بررسی کیا سول 2023
در مسیر تکامل منتشر شده در ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۴
بررسی کیا سول 2023

کیا سول 2023 بزودی توسط کوشا خودرو وارد بازرا ایران می‌شود. در ادامه شما را با نسخه جی تی لاین این خودرو و مشخصات آن آشنا خواهیم کرد.

به گزارش خودروم، کیا سول در سال 2008 وارد بازار جهانی شد. این خودرو خیلی زود به محصولی خاص برای برند کره‌ای تبدیل گشت. نسل سوم این خودرو با اسم رمز «فرار از شهر» در سال 2020 معرفی شد. اکنون کیا سول 2023 با بروزرسانی‌های مختلف مسیر نسل‌های قبلی خود را ادامه می‌دهد. این خودرو بزودی توسط کوشا خودرو وارد بازار ایران خواهد شد.

سول 2023 از نظر طراحی در جلو و عقب کمی تغییر می‌کند. اما مهم‌ترین ویژگی آن را باید فروش در چهار نسخه گوناگون دانست. پیش از این سول با شش تریم مختلف عرضه می‌شد. تمام نسخه‌ها از موتور 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بهره می‌برند. بنابراین خبری از نسخه آفرود ایکس لاین و اسپرت جی تی لاین توربو نیست.

کیا سول

در واقع مجموعه نسخه‌های موجود برای کیا سول 2023 کارآمد و مقرون به صرفه است. در ادامه شما تصاویر و بررسی کیا سول 2023 نسخه جی تی لاین را می‌خوانید. این تریم را باید سومین نسخه اسپرت این محصول دانست. خبری از توربو نیست. پس نباید خیلی بر روی جنبه‌های اسپرت این خودرو حساب کرد. اما هنوز هم سول سواری با کیفیتی را با قیمتی عالی برای خریداران به ارمغان می‌آورد.

طراحی کیا سول 2023

نسل‌های گوناگون سول جذابیت بصری شگفت انگیزی ندارند. اولین‌ آنها پر از خطوط عمودی و افقی بود. گویی که خودرو یک کوله پشتی را بر روی سر خود حمل می‌کرد. کیا سول 2023 به عنوان نسل سوم این مدل همچنان ساختاری جعبه مانند دارد. اما بر روی بدنه آن شاهد بکارگیری خطوط نرم‌تری هستیم. اصطلاحاً کوله پشتی همشگی سول به یک برآمدگی پهن و باریک در عقب تنزل می‌یابد.

کیا سول

مشکل اصلی را باید تبدیل این خودرو از نظر ظاهری به کلاه ایمنی شخصیت‌های سری فیلم‌های جنگ ستارگان دانست. به نظر شما این اقدام طراحی کیا سول را زشت می‌کند؟ پاسخ منفی است. چون نسبتاً باید طراحی این خودرو را جالب و جذاب توصیف کرد.

کیا سول

فضای داخلی داستانی دیگر دارد. در این محیط کابینی به مراتب بهتر از نسل‌های قبل را می‌بینیم. در واقع مدل فعلی بهترین طراحی داخلی سری سول تا امروز را در اختیار دارد. صفحه نمایشی لمسی با ابعاد 10.3 اینچ با وضوح بالا، جلو آمپر دیجیتالی، پلاستیک‌های نرم و بکارگیری تزئیناتی همرنگ با بدنه خودرو قابل توجه هستند.

راحتی کیا سول 2023

سول نسبت به یک جعبه اقتصادی ارزان قیمت، ابعاد بزرگی دارد. این نکته را صاحبان جدید آن بلافاصله پس از نشستن درک می‌کنند. کیا سول 2023 برای خریداران بالغ‌تر طراحی شده و سواری راحت همراه با تجربه رانندگی آرامی را برای آنها به ارمغان می‌آورد.

کیا سول

فاصله بین دو محور شاید کمی کوتاه به نظر بیاید. اما به لطف سیستم تعلیق منطبق بر جاده این محصول، سول همانند یک خودروی بزرگ حرکت می‌کند. موتور نیز به شکل عجیبی بی صدا است. سطح ورود صدا و لرزش به داخل کابین نیز با توجه به قیمت این محصول بسیار قابل توجه است.

کیا سول

صندلی‌ها بزرگ و پهن هستند. آنها به خوبی بدن سرنشین را در بر می‌گیرند. این موضوع سول را برای رفت و آمد‌های جاده‌ای و طولانی به خودرویی ایده‌آل تبدیل می‌کند. سرنشینان عقب نیز فضای پایی معادل با 98,55 سانتی‌متر دارند. این فضا با توجه به کلاس خودروی مزبور بسیار چشمگیر است. باید دانست که فضای پای سرنشینان عقب در نیسان کیکس 85 سانتی‌متر بوده و این رقم را باید با سول مقایسه کرد.

فناوری کیا سول 2023

کیا سول

کیا سول را برای افرادی ساخت که بدنبال پرداخت هزینه کمتر هستند. این افراد عموماً با خرید سول آپشن‌های نسبتاً سطح بالا و گران قیمتی را در اختیار می‌گیرند. سول جدید هم از این قاعده مستثنی نسیت. اپل کارپلی، انروید اتو، گرمکن صندلی‌ها، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل تطبیقی، شارژ بی سیم و پورت‌های یو اس بی A و C در این خودرو وجود دارند. خبری از گرمکن فرمان نیست. اما سول 2023 با وجود قیمت کمتر، آپشن‌های بیشتری نسبت به نیسان کیکس دارد. همچنین خبری از دوربین 360 درجه نیست. این آپشن شاید برای خودروهای کوچکی مانند سول ضروری نباشد. اما برخورداری از این آپشن در سول می‌توانست تردد با آن را آسان‌تر کند.

مشخصات فنی کیا سول 2023

کیا سول

سول جدید از موتوری 2 لیتری و چهار سیلندر با 147 اسب بخار قدرت و 179 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. نیروی پیشرانه توسط جعبه دنده متغیر پیوسته (CVT) به محور جلو انتقال می‌یابد. این خودرو به یک هاچبک یا کراس اوور اسپرت نیست. اما رفتار خوبی دارد. پا فشار پدال گاز قدرت را به خوبی حس خواهید کرد. گیربکس نیز نرم و بدون تقه فعالیت می‌کند. ترمزها نیز به خوبی با فشار پدال خودرو را متوقف خواهند کرد. در مجموع سول را باید برای گردش در بزرگراه‌ها و سفرهای بین شهری مناسب دانست.

ایمنی سول 2023

کیا سول

سول در بحث ایمنی دارای سطح 2 سیستم کمک راننده SAE است. کروز کنترل تطبیقی و هدایت خودرو در مسیر حرکتی بخشی از ویژگی‌های آن است. برای کنترل سامانه مزبور فقط باید از دکمه‌های روی فرمان استفاده کرد. ما نسخه کامل این سامانه به نام (Hands-On) را در خودرویی 20 هزار دلاری می‌بینیم. دیگر ویژگی‌های استاندارد این خودرو شامل جلوگیری از برخورد با روبرو مبتنی بر دوربین، کنترل بین خطوط، هشدار توجه راننده، هشدار خروج از خط حرکتی، نور بالای کمکی و هشدار سرنشینان عقب هستند. سول در آزمایش تصادف NHTSA موفق به دریافت چهار ستاره ایمنی شد. همچنین امتیاز ایمنی برتر پلاس نیز از سوی IIHS برای سول در نظر گرفته شد.

قیمت سول 2023

کیا سول

سول خودروی ارزانی نیست. اما می‌توان آن را خریداری کرد. نسخه پایه این خودرو با قیمت 21,225 دلار عرضه می‌شود. رقبای آن یعنی شورلت ترکس، هیوندای ونئو و نیسان کیکس به ترتیب 21,495، 21,775 و 20,985 دلار قیمت دارند. نسخه آزمایشی موجود در تصاویر با تریم جی تی لاین را باید با قیمت 24,815 دلار خریداری کرد.

مشخصات فنی کیا سول 2023 چیست؟

سول جدید از موتوری 2 لیتری و چهار سیلندر با 147 اسب بخار قدرت و 179 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. نیروی پیشرانه توسط جعبه دنده متغیر پیوسته (CVT) به محور جلو انتقال می‌یابد.

قیمت این خودرو چه قدر است؟

در بازار جهانی برای خرید نسخه پایه باید 21,225 دلار پرداخت کرد. قیمت نسخه جی تی لاین سول نیز 24,815 دلار خواهد بود.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.