فورد GT MK IV مدل 2023 معرفی شد
نسخه‌ای برای پیست منتشر شده در ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۰
فورد GT MK IV مدل 2023

فورد GT MK IV مدل 2023 با پیشرانه‌ای ارتقاء یافته و قدرتی بیش از 800 اسب بخار و به همراه گیربکسی مسابقه‌ای معرفی شده است.

به گزارش خودروم، فورد به دنبال حفظ بهترین مدل‌های خود تا لحاظات آخر زندگی آنها بوده و اکنون قدرتمندترین نسخه GT تاکنون را معرفی کرده است. فورد GT MK IV مدل 2023 یکی از ابرخودروهای سری Blue Oval خواهد بود. این اتومبیل به یاد خودرویی مسابقه‌ای با همین نام در سال 1967 ساخته شده و به عنوان آخرین GT موجود، فقط در پیست اتومبیلرانی تردد می‌کند. یکی از نشانه‌های مشابه این خودرو با اجداد آن که در مسابقات لمانز می‌دیدیم؛ تولید محدود آن به میزان 67 دستگاه در کارخانه مولتیماتیک مارکهام واقع در انتاریو است.

فورد GT MK IV مدل 2023

فورد GT MK IV مدل 2023 از آخرین نسخه GT LM به عنوان آخرین نسخه جاده‌ای این سوپر اسپرت و معرفی شده در اوایل اکتبر سال جاری میلادی پیروی می‌کند. نسخه جاده‌ای تنها باید دلخوش به 660 اسب بخار قدرت باشد؛ اما در نمونه جدید بیش از 800 اسب بخار قدرت در اختیار راننده است. جالب این است که فورد از یک موتور اکوبوست مجهز به دو توربوشارژ منحصر به فرد استفاده کرده و صراحتاً می‌گوید که این پیشرانه، همان موتور V6 و 3,5 لیتری نمونه جاده است! ما می‌دانیم که اتفاق بزرگی رخ داده و به همین خاطر سعی در شفاف‌سازی بیشتر در رابطه با عملکرد فنی این خودرو داریم.

فورد GT MK IV مدل 2023

جدای از قدرت عجیب این خودرو، باید گفت که به منظور بهبود هندلینگ، فاصله بین دو محور در فورد GT MK IV مدل 2023 افزایش یافته و ما با یک شاسی متفاوت روبرو هستیم. علاوه بر این از گیربکس‌های مسابقه‌ای، سیستم تعلیق ASV و بدنه‌ای بازسازی شده برای عبور بهتر هوا استفاده شده است. در واقع مهندسان با عدم رعایت مقررات مرتبط به خودروهای جاده‌ای، با آزادی بیشتری این خودرو را توسعه داده‌اند.

فورد GT MK IV مدل 2023

شاید شما به چراغ‌های جلوی ساده و عدم استفاده از آینه‌های جانبی توجه کنید؛ اما ما به بدنه عریض‌تر برای عبور بهتر هوا، بال و دیفوزر غول پیکر عقب توجه می‌کنیم. از دیگر نکات ویژه نیز باید به اسکوپ سقفی فیبر کربن، پیش بال‌های جلو و تیغه عظیم اشاره کرد. همچنین ورودی‌های هوای جانبی بزرگتر شده و این کار احتمالاً به منظور ارتقاء سیستم خنک کاری پیشرانه ارتقاء یافته این خودرو انجام شده است.

فورد GT MK IV مدل 2023

مشتریان و علاقه‌مندان به این خودرو باید 1,7 میلیون دلار برای به دست آوردن آن هزینه کنند. امکان ثبت سفارش در سه ماهه نخست سال 2023 فراهم شده و تا پایان فصل بهار، تحویل این خودرو آغاز می‌شود.

مشخصات فنی

در فورد GT MK IV مدل 2023 بیش از 800 اسب بخار قدرت در اختیار راننده است. جالب این است که فورد از یک موتور اکوبوست مجهز به دو توربوشارژ منحصر به فرد استفاده کرده و صراحتاً می‌گوید که این پیشرانه، همان موتور V6 و 3,5 لیتری نمونه جاده است!

هندلینگ و شاسی

جدای از قدرت عجیب این خودرو، باید گفت که به منظور بهبود هندلینگ، فاصله بین دو محور در فورد GT MK IV مدل 2023 افزایش یافته و ما با یک شاسی متفاوت روبرو هستیم. علاوه بر این از گیربکس‌های مسابقه‌ای، سیستم تعلیق ASV و بدنه‌ای بازسازی شده برای عبور بهتر هوا استفاده شده است.

دسته بندی ها: تازه ها منتخب
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.