بررسی بی ام و M2 مدل 2023
لذت رانندگی منتشر شده در ۱۸ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰
بی ام و M2 مدل 2023

بی ام و M2 مدل 2023 بهترین جایگزین برای سری 1 بوده و موتور 453 اسب بخاری آن شتاب 3,9 ثانیه‌ای را به ارمغان می‌آورد.

به گزارش خودروم، برادر دیگر بی ام و M2 مدل 2023 یعنی سری 1 چندان خودروی خوبی نبود. نمی‌توان آن را افتضاح، وحشتناک یا بدترین خودروی تاریخ بی ام و تاکنون نامید. ولی قطعاً رضایت مشتریان و علاقه‌مندان بی ام و را جلب نکرد. مشکل این بود که M1 همزمان با M3 مجهز به V8 تنفس طبیعی در دسترس داشت و با وجود مقرون به صرفه‌ بودن نمی‌توانستیم M3 را نادیده بگیریم.

در هر حال دیگر سال 2011 نیست و خطوط تولید BMW تکاملی قابل ملاحظه را پشت سر گذشته و سری 1 جای خود را به M2 می‌دهد. به جای M3 دو در نیز خیلی راحت می‌توان M4 را خرید. هر دو خودرو بسیار به یکدیگر نزدیک هستند. چون M2 هم از پلتفرم CLAR و مشابه با M4 بهره می‌برد. در واقع M2 را باید نمونه کوچک و مقرون به صرفه‌تر M4 دانست. البته M2 17 کیلوگرم از برادر بزرگتر خود سنگین وزن‌تر است. در ادامه بیشتر با این خودرو آشنا می‌شوید.

طراحی بی ام و M2

بی ام و M2 را نمی‌توان خودروی زیبایی دانست. اما مطابق با کوپه سری 2، ظاهری متناسب و همگام با سری M داشته و فوق‌العاده هدمفند است. گلگیرهای خودرو به شکل بسیار عجیبی با سپر ادغام شده‌اند و ظاهری نسبتاً جعبه‌ای مانند را به وجود می‌آورند. اما همین ظاهر عجیب باعث خواهد شد که به بهترین نحوه از تایرهای بزرگ بی ام و ام 2 مدل 2023 محافظت شود.

بی ام و M2 مدل 2023

برآمدگی روی کاپوت و ورودی‌های بزرگ هوا در جلو نیز چهره‌ای خشن به M2 می‌بخشند. هر چند که استفاده از این توصیف برای بخش انتهایی این خودرو کاری دشوار به نظر می‌آید. در واقع چراغ‌های مربعی عقب چندان زیبا به نظر نمی‌رسند. گویی که آنها ذره‌ای با ذات اسپورت ام 2  هماهنگ نیستند.

بی ام و M2 مدل 2023

در سال 2022 نمونه اولیه M2 جدید با جلو آمپر دیجیتالی و سامانه اطلاعات و سرگرمی تبلت شکل خود مورد آزمایش قرار گرفت. اکنون باید گفت که بکارگیری این ویژگی‌ها بدون پوشش استتاری بسیار دلچسب است. اگرچه باید اعتراف کنیم که مرسدس بنز سال‌ها از این روش برای جلب نظر مشتاقان خود استفاده می‌کند. با این حال M قدیمی به شکل قابل توجهی بهبود یافته است. حالا می‌توان برخی از تزئینات داخلی را با پوشش فیبرکربن سفارش داد. این شامل فرمان و پدال‌ها نیز خواهد شد. کیفیت مواد به کار رفته در محیط داخلی M2 قابل قبول و در حد 60 هزار دلار است.

کیفیت سواری BMW M2 مدل 2023

کوچکی و اسپورت بودن از شاخصه‌های یک خودروی راحت نیست. کابین M2 نیز مانند کوپه سری 2 کوچک بوده و به طور کلی صندلی‌های عقب بلااستفاده هستند. البته این موضع نسبتی است. یعنی در مقایسه با سایر رقبا مانند پورشه 718 کیمن یا GTS 4 فضای داخلی در حد متوسط خواهد بود. اما صندلی‌های جلوی جدید ام 2 مدل 2023 سزوار ستایش بیکران ما هستند. شاید ورود و خروج کمی دشوار به نظر برسد؛ اما بعد از نشستن بر روی آنها بسختی بر سرپیچ‌های تند تکان می‌خورید.

بی ام و M2 مدل 2023

کیفیت سواری M2 چندان ایده‌آل نیست. ولی در جاده‌های ناهموار با تنظیمات حالت Comfort قابل تحمل خواهد بود. ضمن اینکه M2 2023 برای مسیرهای فشرده ساخته می‌شود و به هیچ عنوان انعطاف‌پذیری در دستور کار نیست. ولی در هر حال امکان کاهش سفتی سیستم تعلیق و سایر موارد برای نرم‌تر کردن این خودرو با سامانه‌های کاربردی موجود در سیستم اطلاعاتی آن وجود دارد. از دیگر نکات نیز باید به پایداری و قابل پیش بنی بودن M2 علیرغم فرمان‌پذیری بالای آن بر سر پیچ‌ها و جاده‌های ناهموار اشاره کرد.

فناوری در ام 2 مدل 2023

سری 2 با iDrive 7 به میدان آمد. ولی M2 با iDrive 8 قدم‌هایی فراتر از انتظار بر می‌دارد. سامانه مزبور عملکردی بسیار سریع همراه با گرافیکی زیبا دارد. اما آیکون‌ برنامه‌های موجود کوچک بوده و کنتراست بالایی ندارند. همچنین گزینه‌ای برای شخصی سایزی آیکون‌های مورد نیاز وجود نداد.

داخل بی ام و M2 مدل 2023

برای درک این موضوع فاجعه ارگونومیک سیستم کنترل تهویه شورلت کوروت را در درون یک نمایشگر لمسی در نظر بگیرد. خوشبختانه بی ام و برای حل این موضوع امکان ساماندهی سریع صفحات را فراهم می‌کند. پس به سادگی می‌توان از شر دکمه‌های اضافی دور صفحه خلاص شد.

هندلینگ بی ام و M2 مدل 2023

بررسی بی ام و M2 مدل 2023  به ما نشان می‌دهد که این خودرو از تمام رقبای خود قدرتمندتر است. از جمله رقبا باید به ائودی RS3 اشاره نمود که در سال 2022 بهترین عملکرد را به ثبت رساند. اما M2 تنها با یک شارژ و کمی تأخیر توربو به سمت جلو حرکت می‌کند. لاستیک‌های عقب نیز به سطح خیابان می‌پسبند. فریاد مورد به نشانه قدرت فراوان آن شنیده خواهد شد.

بی ام و M2 مدل 2023

گیربکس 8 سرعته اتوماتیک بسیار عالی عمل میکند. تعویض دنده‌ها سریع‌ بوده و حرکت دادن پدال گاز لذت بخش است. فرمان نیز پاسخگوی بسیار سریعی خواهد بود. برای درک بهتر این موضوع باید حتماً حالت رانندگی اسپورت را انتخاب کنید. تعلیق بسیار محکم نیز باعث جهش رو به جلوی خارق‌العاده پیشانی M2 می‌شود. حرکت بدنه فشرده بوده و تنها محدودیت ام 2 را باید محدودیت‌های اعمالی راننده دانست. در مجموع این خودرو لذت بخش است.

ایمنی

داخل بی ام و M2 مدل 2023

به عنوان یک خودروی اسپرت و کاربردی، ایمنی در لیست آپشن‌های ضروری M2 جایی ندارد. اما این خودرو به شکل استاندارد دارای سامانه هشدار برخورد با جلو، ترمز اضطراری خودکار و هشدار خروج از خط است. سامانه کروز کنترل تطبیقی نیز برای این خودرو قابل سفارش خواهد بود. ولی مجموعاض از نظر ایمنی نسبت به آئودی RS3 ضعیف‌تر است. ولی M2 برتری خوبی در مقایسه با پورشه 718 کیمن دارد.

قیمت BMW M2 2023

این خودرو را باید یک دزد نامید. چون قیمت اولیه آن 62 هزار دلار است. این رقم کمتر از پورشه 718 کیمن GTS نسخه 4 خواهد بود. در واقع شما 20 هزار دلار با خرید این خودرو صرفه‌جویی خواهید کرد. این داستان در خانواده BMW امری طبیعی است. چون قیمت M4 کوپه دیفرانسیل عقب نیز حدود 80 هزار دلار خواهد بود. ولی به راستی ارزش M2 بسیار بیشتر از M4 است. نسخه مورد آزمایش و اشاره ما با قیمت 76,545 دلار قابل خریداری است. کیت هدآپ، بسته کربنی محیط داخلی و… قیمت این خودرو را به این رقم عجیب می‌رساند.

نام خودروبی ام و M2 مدل 2023
موتور3 لیتری توئین توربو I6
قدرت453 اسب بخار
گشتاور550 نیوتن متر
گیربکس8 سرعته اتوماتیک
محوردیفرانسیل عقب
شتاب3,9 ثانیه
حداکثر سرعت285 کیلومتر بر ساعت
وزن1754 کیلوگرم
موتور M2 مدل 2023 چیست؟

این خودرو از پیشرانه I6 توئین توربوشارژ 3 لیتری با قدرت 453 اسب بخار و 550 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند.

حداکثر سرعت و شتاب ام 2 مدل 2023 چه قدر است؟

این خودرو با وزن 1,754 کیلوگرم به سرعت 285 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت آن 3,9 ثانیه است.

دسته بندی ها: بررسی خودرو منتخب
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.