دوج چارجر برقی با نام دیتونا معرفی شد
بدن ساز الکتریکی منتشر شده در ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۱
2024 Dodge Charger Daytona

برخلاف آنچه مبنی بر مرگ خودروهای عضلانی پیش بینی می‌شد؛ دوج با چارجر برقی نشان داد که آمریکایی‌ها از سنت‌های خود برای تولید خودروهایی با ظاهر کلاسیک عقب نشینی نمی‌کنند.

به گزارش خودروم، نسل جدید دوج چارجر رسماً معرفی شد. این خودرو یک نسخه کاملاً برقی به نام چارجر دیتونا و نمونه‌ای بنزینی به نام چارجر سیکس‌بک‌ دارد. دوج جزئیاتی در مورد نمونه برقی چارجر جدید ارائه می‌دهد. بر اساس داده‌های موجود دوج چارجر برقی ۶۷۹ اسب بخار قدرت دارد. تمام تیپ‌های این خودرو به شکل استاندارد دارای سیستم چهار چرخ متحرک هستند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن هم ۳,۳ ثانیه خواهد بود.

طراحی عضلانی

دوج چارجر برقی

دوج چارجر برقی دو نسخه و چهار تیپ مختلف دارد. رمز و راز عجیبی در رابطه با طراحی این خودرو وجود ندارد. زیرا طراحان با استفاده از خطوط کلاسیک خودروهای عضلانی، به باطن حقیقی چارجر اشاره می‌کنند. اما از سوی دیگر شاهد ارائه نمونه‌ای از کانسپت چارجر دیتونا SRT هستیم و باید چارجر برقی را نسخه تولید انبوه آن مدل مفهومی دانست. بخش جلو طراحی کلاسیک و زیبایی دارد. ورودی‌های هوا در داخل جلو پنجره و نواری از لامپ‌های متصل به عنوان زبان طراحی معمول خودروهای الکتریکی مشاهده می‌شوند. طراحان هنوز هم به منظور به حداقل رساندن نیروی کشش و رسیدن به قدرت حداکثری و بهبود عملکرد از R-Wing بر روی بدنه استفاده می‌کنند.

مشخصه‌های کلاسیک

در نمای کناری ما هنوز هم می‌توانیم یک خودروی عضلانی آشنا و آمریکایی را ببینیم. خودرویی که در انواع دو یا چهار در تولید می‌شود و بدنه جذاب و منحصر به فرد آن یک خودروی الکتریکی جذاب را پیش روی ما قرار می‌دهد. تزئینات مشکی رنگ به دور پنجره‌ها، آینه‌های جانبی و… وجود دارد. علاوه بر این مشتریان دوج چارجر برقی با سفارش بسته Scat Pack with Track قادر به استفاده از رینگ‌های ۲۰ اینچی و کالیپرهای ترمز برمبو شش پیستونه هستند. نمای عقب ما را به یاد نسخه قبلی چارجر می‌اندازد. در این ناحیه شاهد استفاده از لوگوی جدید دوج هستیم. علی‌رغم عدم استفاده از اگزوز، عقب چارجر برقی خیلی یکنواخت به نظر نمی‌رسد. دریچه‌های عبور هوا عمودی شکل در هر دو طرف وجود دارد.

محیط داخلی دوج چارجر دیتونا

دوج چارجر دیتونا میحط داخلی جذاب و دیجیتالی دارد. در این کابین از جلو آمپر ۱۰,۲۵ اینچی تمام دیجیتالی استفاده می‌شود. البته در صورت سفارش می‌توان ابعاد این قطعه را به ۱۶ اینچ رساند. یک نمایشگر HUD هدآپ، نمایشگر اطلاعات و سرگرمی ۱۲,۳ اینچی و دکمه‌های فیزیکی فراوانی وجود دارند. متریال به کار رفته در محیط داخلی چارجر دیتونا همچون پارچه، چرم ناپا و حتی نورپردازی ۶۴ رنگ محیط داخلی بسیار با کیفیت و زیبا هستند. ضمن اینکه خودروی مزبور از نظر ایمنی به سامانه هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل تطبیقی، حفظ خودرو در بین خطوط، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، نظارت بر نقاط کور، نظارت بر راننده و… مجهز است.

مشخصات فنی دوج چارجر برقی

دوج چارجر دیتونا از نظر فنی دو نسخه R/T و Scat Pack دارد. موتورهای دوگانه نسخه R/T حداکثر قدرتی معادل ۵۰۳ اسب بخار با گشتاور ۶۷۲ نیوتن متر تولید می‌کنند. این ارقام در نسخه Scat Pack معادل ۶۷۹ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر است. با این حال در صورت فشار دادن دکمه پاور شوت موجود بر روی فرمان، در ۱۵ ثانیه قدرتی معادل ۴۱ اسب بخار به حداکثر توان خودرو اضافه می‌شود. برای استفاده مجدد از این قابلیت باید ۳۰ ثانیه منتشر بمانید.

دوج چارجر برقی

البته همه چیز در رابطه با مشخصات فنی این خودرو گفته نشد. زیرا ارقام بالا زمانی در دسترس خواهند بود که مشتری دوج چارجر برقی را در نمونه‌های ارتقاء یافته سفارش دهد. به عبارتی دیگر نسخه R/T با پکیج سفارشی ۱ می‌تواند ۴۱ اسب بخار قدرت اضافی تولید کند. در صورتی که نسخه Scat Pack با پکیج سفارشی ۲ قادر به تولدی ۸۱ اسب بخار قدرت اضافی است. در واقع چارجر برقی بدون حالت پاور شوت در نسخه R/T و Scat Pack حداکثر قدرتی معادل ۴۲۲ و ۵۵۸ اسب بخار دارد. ضمن اینکه بر اساس اطلاعات موجود شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت نسخه R/T معادل ۴,۷ ثانیه خواهد بود.

پلتفرم، باتری و شعاع پیمایش

دوچ چارجر 2024

دوج چارجر دیتونا با بکارگیری پلتفرم Stratis 400V ساخته می‌شود. این خودروی تمام برقی به باتری ۱۰۰,۵ کیلووات ساعتی مجهز است. شعاع پیمایش نسخه R/T با یکبار شارژ ۵۱۰ کیلومتر و نسخه اسکات پک حدود ۴۱۸ کیلومتر است. این خودرو کاملاً برقی است. اما برای افزایش هیجان و لذت رانندگی امکان استفاده از سیستم اگزوز Fratzonic وجود دارد. این سامانه صدایی از اگزوز خودروهای V8 را به گوش شما می‌رساند.

دوج چارجر بنزینی جدید

دوج چارجر دیتونا

دوج چارجر ۲۰۲۴ علاوه بر نسخه برقی دارای یک نسخه بنزینی به نام Sixpack هم هست. در این نمونه از موتور ۳ لیتری شش سیلندر تئوین توربو Hurricane استفاده می‌شود. پیشرانه مزبور در حال حاضر بر روی برخی از محصولات جیپ وجود دارد. پیشرانه مزبور حداکثر قدرت ۴۲۶ اسب بخار در نسخه چهار در و ۵۵۸ اسب بخار در نمونه دو در تولید می‌کند. بکارگیری موتور Hemi V8 در چارجر جدید فعلاً منتفی است.

بیشتر بخوانید:
بررسی دوج هورنت 2023
دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.