتی خریداران پژو پارس بوده و تاکنون ایران خودرو اقدامی جدی برای رفع مشکلات مزبور انجام نداده است. البته باید در کنار اشاره به ضعف متریال کابین، به مونتاز ضعیف قطعات داخلی هم اشاره نمود.

مصرف سوخت زیاد

به طور کلی مصرف سوخت پژو پارس بسیار بالا بوده و این موضوع شامل تمام نسخه‌ها و مدل‌های این خودرو با پیشرانه‌ها و گیربکس‌های مختلف می‌شود. در واقع با وجود هماهنگی خوب پیشرانه و گیربکس‌های مختلف بکار رفته در این خودرو، به دلیل فناوری کهنه ساخت موتورهای پژو پارس شاهد مصرف سوخت بالای  آن هستیم. این موضوع را حتی در مدل‌های مجهز به پیشرانه TU5 هم خواهید دید. در مجموع فکر کردن به مصرف سوخت بهینه و کاهش آن با خرید پژو پارس عملی بیهوده است.

فقدان امکانات رفاهی

از جمله دلایل نخریدن پژو پارس، می‌توان به فقدان امکانات رفاهی در این خودرو اشاره نمود. تقریباً پارس را در این زمینه می‌توان به بیابانی بی آب و علف تشبیه کرد. البته مسلماً محصولی از رده خارج، قدمی و کهنه هیچ امکانات قابل توجهی ندارد. هر چند که ایران خودرو در برخی نمونه‌ها مولتی مدیا و دوربین دنده عقب را به این خودرو می‌آورد. اما آپشن‌هایی نظیر موارد فوق در جهان مدرن امروزی دردی را دوا نمی‌کنند.

استهلاک بالا و مشکلات فنی پژو پارس

استهلاک بالا از جمله نکات منفی این خودرو بوده و مشکلات فنی متعددی برای پژو پارس به مرور زمان ایجاد خواهد شد. در مدل‌های مجهز به پیشرانه‌های قدیمی‌تر به دلیل برخورداری از تکنولوژی قدیمی شاهد سوختگی واشر سر سیلندرها هستیم. در نمونه‌های مجهز به پیشرانه Xu7P نیز این مشکل وجود دارد؛ اما با توجه به تغییرات ایران خودرو کمتر شاهد بروز این اتفاق هستیم. ولی گیربکس متصل به پیشرانه پیشرانه Xu7P هماهنگی مطلوبی با موتور ندارد و به همین خاطر شاهد سخت جا رفتن دنده‌ها خواهید بود.

پژو پارس

البته در نسخه TU5 مشکلات مزبور تقریباً از بین می‌روند؛ ولی روغن ریزی، کارکرد با دمای بالا، حساسیت به بنزین، ناپایداری، ضعف پیستون‌ها و… جایگزین خواهند شد! ترمز خودرو نیز به خوبی عمل نمی‌کند و برخی مالکان مدعی کاهش کیفیت آن با روشن کردن کولر خودرو در نمونه Xu7P می‌شوند. باتری و سیستم برق پژو پارس هم مانند سایر محصولات ایرانی دچار مشکل بوده و این خودرو هم از این قائده مستثنی نیست.

نظر شما چیست! چرا پژو پارس نخریم؟

حالا می‌خواهیم نظر شما را در رابطه با پژو پارس بدانیم. به نظر شما ایرادهای مزبور در رابطه با این خودرو درست است؟ آیا به نظر شما این خودرو مشکلات دیگری هم دارد؟ اساساً و با توجه به نکات فوق چرا هنوز هم پژو پارس ارزش خرید بالایی دارد و باید در بازار خودروی ایران به سراغ یک خودروی قدیمی و از رده خارج رفت؟

دسته بندی ها: داخلی منتخب
برچسب ها:

162 دیدگاه

  1. فرزاد گفت:

    ب نظرمن و خیلیای دیگ ک دیدم وازشون پرسیدم سمندازپارس خیلی بهتره

    • نوید گفت:

      پارس اگه واشر بزنه با ۱۵ تومن حل میشه ولی سمند وقتی شاتون بزنه نزدیک ۵۰ تومن باید خرجش کنی بعدشم از زیبایی و خوشرکابی پارس نمیشه گذشت هرچی می‌خواین بگین من بیخیال پارس نمیشم

      • مهدی گفت:

        موضوع اینه ادمهای ساده ای مثل شما که عقاید کهنه و قدیمی دارند و خرف دیگران را گوش میکنند و از ماشین و فنی سر در نمیارند پارس سوار میشوند و بر عکس کسانی که فنی هستند و خودرو شناس سمند سوار هستند چون هم ایمنی و هم موتور و قدرت و راحتی براشون اهمیت داره شما تو خماری شاتون زدن باش که اصلا شاتون نمیزنه یا تعدادی میزنه اونم بخاطر رسیدگی نکردن و روغن نا مرغوب هست ولی پژو از هر هزارتا هزارویکیش واشر میزنه

        • عرفان خسروی گفت:

          صددرصد سمند از پژو پارس بهتره از اکثریت لحاظ پژو پارس فقط کیفیتشه وبس اصلا هیچ ایمنی ندارد و بس!

        • دانیال گفت:

          من خودم پارس دارم شما که خودرو شناسی و قیافه هم برات مهم نیست چرا سمت ال نود نرفتی که سالی یبارم مکانیکی نری ؟

        • محمد گفت:

          چشم زانتیا که دور باشه هر سمند سواری شاخ میشه🫡

        • احمد گفت:

          اینکه از هزار تا هزار و یکی که شرو وره. اگه یه سر به تعمیرگاه ها بزنی و قدری انصاف داشته باشی می بینی که تعداد سمند ها در برابر پژو پارس با در نظر گرفتن اینکه شاید 10 20 برابر سمند پژو وجود داشته باشه قطعا از نظر فنی پژو پارس مخصوصا پژو پارس tu5 خیلی از سمند و سورن بهتره. از نظر ایمنی هم وقتی پلتفرم یکسانه و وزن خودرو ها هم با توجه به ارتفاع و مرکز ثقل یکسانه پس قطعا نمی توان سمند را بهتر دانست.

        • امیر گفت:

          بسیار عالی گفتی به چشم صدها باردیدم ودیدیم سمند جان مسافرانش رامحافظت کرده وایمن است البته به غیراز مدل بالا سورن ها

      • علی نقی پور گفت:

        دوست عزیز اگه سمند ای آف سون میگی من سالهای سال داشتم خیلی هم تو جاده ها تاختم اما خدارو شکر مشکلی پیش نیومد موتورهای ای آف سون باید در وقت مقعر روغن موتورش عوض کرد اگر عوض نشه روسوبات روغن باعث میشه آور پمپ ضعیف عمل کنه و موجب شکستن شاتون بشه اما تو موتورهای xu7هر دوسال باید واشر عوض کنی😉😉

        • محمد گفت:

          سال ۸۴ تا ۹۲ پژو پارس داشتم واشر نزد وقت فروختن رو هوا بردنش. از سال ۹۷ هم دوباره پژو پارس گرفتم که هنوز هم دارمش واشر زدن ندیدم از همه هم تندتر رانندگی میکنم با کولر روشن قبلی معمولی بود این xu7 . فقط دست مسئولین درد نکنه هر چی میریم جلوتر به جای پیشرفت .پس رفت میکنیم در صنعت خودرو سازی

          • ممدو گفت:

            من خودم سمند ال ایکس دارم بسیارراضیم موتور که فرقی ندره ازایمنی بدنه راضیم اگر دردست اندازها رعایت کنید اصلا زیربندی کاررا ملاقات نخواهید کرد عالیست سمند البته سورن رانمیدانم

      • ناشناس گفت:

        فقط پژو پارس👍

      • محسن گفت:

        سمند کجا شاتون میزنه. استحکام سمندای قدیمی وجنس قطعاتش قابل مقایسه با پارس ماشینای جدید نیس

      • ali گفت:

        یعنی پارس هنوز که هنوز کابینش شرف داره به خودرو های سایپا و… 207 راناو 206 سمند و….حالاشما چرا جو میدین این جا سواله الان همین پارس رو به شما هدیه بدن صد در صد نظرتون عوض میشه من از خودروی چینی بگیرین تا خودرو های سایپا شاهین و کوییک و…تا 207. رانا سوار شدم هیچ کدوم به خوشرکابی و سرعت و جذابیت پارس نرسیدن انصافا الانم موتور xu7p واقعا موتورش عالیه

        • Mehrab گفت:

          چی میگی هدیه بدن
          خب معلومه هدیه بدن ادم سوار میشه
          حالا چه پارس باشه چه پیکان
          من خودم طرفدار پارس هستم اما نمیشه به نا حق از مسائل حقی که بیان کردن ایراد گرفت
          باید قبول کرد خودروی ملی فاقد هرگونه ایمنیو اپشنو….اینجور چیزاس
          حالا یکی مشکلش واشره
          سمند مشکلش اینه لش میشه بد چند سال اما پارس این مشکلو نداره
          پراید مشکلش شاستی ضعیفشه
          ۴۰۵مشکلش رنگ بی کیفیتو اشغالشه که بی بروبرگرد مدل پاییناش حتی ۹۰.۹۱همه افتاب سوختس و و و….‌
          همه اشغالن و ما مجبوریم بین بدو بدتر انتخاب کنیم…
          پس دیگه طرفداری بی مورد و نابجا زور داره

      • Ali گفت:

        لایک به وجودت پارس بین خودروها ایرانی یک قرن جاتولیدداره عشقه.شماباهاش برومسلفرت کسانی هم که میگویندسرعتش پایینه نسبت به پارس قدیم آقارانندگی یادبگیرمن باموتورxu7pتوسربالایی هر خودرویی بودروگرفتم دنا.تارا….پارس عششششششقه به خدا

        • حسن گفت:

          ۲تا از برادرام پارس تیو فایو دارن
          بعد از ۲سال که کار کردن مثل گاری شدن
          حال آدم بهم میخوره
          کابین خشک
          داشبورد مذخرف
          درها مثل گاری نون خشکه‌ای
          تو شتاب هم از سال ۹۵ که سمند ای اف خریدم فقط یه دونه پارس فابری‌ک همراه من تو شتاب اومده ولاغیر
          به قول دوستان باید رانندگی بلد باشی
          پارس واقعا یک اشغال به تمام معنا هست
          فقط موتور tu5 موتور خوب وبه روزی هست

        • Mehrab گفت:

          سرعتو که همه بلدن برن
          ماشینی که تو همون سرعت نتونی نگهش داری و خدایی نکرده ازت بدور زبونم لال کوچکترین مشکلی پیش بیاد پرس میشه اشغاله دیگه

      • ابراهیم گفت:

        شما حالا بشین تا شاتون بزنه تو که نظرت به پژو هست و از ایراد گرفتن دیگران که درست هم هست ناراحت میشی چرا خودت باعث ناراحتی بقیه میشی چیزی که خودت دوست نداری بهت بگن رو به دیگران هم نگو من هم سمند رو دوست دارم ولی اگر کسی ازش ایرادی بگیره ناراحت نمیشم .

      • قاسم گفت:

        من یه سمند 83 دارم و یه پارس تیو فایو 1400 تا حالا هیچگونه مشکل موتوری واسه سمندم جز واشر سر سیلندر و سرسیلندر پیش نیامد ولی پارسم اصلا موتورش منظم کار نمیکنه چند بار هم نمایندگی میبرم تا دادم یکی سیم کویل جدا کشید واسش الان بهتره

    • ماشالله شمشیری گفت:

      دوست من دقیقآ بر عکس گفتید .

    • امیر گفت:

      بسیار سمند بهتر بلندتر محکم تر جادارتر وداشبورد ابری ونرم دارد وخشک نیست تامدل هایی میگوییم که داشبورد نرم دارند کیفیت وسایل داخلی وکل اتومبیل به غیر موتور که در مدلهای همسال يكي است وافعا سمند امنیت وپرکیفیت تر است من خودم پارس دارم ولی سوار سمند شدم راضی تر بودم

    • حمید گفت:

      این مشکلات که گفتی مربوط به همه آشغالای تولید داخل میشه مختص فقط پارس نیست

    • رضا گفت:

      بهترین خودرو ایران پژو پارس تیوفایو است . بی نظیر و تک . سمند بیشتر شبیه گاری است

    • امیر علی فصیح گفت:

      به نظر من ایران خودرو داره برای اینکه کسی زیاد پارس رو نخره بدنه اون رو ضعیف می سازه اگر میخواست قوی بسازه مثل پیکان می‌ساخت همی چی خوب میشد

      • هادی گفت:

        داداش از بس ملت پارس میخرن و بورس داره این ماشین اگر با کاغذم بدنه ماشین رو بسازه ملت میخرن ….. اینقدر پر طرفداره ولی مدلهای جدیدش واقعا افت کیفیت بدنه داره

        شما سقف پارس ۴۰۱‌را فشار بدی مثل مقوا زیر دستت بالا پایین میره
        هرگز نمیتونی با سقف پارس قدیمی این حرکتو انجام بدی

        چرا چون مردم میخـــرند

    • 405 گفت:

      والا هیچی مثل 405نمیشه لات جاده ست

    • میلاد گفت:

      با نظر شما موافقم
      سواری و هندلینگ و ایمنی سمند به مراتب بهتر از پارس حلبی هست

      • Arya گفت:

        من پارس ۱۴۰۰ دارم 45000 تا کارکرد داره tu5 یه چرخشو به ۱۰ تا دنا پلاس نمیدم کلا رانندگی با پارس
        خیلی راحت تره دید به جلوی عالی دنده ها نرم جامیره هیچ سر و صدایی هم تو کابین نیست هم خوش رخ
        و خوش رکاب

        • علی رضا گفت:

          دایی جان شما تو همون پارس بمون چون پشتت به ماشین بهتری نخورده فقط فک می کنی پارس برتره نه دایی جان برو ماشین بالاتری از پارس سوار شو بعد می بینی لذت رانندگی و سوار شدن تو ماشین خوب چیه

    • کسری گفت:

      من ۸ سال سمند lx داشتم یکبار واشر نزد یکبار مشکل ایجاد نکرد تو جاده بیرون شهری واقعا مصرف سوخت خیلی کم میشد
      ۶ماه پارس ۱۴۰۰ داشتم هر روز یه مشکل داشت اعصاب برام نزاشته بود فروختمش و
      سورن پلاس خریدم یکساله هیچ مشکلی نداره

    • مجید گفت:

      به نظر من استهلاک سمند خیلی بالاتر هست و بدنه اش در اثرتصادف بد صافکاری میشه و بد ریخت میشه،پارس محبوبیت بیشتری داره در خرید و فروش و همیشه مشتری خودش رو توی بازار داره،و هزینه ی تعمیرات ش از سمند کمتره،ضمن اینکه برق سمند اگه به مشکل بخوره خیلی بد تعمیر هست

    • جواد گفت:

      دوستان عزیز اینکه پژو پارس تنها سکه بازار هس شکی نیس و دوم اینکه اصن سمند در حد رقابت با پارس نیس شکی نیس و سوم اینکه پارس هرجور هم اشغال و بی کیفیت باشه بازم یه سروگردن بالاتره از ماشینای ایرانی…و درآخر بگم من خودم ۲۰۶ سوارم پارس۹۴ داشتم دوگانه کارخونه خداییش راضی بودم از کیفیت رنگ و بدنه و موتوری هیچ ماشین ایرانی هم تویه سرعت بهش نمیرسه و اینکه بردمش بنگاه شب ساعت ۱۱ شب بهم پولش نقد بهم دادن اومدم خونه… و ناگفته نماند که مزخرف ترین موتور رویه سمند هس چه معمولی چ اف سون

  2. پیمان گفت:

    به خاطر رخ زیبایی که دارد مورد پسند مردم است
    تیبا کوئیک ساینا اینا رخ های مسخره ای دارن اگه راست میگید این خودروهای حذف کنید خودرو بهتری تولید کنید چرا پژو پارس ای الکس یا سفارشی اینا ماشینهای مورد پسند مردم هستن نباید حذف بشن

  3. محمدرضا گفت:

    بهترین ماشین پژو پارس چرت و پرتی نگین عالیه ماشین گاز میدی مثل موشک می‌ره عالیه کهنه هم عالیه ماشین زده نمیشه از چشم مردم

    • حسین گفت:

      زمانی که مثل موشک میرفت خدا بیامورزه این اوان پارس نیست من صفر تحویل گرفتم گاز تا اخر فشار میدی تو کفی ۱۰۰ تا بیشتر نمیره

    • امیر علی گفت:

      کدوم موشک آبرو آدم رو میبره.یه روز با یک تیبا ۲ تو گردنه کورس گذاشتم هر چی گاز دادم بهش نرسیدم حسابی خجالت کشیدم.میخام بفروشمش

      • امیر گفت:

        داوش تیبا۲ خیلی خوبه منو داییم توی اتوبان تهران قزوین ۱۹۵ تا رفتیم باهاش دوران کرونا ساعت ۱ شب بود هیچ کس توی اتوبان نبود خیلی تیبا خفنه سرعتش ولی رخ خیلی زشتی داره البته بهش برسی ابرویی و باله اینا بندازی رکاب عوض کنی رخش خفن میشه دایی من این کارا رو انجام داد ولی بد شانسی اورد و فروختش🥲

      • Ehsan گفت:

        هههههه نگو داداش.من خودم پرشیا مدل ۸۳دارم طرح ای الیکس.خداشاهدتوسربلایی وسینه کش جاده ۱۶۰تا راحت سرگازمیرفتم.البته ۲ تا ماشین دیگه هم همراهم بودندن یکی پارس تیوفایو یکی پارس ۹۷ هردوتاشون موندن.فقط پارس مدل پایین عشقه.

    • اق رضا گفت:

      احسن کاملا درست فرمودید الکی دارند می‌زنند تو پسند این همه ملت که عاقلانه وبا علاقه این ماشین رو می‌خرند سلطان هنوز

  4. سجاد گفت:

    خاطر زیبایی سرماشیناست

  5. علی گفت:

    تو پژو سال دندهها خوب جا نمیره بخصوص دنده عقب..کابین از پلاستیک بی کیفیت هست..ولی در بین خودروهای تولید داخل و مخصوصا در رقابت با محصولات سایپا خیلی رخ زیبا سواری نرم شتاب قابل قبول دارد ..در ضمن نوشته بود صدا داخل کابین میاد و کابین صدا میده اصلا اینطور نیست…

  6. جواد گفت:

    هرکی پارس نداره بره سرا قسطی بخره.

  7. جواد گفت:

    اگر سوار سورن پلاس بشید دیگه حرفی از پارس نمیزنید.

    • حسینی گفت:

      دقیقا همینطوره
      تو مشهد پژو پارس شده ماشین چاقو کشا و جوونای الاف
      البته بلا نسبت ادم های متشخص

  8. قربانعلی گفت:

    پژو پارس فقط مایه ی بی کلاسی است و نگاه مردم به کسانی که پژو سوارن نگاه تحقیر کننده ای است این ماشین اصلا کلاس نداره

  9. طاها گفت:

    چرا مفت میگی ماشین ایرانی قطع پارس
    تو تیپ قیافه پارس
    مصرفش کی گفته زیاده هر کی گفته شعر گفته

  10. فرزام گفت:

    نویسنده سایت، لطفا یکم اطلاعات فنی خودتو بالا ببر…

  11. علی گفت:

    سورن پلاس فول هم ایمنی هم سواری نرم و راحت هم مصرف کمتر

  12. عبدالله منصوری گفت:

    پژو پارس از ماشینهای خوب ایرانی هست هم خوش رکاب هم قشنگ هم خوب راه میره فقط لازم هست بدی کامپیوتر ماشین ریمپ کن مثل موشک میره فقط آب ماشین رو چک کن به هیچ وجه واشر نمیزنه فشنگی آب رو هر سال عوض کن دیگه هیچ اتفاقی براش نمیافته بهترین ماشین ایرانی هست قیمت این ماشین نسب به این ماشینا باید ۸۰۰ ميليون بشه

  13. جابر کوهگرد گفت:

    پارس انتخاب اول ماست
    چند گرفتی پارس خراب کنی

  14. رضا رشید گفت:

    پارس یعنی یوزپلنگ ایرانی پارس تنها ماشینی است که بین مردم محبوبیت بسیار بالایی دارد درود بر تو ای پارس که اونقدر نسبت به دنا وتارا باز هم همه به دنبال تو هستند اینها رو میگین که کسانی که پارس ثبت نام کردند برند انصراف بدن زرشک هیچ یک از ماشینهای ایرانی استاندارد ندارند اگه قراره بمیریم بزارین با پارس بگیرین حالا دلسوز مردم شدین …

    • محمد گفت:

      بابا یوز ایرانی
      الان همه دارن در مورد ماشینهای آشغال ایران‌خودرو بحث میکنم و تعصب دارن الان شما یه ماشین 60سال پیش مثلاً آلمان یا ژاپن یا آمریکا یا کره یا هر کشور دیگه ای بشید هم آپشن هاشون هم امنیت و آرامش و ایرودینامیکشونو که ازشون خودرو استاندارد ساخته خیلی بهتر از این اشغالهایی که ایران خودرو سایپا میزنند هست پس لطفاً کمی معقول باشید و بحث سر کدوم آشغال بهتره نکنید بجاش نخرید تا ماشین هایی با امنیت و آپشن حداقل 60سال پیش و تولید کنند تا هم با جونمون بازی نشه هم لیاقتمون و زیر سؤال نبرند
      سپاس

      • احسان گفت:

        آخه آیرودینامیک چه ربطی داره اتاقش که طراحی فرانسه است تازه سمند هم که خودرو ملی هست طراحی بی ام و هست و تینا اتاق طراحی نکردن الان آریسان رو ببین من تصادف با آریسان کردم گلگیر و کاپوت و سپر و همه چیزش با پارس یکی هست اینا فقط همین یک کار رو بلدن کپی کپی کپی اسمش هم گذاشتن خودرو سازی بیشتر به خودروبازی شبیه هست جون مردم هم که بی ارزش

  15. محسن گفت:

    آدم تازه این مقاله رو میخونه به اوج فجایع پی می‌بره
    باید پول سی کلاس بدیم چی بگیریم

  16. Masood گفت:

    لطفاً چرت پرت نگید اولن موتوری که روی ۴۰۵ و سمند و پارسه واشر میزنه خیلی که اونم به خاطر طراحیشه که آب و واشر خیلی با هم در ارتباط دارن و مردمی که آب رادیاتور استفاده نمی‌کنند باعث خوردگی واشر میشه و کم کم واشر خراب میشه از طلا که ساخته نشده خراب نشه همه ماشین ها کم‌کم واشر میزنند همه کم کم روغن سوزی یا روغن ریزی پیدا میکنند
    بعد شما بگو کدوم ماشین ایرانی کیفیت داشته که پارس دومی باشه با این حال بازم بهتر از کوئیک و تارا شاهینه که جدیدا میزند سرعت و قدرت که حرفه اول رو پارس میزنه ترمز که میگیری چهار چرخ دیسک ماشین می‌خوابه احساس هم می‌کنی تازه رخی که پارس داره مردم عاشقشن نمیدونم روی چه حسابی برا چی اومدید همچنین چرت پرت های نوشتید راجب پارس

  17. رضا گفت:

    شما هرچی می‌خواین بگین سمند بهتر اون ماشین بهتره ولی پارس برای ما یه چیز دیگست

  18. جوادکیوان گفت:

    سلام وخسته نباشید خدمت شما عزیزان پارس ماشین بدی نیستش همه این مشکلات رو هم که اشاره کردین داره ولی چاره ی نیست مجبوریم بسازیم شما یه ماشین معرفی کن که بهتراز پارس باشه البته باهمین قیمت و همین تیپ منظورم ازنظرجاداریوغیره .۰

  19. Javid گفت:

    میدونم گزینه ای نیست برا انتخاب دیگه ولی تا وقتی که آدمایی هستن که از این ماشینا تعریف مکنند و به به و چه چه میکنند وضعیت درست شدنی نیست

    • رضا گفت:

      ای قربون زبونت ، هول رو ساز ایرانی تا وقتی حماقت ما ایرانی ها تمامی نداره حقمونه چنین ماشین های بی کیفیتی رو به قیمت گزاف بهمون بندازن.

  20. Turk oughlan گفت:

    اون آقایی که میگه گاز رو تا کف فشار میدم ۱۰۰ بیشتر نمیره چرا اینقد چرت و پرت میگی؟ ما خودمون مدل ۸۶ داریم ۳ ساله فقط لنت و روغن عوض کردیم با دنده ۴ ۱۷۰ رفتم تو چجوری کف گاز میری ۱۰۰ تا؟ مطمئنی با دنده ۲ نمیری؟

  21. سعید گفت:

    سوختن واشر سرسیلندر ۱۵ میلیون؟
    چه خبره؟
    من هر سال واشر عوض میکنم ۲ تومان، با تراشکاری و همه چیزها نهایت ۳ تومان

    فقط جالبه که هر سال پارس واشر میزنه، انگار قطعه مصرفی است

  22. بی نام گفت:

    سلام واقعا پژو پارس ماشینی که همه می‌پسندند و با صرفه هست کابین خوب وفاداری داره مصرف سوختدر۱۰۰ کیلومتری میباشد ایمنی تمام ماشین‌ها یکسان هست چرا الکی تبلیغ بد میکنید

  23. محمد گفت:

    هر خودرویی که در ایران ساخته بشه همین داستان رو داره.

  24. رضا گفت:

    من ده ساله فقط پارس سوار میشم و حاضر نیستم با هیچ ماشین ایرانی عوض کنم تا باحال ماشینهای مختلف هم داشتم ولی هیچ ماشین ایرانی سواری راحتی توی جاده مثل پارس نداره

    • Ali گفت:

      من خودمم به والله از خودروهای چینی بسترن b30. برلیانس. شاهین . دنا سوار شدم اما پارس از لحاظ زیبایی چرخ و سرعت خوشگلی و موتور کلی یک سر و گردن ازهمه بالاتره آقا شما کدوم خودرو رو سراغ دارین که بعد به قول خودتون سه دهه این همه طرفدار یاد ازهمه خودروهای ایران بگیر طرفدار بیشتر در طیف وسع داره و هنوزخشگلی و ظاهرش به هرچه تولید کردن خودرو جدید به ظاهر پارس نرسیده و نخواهد رسید چرا الکی جو میدین حق بگین

      • علی رضا گفت:

        مطمئن هستم که دروغ می گی چرغ چون دنا و شاهین یه سر و گردن بالاتر از پارس هستن پس اونا رو سوار نشدی

        • حمید گفت:

          بدنه شاهین خوب است و جادار ولی موتورش تیباست که خورند این هیکل نیست پس ضعیف است مثل این میمونه داخل تیبا همیشه ۳تا آدمو مجبور باشی بکشی اینوراونور

  25. ناصر حسینی گفت:

    موقعیکه بازار رقابتی نباشه همینه ، من خودمم پارس سال دارم ، اگه خودروهای روز دنیا با قیمت واقعی وارد بشن و یه بازار رقابتی درست بشه خودرو سازهای داخلی مجبورن کیفیت محصولات رو بالا ببرم.
    بین تیبا سمند و پراید البته که پارس بهتره!

  26. رضا گفت:

    چرا نظر میزازم پاک میکنید؟.

    فقط پژو پارس تو ماشینای ایرانی استیل داره ،،ببین استیل گنگ و 😍فکر حذفشم از سرتون بیرون کنید🤫

  27. مهران قربانی گفت:

    کاش پژو پارس با موتور زانتیا هم چنان تولید میشد ، سری موتورهای xu خیلی به این ماشین نمیاد

  28. مهندس گفت:

    بسیار سمند بهتر بلندتر محکم تر جادارتر وداشبورد ابری ونرم دارد وخشک نیست تامدل هایی میگوییم که داشبورد نرم دارند کیفیت وسایل داخلی وکل اتومبیل به غیر موتور که در مدلهای همسال يكي است وافعا سمند امنیت وپرکیفیت تر است من خودم پارس دارم ولی سوار سمند شدم راضی تر بودم واقعا

  29. ناشناس گفت:

    متاسفانه مردم اززنظر مالی به روزی افتادن که دیگه حتی دوچرخه خریدن هم براشون رویا شده تا چه برسه به پژو پارس……ولی بنده با حرفهای شما کاملا مخالفم پژو پارس فعلا بهترین و پر فروش ترین خودروی تولید ایران خودروست و کیفت و شکل ظاهریش از خیلی از خودروهای جدید بهتره ….حتما شما میفرمایید مردم برن کوییک و ساینا و تیبا بخرن …جسد پژو پارس کل این خودروهای جدید رو می ارزه خواهشا تخریب نکنید

  30. افشین گفت:

    درود به شما عزیزان و ممنونم از اطلاعات که دادید…❤️💐✌️

  31. محمد رضا گفت:

    تمام مطالب بالا کاملا درسته ولی ظاهر خوبی داره بنظر من اگه مردم روبیارن به ماشینی مثل تارا خیلی بهتره

  32. General گفت:

    پارس بدرد چی میخوره یه ماشین بی کیفیت
    حالا باز سمند شرف داره به پژو پارس
    سمند هم جادار تره هم موتور قویتری داره
    مصرف سوخت پایین
    دوام بهتر نسبت به پارس
    اصلا نه فرانسه خوبه نه ایران‌خودرو
    ما الکی داریم وقت خودمونو حروم میکنیم
    وقتی آلمان هست وقتی ژاپن هست دیگه چرا بریم
    سراغ ماشینهای فرانسوی ایرانی…
    همین بنز بی ام وه های قدیمی شرف دارن به ماشینهای فرانسوی ایرانی

  33. Salar گفت:

    پژوه پارس تابوتی است که در کمین سرنشینان خود است که در زمان و مکان معین آنها را به سینه قبرستان هدایت کند. و آنکاه همان تابوت قاتل جانی هزاران نفر از مردم مظلوم ایران است

  34. فاطمه سادات گفت:

    من ازسال ۸۰تاسال ۴۰۱چتدتاماشیت پارس روداشتم فرانسوی .سفارشی .تی یوفایو.ازسال۴۰۱سایناخریدم وباصراحت میگویم واقعاسواری وراحتی که سایناداره به نظرمن پارس نداره اینقدرماشین بی دردسرورراحتی هستش اصطحلاک پایین کم مصرف من سالی ۳۰تومان خرج پارس صفرمیکردم بنزین مصرف بالا ترمزضعیف کولربگیری ۳۰۰کیلومتر۶۰تابنزین مصرف میکرد به خدابااین ساینا اینقدرراضی هستم که خودم باورم نمیشد ساینااینقدرخوب باشه

    • م ت گفت:

      بله . خوبه فقط زود به زود باید گیربکس تعمیر کنی و صفحه کلاچ عوض کنی …

    • علي رضا كاكه پور گفت:

      سلام . با احترام به نظر حضرتعالی ولی بنده پرشیا مدل ۱۴۰۱دارم با کولر ۷۰۰ کیلومتر میرم چراغش زرد میشه

    • مهبد گفت:

      خانم عزیز ما جفتشون رو داریم تورو خدا نظر غیرکارشناسی ندید اصلا اینطور نیست. پارس با ساینا 😲

  35. عزت درویش گفت:

    اشعالترین ماشین روی زمین دو سال گرفتم حدود دو ماه دنبال خرابی هستم از در دیوارش عیب پیدا می‌شود کولر میگیری انگار سوار کامیون شدی نفس ماشین قطع می‌شود تمام تولید کنندگان‌ دنبال ارتقاع هستند ولی ایران خودرو دنبال اینکه ضعیفترین متریال را بکار ببرد فقط کند که میزنه فرا خوان می‌دهد

  36. محمدی گفت:

    آخی حالا دیگه تحویل پارس موندن دیگه دارن فلسفه بافی می‌کنند مردم پارس نخرند.مجبورید تمام خودروهایی ثبت‌نامی رو تحویل بدید کسی انصراف نمیده

  37. امیر گفت:

    من خودم هو سورن پلاس صفر گرفتم و هم پارس TU5 صفر
    سواری و ایمنی سورن خیلی بهتره
    پارس هم مصرفش بالا بود
    بدنه بسیار ضعیف
    کیفیت داشبورد و متریال داخلی بسیار ضعیف
    بعد 2000 تا کارکرد کل رو درس ها صدا میداد
    این مورد تو سورن پلاس هم بود ولی دیرتر و کمتر
    تو تولیدات فعلی ایران خودرو سورن پلاس بهتره

  38. سعید زین الدینی گفت:

    پارس عشقه طرح جلو پنجره وکاپوت این ماشین
    نسبت چرخ عقب و گلگیر عقب واقعا زیباست
    از داخل کابین همه جا پیداست مثل ماشین چینی و دنا شاهین نیست که مثل تانک جنگی هستن
    موتور ایکس یو هفت پلاس که نگو من خریدم مصرف
    پایین شتاب معرکه
    خلاصه سلطان جاده است

  39. زهرا گفت:

    سلام من چندروز قبل با پارس تصادف وحشتناکی داشتم و متاسفانه اصلا ایربگ هاش باز نشد ماشین خاکشیر شده

  40. محمد گفت:

    سلام
    من خودم فنی کارم چندساله همه نوع ماشین ایرانی هم داشتم و سوار شدم اما اینجا برخی نکته ها درسته و برخی ها غلطه
    از لحاظ ایمنی همه ماشین های ایرانی سروته یک کرباسن چه پارس چه سمند چه دنا چه هرچی دیگه
    از لحاظ شتاب و سرعت و زیرپا پارس های elx مدل ۸۹ فوق العاده هستن حتی دنا توربو هم بهشون نمیرسه
    از لحاظ جدید بودن و جوان پسند بودن دنا و ۲۰۷ و شاهین
    از لحاظ استحکام بدنه سمند های زیر مدل ۹۳ از بقیه یه کم بهترن نه اینکه خیلی بهتر باشن
    از لحاظ مقرون به صرفه بودن پراید ۱۱۱ یا ۲۰۶ تیپ ۲
    در کل ما نمیتونیم به قطعیت بگیم کدوم ماشین ایرانی بهتره چون همه نقص های زیادی دارن تنها نکته ای که میشه بنظر من گفت اینه که اولا هرکس سلیقه ای داره و باید بهش احترام گذاشت و دوم اینکه ما بین بد و بدتر باید انتخاب داشته باشیم تو ماشین های ایرانی نه بین خوب و بد

  41. مجید گفت:

    متاسفانه تولیدات داخلی همشون افتضاح شدن ورق بدنه به جای آلیاژی ، آهن معمولی شده با ضخامت پایین ، سپرها هم ملامین شده که با ضربه کوچک می شکنه سنسورها و ای سی یو هم چینی درجه سه که موجب مصرف سوخت و آلایندگی بالا و عمر کمتره پس فرقی بین پارس و کوئیک و سمند و دنا نیست

  42. آشنا گفت:

    دوستانی که مشکل واشر زدن دارن فقط یکبار واشر ترکیه اصل(یه طرفش مسیه) بندازن و روی رادیاتور سنسور دما (که موتور پژو ۲۰۰۰ داره) را نصب کنند و سالهای سال واشر نزنه

  43. Abdi گفت:

    من خودم پارس دارم و از بچگی با ماشین سرو کار داشتم.. نمیگم پارس بده،ولی اصلا،به هیچ وجه، هرگز هرگز قابل مقایسه با اصل نیست،یعنی اصل فرانسه.. مونتاژ یعنی مونتاژ.. زمانی پارس بهترین بود که فرانسه میزد.. خلااااااااااص

  44. Shiva گفت:

    من چند سال پژو پارس ۸۸ دارم. همه چیز این ماشین عالیه . فقط باید بدونید هر ماشین ایرانی که سوار میشید تمام مصرفی ها به موقع باید عوض بشه . به ماشین باید توجه کرد. من ماشین زیاد داشتم اما پژو بهترین ماشینی بوده که سوار شدم . فقط ضعف مدلهای پایین ترش واشر سر سیلندر هست که با دقت و توجه اونم نمیتونه مشکل ساز باشه

  45. امیر محمدی گفت:

    افغانستان داره ماشین سوپر اسپرت میسازه!
    کاری به سرمون دادن که داریم سر بهتر بودن پارس و سمند بحث میکنیم ماشینایی که همه جای جهان از رده خارج شدن !

  46. عباس گفت:

    ببخشید تمام ابن مشکلاتی که میگین در مورد تمام ماشینای ایرانی وجود نداره کدومشون ایمنن ما از مجبوری و بی پولی باید سوار این آشغالا بشیم حالا چه سمند باشه چه پارس چه دنا چه تارا چه ۲۰۷ چه محصولات بدرد نخور سایپا میگن سگ زرد برادر شغاله

  47. ابوالفضل گفت:

    سلام من پژو پارس سال ۱۴۰۰ دارم مصرف سوختش بالا کیفیت بسیار پایین کابین بسیار ضعیف شتاب خیلی ضعیف لعنت بر ایران خودرو

  48. حسام گفت:

    واقعا درست‌ میگید پژو پارس واقعا آشغاله همش باید خرجش کنی مصرف سوخت بسیار بالا خاک بر سره ما که همچین خودروهای‌ بی کیفیتی سوار میشیم

  49. هموطن گفت:

    دوستان عزیز : هر کس نظر خود را محترمانه اعلام کند و به یکدیگر توهین نکنیم .نقاط قوت و ضعف پارس را بیان کنیم تا کسانی که قصد خرید خودرو دارند با دید بهتری بخرند.و آن را با خودروهای خارجی مقایسه نکنیم .

  50. سیدجواد طباطبایی گفت:

    من یک پژو پارس مدل ۸۳ تقریبا در حد صفر حدود ۱۴ سال خریدم دو فرزند من هر کدام یکبار با شدت بسیار شدید با این ماشین تصادف کردن که یکیش برخورد با سرعت بالا با ستون برق بود ویکی هم در جاده به گاردریل وبتون های وسط جاده که شکر خدا به خاطر شاسی دوبل و محکمی بدنه در هر دو تصادف فقط جلو ماشین آسیب دید ای کاش در سالهای بعد هم ساخت این ماشین مثل قبل بود

  51. مرتضی گفت:

    به نظر من پارس سگش می ارزه به کل محصولات سایپا ، دیدم که میگم ، سرم اومده

  52. حمید رضا گفت:

    سلام دوستان من راننده جاده ام ، هم سمند موتور پژو داشتم و هم پارس سال،الانم سمند اف سون، از حق که نگذریم اف سون استهلاک ودرد سرش خیلی کمتره،نه تنها من که دیگر دوستان و همکارانم هم نظرمون همین، ولی خوب پارس روخش قشنگتره واگر نه موتور اف سون.

  53. A.S.G گفت:

    الان مشکل اینه که سمند بهتره یا پژو پارس ؟
    مشکل اینه که بعضی از آدما با تعصب نسبت ماشینا نگا می کنن . مخصوصاً نسبت به پژو پارس . همشون آشغال هستن . کدومش یورو 5 داره ؟ کدومش تو تست ایمنی کشور های دیگه نمره بالایی داره ؟
    کدومش کم استهلاک هست ؟
    یجوری رفتار می کنین انگار داریم درباره مرسدس بنز AMG gt بحث می کنیم

  54. شاهرخ گفت:

    نیسان ماکسیما سوار نشدی به پژو پارس میگی ماشین

  55. ظ گفت:

    تو زیبایی و رخ هیچ ماشینی بهش نمیرسه حتی دنا

  56. امیررضا گفت:

    پارس اسمشو بد نکنین چون پارس هم قیافش به کل ماشینا می ارزه

  57. محمد گفت:

    به نظر من پارس باید ۱۵سال‌ پیش از رده خارج میشد کلا خودرهای ایرانی همشون غیراستانداردن و هیچ‌مقاومتی ندارن در واقع مثل این میمونه ک ما از آسمان با یک چتر نجاتی سقوط میکنیم ک ممکنه باز بشه و ممکنه هم باز نشه تا اینقدر ریسک برای سرنشین

  58. سید امین موسوی گفت:

    405عشقه

  59. قف گفت:

    ببینین من دو تا دوست دارم یکیشون پارس‌ elx دارند یکیشون هم دنا خودتون هم میدونید دنا موتورش آف سون تو تا شون هم برای تست رفتند فرودگاه تو فرودگاه elx 186 تا رفت اما دنا 208 رفت روز بعدش elx روغن سوزی کرد اما دنا انگار نه انگار
    خودم هم عاشق elx هستم🗿

  60. علی گفت:

    جالبه هرکی از ماشین خودش حرف میزنه و بی احترامی به دیگری و دیگران میکنه ما مردم ایران با این افکار و رفتار همین ماشینا حقمونه

    منم کل این ماشینا را سوار شدم ولی الان 2 سال هست که ریو زیر پامه خدایی خودرو 90 قابل مقایسه با 207 .206. پارس و سمند نیست شرکت سایپا که متاسفانه په پله از اینا بدتره ولی همین ریو را مونتاژ کرده و بس
    همه عزیز هستین و محترم

  61. آرش گفت:

    با سلام
    من خودروهای داخلی رو تقریباً همه رو سوار شدم
    این دو سه سال اخیر که همشون اشغال و بی کیفیت‌تر شدن
    پارسال میخواستم ماشین عوض کنم یکی از دوستان منو قانع کرد که ماشینهای چینی آشغالش هم از خودروهای داخلی بهتره
    الان یکسال ام وی ام ۵۳۰ دارم تازه مدل ۹۲ ، ماشین ۱۰ سال کارکرد، واقعا راضی ام به نظر من از خودروهای صفر داخلی هم خیلی بهتره
    من نظر خودم گفتم ممکن بعضی ها چنین نظری نداشته باشن

  62. علی اکبر گفت:

    عجب .تا با این طرز فکرا هستیم که داریم اشغال سوار میشیم . تا این ملت عاشق این آشغالا هستن چرا ایران خودرو و سایپا ماشین جدید بیارن درست کنن. ایران شده حیات وحش راننده ها . مثه وحشیا تو جاده رانندگی میکنن افتخارم میکنن.خدا عقل بده

  63. Man گفت:

    خودروهای‌ ایرانی‌ همگی‌ بی‌کیفیت‌ هستند. و گران..ولی‌ بین‌ بد‌ و بد تر‌پارس‌ بهتر است..و اما‌ از ایمنی‌وکیفیت‌ تو این‌ مملکت‌ نباید حرف‌ زد‌…

  64. مهدی گفت:

    هنوز که هنوز است خوشگلی پارس چشمگیر است
    حتی اگر بقیه موارد هم خودرو های جدید حرفی برای گفتن داشته باشند در طراحی آیرودینامیک بدنه پژو پارس بی رقیب است.

  65. روبین گفت:

    سگ زرد برادر اشغاله
    آخه ماشین ایراتی جای این همه بحث داره؟؟؟؟

  66. احمدگودرزی گفت:

    پارس ۸۶داشتم عالی بود زمستون پارسال از تهران تا اراک یادم رفت درب رادیاتور را ببندم بخاریش سرد شد فکر کردم بخاری خراب شده . اما تو پمپ بنزین نگاه کردم و فهمیدم آب تو رادیاتور نیست. مشکلی هم پیش نیومد امسال تابستون بخاطر خرید خونه فروختمش… دلتنگ خوش رکابم.

  67. ارش گفت:

    انسان از طریق مقایسه کردن پی به تفاوت ها می ببره. متاسفانه ما ایرانی ها به خاطر شرایط خاصی که داریم و عملا شاید تا اخر عمر هم سوار برند های معروف مانن بنز. بی ام. و. تویوتا. شورلت و….. نشیم پی ملاک قضاوتمان ناقص هست و در همین حد می که پارس از پراید بهتره. در صورتی که تکنولوژی این خودرها برای دهه. 90 میلادی است
    همین الان شما یک خودرو 2023از کمپانی کیا که اصالتا از امریکا به کره جنوبی وارد شد را سوار شو بعد ببین اصلا ماشینی مثلا پارس که تکنولوژی ان برای 1970. است ارزش بررسی داره یا نه.
    اما متاسفانه این شرایط باعث شده تا من کلا از غافله علم و تمدن عقب بمانیم. در صورتی که موتور سمند. پارس. 405. همش کلا یکی. و فرقی.

    • الیاس گفت:

      سلام به همگی
      همه ماشینای تولید داخل از نظر ایمنی و امکانات آشغال هستن سمند ، پارس ، ۴۰۵ ، تیبا و…
      ولی اگه ایمنی پارس رو تا سطح استاندار جهانی بالا ببرن با همین ظاهر تا ۳۰ _ ۴۰ سال دیگه هم که تولید بشه بازم جزء پُر طرفدار ترین و پُفروش ترین خودرو ها خواهد بود.

  68. هادی گفت:

    سلام خدمت دوستان عزیز ولی یه چیز توجه نمیکنین همه این ماشینا سه مدل موتور و اسکلت تولید میشن و بحث در مورد کیفیت اصلا معنی نداره و عزیزی که این مقاله رو نوشته ظاهرا به این مطلب توجه نکرده بقیش هم سلیقس

  69. ناشناس گفت:

    الان دیگه پارس وجود نداره ی ماکت حلبی درست کردن میدن دست ملت به اسم پارس

  70. مهدی گفت:

    بدترین و‌آشغالترین ماشین ایران فقط و فقط پژو پارس بوده تو هر تعمیر کارهایی که رد میشم میبینم بیشترشان فقط پارس تعمیر میشه پارس ها الکی هم تو جاده آتش میگیره پس نظر من پارس بندازید دوز

  71. محمد گفت:

    فقط پارس هیچ ماشین ایرانی بهتر از پارس نیست

  72. رضا گفت:

    مشکل اینه مابدبخت بیچارها لایق این آشغالا هستیم بدنه سال به سال ضعیف تروداغون تر استفاده از رنگ نامرغوب که ماشین صفر پنج سال نشده هرچقدرم توافتاب نداریم ظرف پنج سال رنگش کچل می‌کنه سوخت زیادش به جهنم سالی دوبار واشرمیزنه ظرف دوسال نشده ماشین ماشین صفر داغون میشه از هیکل نیفته نالایق این آشغالا هستیم راستی تو اقوامتون فامیل هامون چند نفر بخاطر این ارابه مرگ زندگیشان ازدست دادن؟؟؟

  73. ابولفضل گفت:

    ببینید با چشم باز نظر بدید نباید غیرتی بشید روی ی ماشین باید اینو قبول کنید که هیچکدوم از ماشین های شرکت سایپا و ایران خودرو خوب نیستن همشون اشغالن بعد ۲ الی ۳ سال میبینی چه وضعیه من خودم سمند داشتم نمیگم اشغاله ولی بعد مدتی لش میشم شاتون میزنن حالا هیچی الانم پارس مدل ۹۰ دارم از پارسای الان خیلی بهترن ولی واشر میسوزونن این ماشین هایی که ما روشون غیریتی میشی همشون از دم اشغالن اینا دیگه قدیمین کشورای دیگه اینارو بهشون بدین اوراقی حسابشون میکنن ما هم گیر افتادیم تو این ماشین های چرت باید بین بد و بدتر یکی رو انتخاب کنیم

  74. ابراهیم گفت:

    اولا از همه دوستان عزیز چه سمند،چه پارس چه رانا و… همشون ازماشینهای ایرلنی هستندوهرکدومشون باگذشت زمان فقط قیمت بالامیره و جنساشون بی کیفیت.دوما دوستان بنده هم سمندوهم پارس سال رو دارم،جفتشون سال ۹۶خشک گرفتم.هردو۱۶۰تاکارهستن.منتهاسمندخیلی زودتر ازلحاظ بدنه خودش رو انداخته و لش شده.پارس بهتروایساده.بعدشم هزینه های سمندبرای من بیشتر میافته تا پارس.ازپارس خیلی بیشترراضی هستم.شمایی که میفرمایید ولشر میزنه،چون اون دوستانی که واشر میزننداصلابه نگهداری اهمیت نمیدن.فقط سوار هستن.آب و شلنگهابموقع اوکی باشند،خداروشکرتاالان مشکلی نداشتم.تمیزیه رادیات هم مهمه.اماهرچی بگیم باز جفتشون چون قدیمی ساخت هستن، دارای معایبی هستن.تاماایرانی ها پیشاپیش خرید میکنیم،روز ب روز از کیفیتشون زده میشه. ماشینای ایرانی رو خودت باید ممع کنی و بروزرسانی کنی.یاحق.

  75. Masih گفت:

    سلام اول ازهمه پژو پارس ازهمه ماشینای داخلی از نظر زیبایی یک سروگردن بالاتره.همه دوستش دارن وکلی خاطره دارن باهاش. تقریبا کل بارها ک شوتی میارن با پارس و ۴۰۵ هس
    قبلا خیلی کیفیت خوبی داشت من جز پارس سمت هیچ ماشین با این بودجه نمیرم. الان ک ۱۴۰۱ شو خریدم واقعا کیفیت بدنه خیلی خیلی بدی داشت. پنجر ک شدم زاپاس رو میخاستم در بیارم جا خوردم خیلی کیفیت بدی داشت اینقد نازکش کردن ورقشو ک با ی تصادف از عقب جمع میشه و کیفیت رنگ بدی داشت‌.۹۹ ک داشتم خیلی کیفیت بهتری داشت‌.ولی دیگه انتخابم بازم پارس هس

  76. علی گفت:

    گربه دستش به گوشت نمی رسه، می‌گه آخه. باش! سمند خوبه. اصلا پراید بهتره. ضمنا پرشیا tu5 با سال هم متفاوتند.

  77. ناشناس۵ گفت:

    سلام پژو پارس تیوفایو بهترین خودرو سرعت و مصرفش عالیه بقیه به غیر از پژو پارس و پراید بقیه آشِغال هست گوش ندهید.

  78. رضا گفت:

    باسلام
    من تازه یه پژو پارس خریدم تو جاده فرمون میزد رفتم بالانس کنم بالانسیه گفت هر پنج تا چرخ حتی زاپاس رینگ تاب شدید داره من کلا یه روز بود ماشین تحویل گرفتم

  79. علی گفت:

    والله حقیقت اینکه که همه ماشینا بی کیفیتن، مخصوصا پارس که سرعت زیاد داره و امنیت نداره
    ومخصوصا اینکه اکثر خلاف کارا این ماشینو سوار میشن
    خلاصه نه کیفیت نه امنیت نه شخصیت…..

  80. Hossein گفت:

    موتوری:صد در صد سمند ef7 چون کم خرج و فوق‌العاده نرم و بی صداست
    رخ:صد در صد پارس چون طراحیش تقریبا با طراحی فرانسوی یکیه
    سرعت:دنا،سورن پلاس(پارس خطای کیلومتر شدید داره و 190 تارو 220 نشون میده مخضوصا مدل های تقویتی و دشکاری شده شک داری با GPS تست کن)
    شتاب:تیبا و پارس و سورن پلاس واقعا توی شتاب عالین
    کیفیت کابین: سمند
    ساینا ام کولرش خیلی جوابه
    امیدوارم بدردتون بخوره

  81. سجاد گفت:

    پژو پارس بهترین ماشینی که تو ایران تولید شده من خودم مکانیکم تا حالا سه تا پارس عوض کردم

  82. علی گفت:

    یه پژو پارس داریم مدل 1401 ماشین 16000 کیلومتر کار کرده اومدیم مسافرت اول کلید تنظیم صندلیش خراب شده روز بعد هم تایم رد کرده سوپاپ کج شده خورده به تعطیلات چهار روز علاف شدیم کلی هزینه جا دادیم آشغال ساختن

  83. م.ق گفت:

    فقط سمند ای اف سون و سورن پلاس. بهترین ها و با امکانات ترین ها هستن. پارس بی امکانات. و بدنه و داشبورد اشغال و دیگه داره الحمدالله از دور خارج میشه و امسال ب زباله دان تاریخ می پیوندد

  84. علی گفت:

    فعلا ایران خودرو بهتر از پارس نداره با این بهانه ها پژو پارس تولید نشه هم رده چینیشو باید ۱/۵ میلیارد بخریم این مردم بدبخت در دست دولت و ایران خودرو اسیره

  85. احسان گفت:

    فقط اب رادیاتور بریزید داخل رادیات هیچ مشکلی از بابت واشر پیش نمیاد.یارو دلش نمیاد دوتا اب رادیاتور بگیره برا ماشینش. اب معمولی که بریزی باعث رسوب و …در نهایت جوش اوردن ماشین و واشر زدن میشه، هیچ ربطی هم به سمند بودن یا پارس بودن نداره

  86. حسین گفت:

    خدا وکیلی سمند ماشینه،شما دارید در مورد سلطان جاده پژو پارس بدگویی میکنید،سگ پارس میرزه به سمند

  87. عاقل گفت:

    ماشین فقط پراید با رادیات خالی چند کیلومتر باهاش رفتم خاموش شد آب ریختم تورانیان روشن کردم رفتم .
    توی آب رفتم حتی آب سر شمع ها هم زد. آخ نگفت هزینه تعمیر پایین لوازم ارزان …کار راه انداز …فقط توی جاده خیلی روش نباید حساب کنی. اونم کا همه دارن استفاده میکنند

  88. سعید گفت:

    دوستان فقط سمند قابل اعتماد میباشد من خودم مکانیک نمایندگی هستم البته هر ماشینی یه ضعفی داره ولی سمند بهتره نصبت به خودروهای ملی

  89. حمید گفت:

    دوستان عزیزان تمام ماشینهای ایرانی یه چیز هستن.بدرد نخور.
    اگه نخرن ملت این ماشینارو بخدا وضعیت درست میشه.

  90. م.ا گفت:

    همه ی خودروهای ایرانی کم و بیش مشکل خاص خودشون رو دارن،
    اما مطمئن ام این مقاله با قصد و هدف از قبل مشخص نوشته شده ،
    با توجه به میزان استقبال زیاد از خرید پارس در سال های گذشته، و خبر افزایش تولید این خودرو در تعداد بالاتر در طول سال؛
    هر چند پارس مشکلات خودش رو هم داره و منکر نیستیم.

  91. حدیثه گفت:

    پژو پارس عشقه جوووونه ..مخصوصا پژو پارس tu5 که دیگ محشره از هر ماه یکبار بنزینتو پر کن مصرف بنزین tu5 خیلی خیلی کمه…

  92. ELX گفت:

    ماشین فقط پارس elx موتورزانتیا

  93. امیر محمد گفت:

    حالا من از شما یک سوال دارم اگه پارس نخریم به جاش چی بخریم؟

  94. میلاد گفت:

    پارس با این همه عزمت شما میگین بدنش ضعیف اپس کوییک چرا تولید میشه که بدنش مثل پوست پیاز میمونه

  95. امیر گفت:

    ما چقدر بدبخت شدیم که ماشینی که فرانسه ۴۰ سال پیش از رده خارج کرده رو خوب معرفی میکنیم
    پرشیا و سمند و بقیه آشغالهای داخلی مفت گرون هستن
    اگر برای جون خودتون و عزیزانتون ارزش قائل هستید اینارو نخرید پول دارید خارجی سوار شید ندارید جونتون خیلی با ارزشتره

  96. مرتضی اکبری گفت:

    خدا لعنتشون کنه که کیفیت همه ماشینا رو خراب کردن دزدی که شاخ و دم نداره.پارس ماشین خوش فرمون و خوبیه ولی متاسفانه خراب کردن.واشر زدن هم دست احتیاطه که اگه رعایت کنی خیلی کم واشر میزنه

  97. ع ص گفت:

    برای ما که نداریم همشون خوبه بحث قرعه کشی گزاشتن چندسال پشت سرهم همه طرحهارو هم ثبت نام کردیم کارمون نشد وقیمتها همچنان تاختند وماهم به همان نقطه اول رسیدیم. چون با حقوق کارگری که همیشه صددرصد زیر خط فقر وتورم هست کاربه جایی نمیرسه حتی شکم رو هم سیر نمیکنه.ایشالا هرکس هروسیله ای داره مبارکش باشه وبا دل خوش وسلامتی کامل استفاده کنه.

  98. محمدعلی گفت:

    پلتفرم و بدنه سمند چند برابر خانواده پژو نقطه جوش داره . یه عدد ۲.۵ برابر تو ذهنمه اگر اشتباه نکنم . موتور های همشون هم که از یه قماشه و بسیار قدیمی و بی کیفیته . میمونه بحث ظاهر که هرکی یه کدوم رو میپسنده . در کل همشون از رده خارج هستند و بحث در این‌باره، وقت تلف کردنه

  99. هوشنگ گفت:

    درمورد در مورد ماشین‌های اظهار نظر می‌کنیم که ارزش سوار شدن ندارند از پژو پارسش بگیر تا پژو ۴۰۵ و سمند شما فقط یه ضربه بزن به سقف ماشین متوجه کیفیت ماشین میشی ما هم که سواریم این ماشینا میشیم از مجبوریه

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.