بررسی دوج هورنت 2023
معجزه‌ای در کار نیست! منتشر شده در ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰
دوج هورنت 2023

ظاهراً دوج از دوران شکوه خود و ساخت خودروهای V8 عضلانی فاصله می‌گیرد و با هورنت 2023 بدنبال عرضه خودروهای مقرون به صرفه است. اما آیا موفق عمل می‌کند؟

به گزارش خودروم، دوج در حال حرکت در مسیری جدید است. زمانی این خودروساز آمریکایی خودروهای عضلانی V8 و شاسی بلندهای غول پیکر تولید می‌کرد. اما این برند مشهور دنیای خودروها را اکنون با محصولاتی مقرون به صرفه‌تر و با کارایی بیشتر خواهیم دید. این فرآیند تا حد زیادی با دوج هورنت 2023 آغاز می‌شود.

دوج هورنت 2023

دوج هورنج 2023 اولین پیشگام این خودروساز برای رقابت با خودروهای کامپکتی مانند هوندا CR-V و فورد اسکیپ است. دوج در هورنت جدید از موتوری 2 لیتری توربوشارژ، طراحی بدنه‌ای زیبا و کابینی دلچسب استفاده می‌کند. اما این خودرو تجهیزات زیادی ندارد و این موضوع یکی از مشکلات جدی هورنت 2023 است.

طراحی دوج هورنت 2023 را می‌پسندید؟

هورنت را باید از نظر ظاهری خودرویی ایتالیایی دانست. چراغ‌های باریک جلو در کنار جلوپنجره باریک بالا قرار دارند. در حالی که از جلوپنجره بزرگتری در سپر با ظاهری خشن و متناسب با شاسی خودرو استفاده می‌شود. رنگ‌های بدنه زیبا و سفارشی فراوانی برای این خودرو در نظر گرفته‌اند. این رنگ‌ها را می‌توان با پرداخت مبلغی معادل با 495 دلار در اختیار گرفت. همچنین در صورت بکارگیری بسته سفارشی Track Pack با ارزش 2995 دلار در نسخه GT پلاس، رینگ‌های 20 اینچی، کالیپرهای ترمز قرمز و صندلی‌هایی با پوشش الکانترا در اختیار دارید.

سطح مشکی و قرمز رنگ آلکانترا در محیط داخلی هورنت دوج 2023 را باید برجسته‌ترین بخش مرتبط به این کابین این خودرو دانست. ولی قطعات زیادی از اجزاء تشکیل دهنده کابین، دارای کیفیت بالایی هستند. تزئینات فلزی روی فرمان و شیفتر حس خوبی به شما منتقل می‌کند. چرم را می‌توان بر روی داشبورد و روی پانل‌ها دید و از دوخت زیبای آنها لذا برد. اما به طور کلی باید گفت که تمرکز کابین بر روی راننده بوده و به همین خاطر برخی از کلیدها به سمت او زاویه‌ دارند.

راحتی سرنشینان در هورنت جدید چگونه است؟

یکبار دیگر باید از صندلی‌های آلکانترا یاد کنیم. این صندلی‌ها نتنها ظاهری خوب دارند؛ بلکه بسیار راحت نیز هستند. بدن به خوبی توسط صندلی‌ها در بر گرفته می‌شود و به اندازه کافی از تکان خوردن‌های بی مورد جلوگیری خواهند کرد. نشستن بر روی آنها شما را خسته نمی‌کند؛ اما سطح صندلی‌ها کمی بلند است.

دوج هورنت 2023

با این وجود سواری هورننت 2023 سخت بوده و با شاسی نا آرامی روبرو هستیم. باید فرمان را دائماً کنترل کرد تا خودرو به درستی و در بین خطوط حرکت کند. با افزایش سرعت به شکل واضحی می‌توان صدای باد و لاستیک‌ها را شنید. حتی در طول رانندگی شهری نیز صدای موتور به گوش می‌رسد.

دوج هورنت 2023

از نظر جادار بودن باید هورنت را دارای فضای سری متوسط دانست. ولی فضایی متناسب برای پاهای سرنشین در هر دو ردیف وجود دارد. ولی متأسفانه فضای بار بسیار ناچیزی در اختیار دارید. گنجایش صندوق عقب این خودرو از کیا اسپورتیچ 2023، فورد اسکیپ و هوندا CR-V کوچک‌تر بوده و حتی در برابر شاسی بلندهایی کوچک‌تر نسبت به هورنت مانند فورد برانکو اسپورت هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

از فناوری در دوج هورنت جدید چه خبر؟

خوشبختانه یکی از مزیت‌های دوج هورنت جدید را باید برخورداری آن از فناوری و آپشن‌های متنوع به شکل استاندارد دانست. جلو آمپر دیجیتالی 12,3 اینچی و نمایشگر مرکزی 10,3 اینچی به شکل استاندارد در تمام مدل‌های این خودرو وجود دارند. سیستم اطلاعات سرگرمی از نوع Uconnect 5 بوده و کار راه‌انداز است. ولی این سامانه کمی کند بوده و از نظر گرافیکی چنگی به دل نمی‌زند. امکان اتصال بی سیم به اپل کارپلی و اندروید اتو وجود دارد. رادیو ماهواره‌ای، اینترنت 4G با اتصال وای فای و سیستم صوتی استاندارد هارمن کاردن با 14 بلندگو از جمله آپشن‌های استاندارد هورنت 2023 هستند.

هندلینگ دوج هورنت 2023 چگونه است؟

نام خودرودوج هورنت 2023 مدل GT پلاس
موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ
قدرت268 اسب بخار
گشتاور400 نیوتن متر
گیربکس9 سرعته اتوماتیک
انتقال نیروچهار چرخ متحرک
شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت6,5 ثانیه
حداکثر سرعت225 کیلومتر بر ساعت

موتوری چهار سیلندر 2 لیتری توربوشارژ وظیفه تولید قدرتی معادل با 268 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متر را برعهده دارد. نیرو توسط گیربکسی 9 سرعته اتوماتیک به تمام چرخ‌ها انتقال می‌یابد. تجربه جعبه‌دنده مزبور بسیار دل نشین‌تر از گیربکس‌های CVT رایج است. ضمن اینکه هورنت به شکل استاندارد با سیستم چهار چرخ متحرک عرضه می‌شود؛ چون اغلب مشتریان این محصول مرتباً با شرایط آب و هوایی نامساعد روبرو هستند.

فرمان بسیار سبک و در عین حال در اختیار راننده است. سیستم تعلیق به خوبی عمل می‌کند؛ اما وزن زیادی بر روی آن قرار دارد. به طوری که هورنت در مقایسه با مزدا CX-5 خشک‌تر به نظر می‌رسد. اما خوشبختانه شاسی بلند آمریکایی داستان ما چابک‌تر بوده و هنوز هم نسبت به بسیاری از رقبای خود در جایگاه بهتری قرار دارد.

ایمنی دوج هورنت چه طور است؟

دوج هورنت 2023

دوج هورنت جدید به شکل استاندارد دارای ترمز اضطراری خودکار، سامانه کمکی حفظ خودرو در بین خطوط و نظارت بر نقاط کور است. اما برای برخورداری از تجهیزاتی مانند کروز کنترل تطبیقی، سامانه تشخیص علائم ترافیکی و… باید 245 دلار دیگر پرداخت نمود. این اقدام تا حد زیادی ایمنی این خودرو را افزایش می‌دهد و رانندگی با آن را راحت‌تر خواهد کرد.

قیمت دوج هورنت 2023 چه قدر است؟

دوج هورنت جدید را باید در نسخه پایه با مبلغ 32,330 دلار به علاوه 1,595 دلار دیگر به عنوان هزینه حمل در آمریکا خریداری کرد. این مبلغ کمی گران به نظر می‌رسد؛ اما شما با یک شاسی بلند چهار چرخ متحرک مواجه هستید. در هر حال فورد اسکیپ 2023 در نسخه پایه با قیمت 28,995 دلار و هوندا CR-V با قیمت 29,705 دلار در بازار آمریکا با دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند.

ولی تویوتا راو 4 و… را به همراه سیستم چهار چرخ متحرک می‌توان با پرداخت 30 هزار دلار هم خریداری کرد. مدل GT پلاس دوج هورنت جدید 37,330 دلار قیمت دارد و با اضافه شدن چند آپشن خاص به این مدل باید 41,710 دلار پرداخت نمود. ولی با توجه به سواری نا آرام، عدم وجود کروز کنترل تطبیقی به شکل استاندارد، فضای بار کوچک و… باید گفت که انتخاب‌های بسیار بهتری نسبت به این خودرو وجود دارند.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.