معرفی بی ام و 550e و 530e پلاگین هیبرید ۲۰۲۳
مصرف سوخت اقتصادی منتشر شده در ۰۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰
بی ام و 550e و 530e پلاگین هیبرید 2023

بی ام و 550e و 530e پلاگین هیبرید ۲۰۲۳ را بزودی و به همراه فناوری هیبرید ملایم ۴۸ ولتی eDrive خود راهی بازار خواهد کرد.

به گزارش خودروم، بی ام و در حال گسترش تعداد خودروهای الکتریکی خود بوده و به همین خاطر از دو موتور احتراقی جدید در سری ۵ با فناوری هیبرید ملایم ۴۸ ولتی eDrive استفاده می‌کند. دارندگان موتورهای مزبور دو خودروی تازه نفس یعنی بی ام و xDrive  550e و 530e پلاگین هیبرید ۲۰۲۳ هستند. عرضه این محصولات از نوامبر امسال آغاز خواهد شد و از حالا می‌توان در آلمان هر کدام از آنها را سفارش‌گذاری کرد.

بی ام و 550e و 530e پلایگن هیبرید 2023

سدان بی ام و 530e موتوری چهار سیلندر بنزینی به همراه فناوری eDrive در اختیار دارد. مجموع قدرت این خودرو ۲۹۹ اسب بخار بوده و شعاع پیمایش خالص الکتریکی آن حدود ۱۰۳ کیلومتر است. بی ام و 550e نیز موتوری شش سیلندر خطی با قدرت ۴۸۹ اسب بخار و شعاع پیمایش الکتریکی ۹۰ کیلومتر در اختیار دارد.

بی ام و 550e و 530e پلایگن هیبرید 2023

فناوری eDrive سامانه‌ای بسیار کار آمد از سوی کمپانی بی ام و است. در این سیستم موتور الکتریکی یکپارچه به همراه گیبرکس ۸ سرعته Steptronic Sport فعالیت می‌کنند. این سامانه هر دو خودروی پلاگین هیبرید فوق را قادر به ثبت میزان مصرف سوخت ۱ تا ۰,۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش خواهد کرد.

برای بهبود تعادل خودرو و حفظ ظرفیت ذخیره‌سازی اشیا، باتری لیتیوم یونی ولتاژ بالا در زیر بدنه سری ۵ قرار گرفته است. باتری توان ذخیره انرژی تا ۱۹,۴ کیلووات ساعت را دارد و در طول ۳ ساعت و ۱۵ دقیقه کاملاً شارژ خواهد شد. علاوه بر این سامانه بازیابی انرژی BMW باتری را قادر به تأمین انرژی در حین رانندگی خواهد کرد.

بی ام و 550e و 530e پلایگن هیبرید 2023

بی ام و 550e و 530e پلاگین هیبرید ۲۰۲۳ فهرست گستره‌ای از تجهیزات استاندارد را به همراه دارند. از آن جمله باید به رینگ‌های ۱۹ اینچی ویژه این خودروها اشاره نمود. علاوه بر این از سامانه IconicSounds Electric بی ام و استفاده می‌شود. این سیستم بازخورد صوتی خودرو مطابق با حرکات پدال گاز را به منظور بهبود تجربه رانندگی به همراه می‌آورد.

بی ام و 550e و 530e پلایگن هیبرید 2023

خودروهای فوق از پلتفرم نسل هشتم بی ام و سری ۵ استفاده می‌کنند. به غیر از دو مدل مزبور، بی ام و i۵ تمام الکتریکی هم از اوایل سال جاری قابل خریداری است. همچنین شایعاتی در رابطه با عرضه نسخه برقی M۵ وجود دارد. احتمالاً خودروی مزبور از نظر فنی به XM نزدیک بوده و از موتور V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۶۴۴ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر استفاده خواهد کرد.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.