بررسی لکسوس RX هیبریدی 2023
کیفیت همیشگی منتشر شده در ۱۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰
لکسوس RX هیبریدی 2023

در این متن خودروی شاسی بلند لکسوس RX هیبریدی 2023 بررسی شده و با یکی از بهترین SUVهای بازار جهانی آشنا خواهیم شد.

به گزارش خودروم، شاسی بلندهای لوکس زیادی وجود ندارند که به اندازه لکسوس RX به موفقیت‌ رسیده و به مدت 24 سال آمار فروش ثابتی را به ثبت برسانند. دلیل این امر کاملاً مشخص بوده و لکسوس به خوبی می‌داند که چگونه خودرویی تولید کند که نیازی به تعمیر پیدا نکند. بنابراین لکسوس RX هیبریدی 2023 هم از این قاعده مستثنی نیست و فاصله چندانی با سایر محصولات لکسوس از نظر کیفیت و ماندگاری ندارد.

اما از نظر ظاهری لکسوس RX هیبریدی هنوز هم شباهت‌هایی با نسخه قبل دارد. تقریباً باید گفت که طراحی آن همانند گذشته است؛ اما کمی بهتر شده و ظرافت بیشتری را در این محصول می‌بینیم. راحتی و آسایش سرنشینان هم مانند گذشته بوده و زمانی که به اجزاء مختلف داشبورد و… دقت کنید؛ متوجه تغییراتی جهت دار برای بهبود کیفیت، فناوری و تجهیزات ایمنی خواهید شد. بنابراین از شما دعوت می‌کنیم تا در ادامه با بررسی لکسوس RX هیبریدی 2023 همراه خودروم باشید.

طراحی لکسوس RX هیبریدی 2023

لکسوس RX هیبریدی 2023

کسانی که قبلاً لکسوس RX را از نزدیک دیده‌ و یا آن را خریداری کرده‌اند؛ حتماً با زبان طراحی و زیبایی شناسی مدل 2023 این خودرو ارتباط برقرار کرده آن را دوست دارند. دماغه‌ای تیز را باید بزرگترین تغییر این اتومبیل دانست. بهره‌گیری از نواری فلزی بر بالای جلوپنجره به کاهش ابعاد بزرگ آن کمک کرده و در عین حال جزئیات روی جلوپنجره ظاهر لکسوس RX را اسپرت‌تر کرده‌اند.

لکسوس RX هیبریدی 2023

در عقب یک نوار نورانی و همیشگی به همراه لوگوتایپ جدید لکسوس بر روی درب صندوق عقب نظر ما را به خود جلب می‌کند. روی سپر هنوز هم از طرحی موج مانند و ساخته شده توسط فلز و پلاستیک با ظاهری منسجم برای بهبود شمایل این قسمت استفاده می‌شود.

لکسوس RX هیبریدی 2023

فضا داخلی هم بهتر از قبل شده و شمایل جدید داشبورد با دکمه‌های کوچک‌تر و کلیدهای لمسی کافی باعث شده که کمتر در به کارگیری اجزا و آپشن‌ها با به هم خوردگی مواجه شویم. این در حالی رخ می‌دهد که طراحان لکسوس اکثر دکمه‌های قدیمی را به صفحه نمایش بزرگ مرکزی انتقال داده‌اند. چرم قهوه‌ای با کیفیت، آلومینیوم واقعی در اطراف دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع و فرمان و حتی بافت جیر مانند روی پانل درها نیز به زیبایی محیط داخلی لکسوس RX افزوده‌اند.

راحتی لکسوس RX هیبریدی 2023

لکسوس RX هیبریدی 2023

لکسوس RX را باید پادشاه سواری راحت در این سطح دانست. این خودرو با وجود رینگ‌های 21 اینچی به عنوان یکی از آپشن‌های لوکس در عبور از ناهمواری‌های سطح جاده حرکت اضافی بسیار ناچیزی دارد و به سختی در هنگام رد شدن از دست اندازها با تکان زیادی مواجه می‌شوید. لکسوس RX 2023 هیبریدی در بزرگراه به طرز شگفت آوری روان حرکت می‌کند.

صندلی‌های این خودرو بسیار عالی بوده و RX مثل سایر محصولات لکسوس بسیار راحت است. تزئینات چرمی زیبای صندلی‌ها به همراه سیستم گرمکن، سردگن و… بسیار عالی هستند. اما متاسفانه خبری از ماساژور حتی در نسخه لوکس این خودرو هم نیست. البته یک نکته منفی وجود دارد! زمانی که خودرو برای حرکت حالت EV را به هیبریدی تغییر دهید؛ موتور صدای قابل توجهی ایجاد کرده و به وضوح می‌توان آن را از داخل کابین شنید. هنگام شتاب گیری هم صدایی مانند ناله از RX هیبریدی به گوش می‌رسد.

فناوری‌های لکسوس RX هیبریدی 2023

لکسوس RX هیبریدی 2023

قدرت لمس سیستم سرگرمی و اطلاعاتی لکسوس RX به میزان بسیار قابل توجهی بهبود یافته است. در این خودرو نیز مانند سایر محصولات جدید لکسوس و تویوتا رابط کاربری نرم افزار سیستم سرگرمی بروزرسانی شده و نمایشگر RX ما را به یاد یک تلفن همراه هوشمند و تبلت مدرن می‌اندازد که طراحی مدرنی داشته و سهولت بکارگیری آن مثال زدنی است.

لکسوس RX هیبریدی 2023

صفحه نمایش لمسی و زیبای 14 اینچی به شکل استاندارد در مدل لکوس و سایر تریم‌ها وجود دارد؛ اما در مدل پایه ابعاد این نمایشگر به 9,8 اینچ رسیده است. هر دو نمایشگر دارای اتصال بی سیم اپل کارپلی و اندروید اتو هستند. از دیگر قابلیت‌های این خودرو باید به ناوبری، نمایشگر هدآپ و سیستم استریوی Mark Levinson اشاره کرد که به شکل استاندارد در نسخه‌های گران قیمت وجود دارند. در نسخه پرمیوم از تجهیزات کمتری استفاده می‌شود.

کنترل‌های موجود بر روی فرمان لکسوس RX هیبریدی بسیار جالب هستند. آنها ظاهری قدیمی دارند؛ اما وقتی انگشت خود را روی آنها قرار دهید، بدون هیچ فشاری روی دکمه‌های یادشده تصویری روی HUD نمایش داده می‌شود که دقیقاً به شما می‌گوید که انگشت شما در چه موقعیتی قرار دارد. این باعث می‌شود که بدون گاه کردن به فرمان، روی هر چیزی که می‌خواهید کلیک کنید و بکارگیری دکمه‌های آسان‌تر خواهد بود.

هندلینگ لکسوس RX هیبریدی 2023

لکسوس RX هیبریدی 2023

در رابطه با هندلیگ لکسوس RX با توجه به تمجیدهایی که از این خودرو شده است؛ چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد. پیشرانه 2.5 لیتری و چهار سیلندر هیبردی این خودرو به اندازه کافی قدرت دارد تا شتاب مورد نیاز برای حرکت دادن RX را فراهم کند. این خودرو شاسی بلندی اسپرت نیست؛ اما پلتفرم جدید GA-K آن را بهتر کرده و میزان چرخش و فرمان پذیری بهتری به بدنه بخشیده است.

لکسوس RX هیبریدی 2023

 اگر به دنبال چیزی اسپرت‌تر از خودروی یادشده هستید باید به سراغ RX 500h F اسپرت پرفورمنس بروید. در لکسوس RX هیبریدی مدل 2023 موتور 246 اسب بخار قدرت و 315 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو شاسی‌بلندی چهار چرخ متحرک بوده و از گیربکس CVT برای انتقال نیروی پیشرانه به چرخ‌ها استفاده می‌کند. حداکثر سرعت نیز 200 کیلومتر بر ساعت است.

ایمنی لکسوس RX هیبریدی 2023

لکسوس RX هیبریدی 2023

تمام لکسوس RX های مدل 2023 به صورت استاندارد دارای نسل سوم سیستم ایمنی لکسوس بوده و از ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، سیستم نظارت بر جاده، حفظ خطوط و سیستم نظارت بر برخورد با تشخیص علائم جاده‌ای پشتیبانی می‌کند. تمام موارد یادشده تقریباً بدون هیچ نقصی کار می‌کنند و سیستم ترمز اضطراری در زمان توقف خودروی جلویی بدون هیچ مشکلی خودرو را متوقف خواهد کرد. البته مجموعه‌ای از هشدارهای ایمنی که نشان از حساسیت بیش از حد لکسوس RX است؛ بعد از مدتی شما را آزار خواهند داد.

قیمت لکسوس RX هیبریدی 2023

لکسوس RX هیبریدی 2023

نسخه پایه مدل 2023 لکسوس RX هیبریدی با قیمت 50,150 دلار معامله می‌شود. قیمت نسخه لوکس آن 58,150 دلار بوده و در صورت سفارش نسخه فول آپشن باید 62,725 دلار پرداخت کرد. امکان سفارش سیستم صوتی پرمیوم Mark Levinson و چراغ‌های LED سه‌گانه با قیمت 1,160 و 1,565 دلار نیز وجود دارد. در بازار جهانی اگر کسی به دنبال رینگ‌های بزرگ و چرمی با کیفیت باشد به سراغ نسخه لوکس خواهد رفت. اما باید توجه کرد که RX هیبریدی حتی در نسخه پایه هم ارزش زیادی دارد. این خودرو یکی از کارآمدترین وسایل نقلیه در کلاس خود بوده و تمام تجهیزات لوکس و فناوری‌های پیشرفته را در خود جای می‌دهد.

مشخصات فنی لکسوس RX هیبریدی 2023 چیست؟

در لکسوس RX هیبریدی مدل 2023 موتور 246 اسب بخار قدرت و 315 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو شاسی‌بلندی چهار چرخ متحرک بوده و از گیربکس CVT برای انتقال نیروی پیشرانه به چرخ‌ها استفاده می‌کند. حداکثر سرعت نیز 200 کیلومتر بر ساعت است.

قیمت لکسوس RX هیبریدی 2023 چه قدر است؟

نسخه پایه مدل 2023 لکسوس RX هیبریدی با قیمت 50,150 دلار معامله می‌شود. قیمت نسخه لوکس آن 58,150 دلار بوده و در صورت سفارش نسخه فول آپشن باید 62,725 دلار پرداخت کرد.

امکانات لکسوس RX هیبریدی 2023 چیست؟

صفحه نمایش لمسی و زیبای 14 اینچی به شکل استاندارد در مدل لکوس و سایر تریم‌ها وجود دارد؛ اما در مدل پایه ابعاد این نمایشگر به 9,8 اینچ رسیده است. هر دو نمایشگر دارای اتصال بی سیم اپل کارپلی و اندروید اتو هستند. از دیگر قابلیت‌های این خودرو باید به ناوبری، نمایشگر هدآپ و سیستم استریوی Mark Levinson اشاره کرد که به شکل استاندارد در نسخه‌های گران قیمت وجود دارند. در نسخه پرمیوم از تجهیزات کمتری استفاده می‌شود.

1 دیدگاه

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.