فونیکس اف ایکس برقی با نام چری E5 معرفی شد
با شتاب ۷,۶ ثانیه منتشر شده در ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۸
فونیکس اف ایکس برقی

چری رسماً در مراسمی با حضور رسانه‌ها از نسخه برقی FX با نام E5 رونمایی کرد. این خودرو برقی ۲۰۱ اسب بخار قدرت دارد و احتمال عرضه آن در بازار ایران بسیار قوی است.

به گزارش خودروم، چری E5 رسماً در چین معرفی شد. این خودرو را باید فونیکس اف ایکس برقی دانست که پیش از این چری در نمایشگاه ژنو از آن  با نام اومنگدا EV رونمایی نمود. ظاهراً چری E5 نام رسمی فونیکس FX برقی در بازار چین است. بنابراین چری در بازار داخلی خود از مدل کلاسیک همیشگی برای نامگذاری E5 استفاده می‌کند. این خودروی جدید به عنوان کراس اووری برقی و کامپکت به فروش می‌رسد.

فونیکس اف ایکس برقی

از نظر ظاهری دیگر جلوپنجره ماتریسی فونیکس اف ایکس را در نسخه برقی این خودرو نمی‌بینیم و نمای جلو طراحی بسیار ساده‌ای دارد. چراغ‌های اصلی بر روی سپر قرار دارند و دی‌لایت‌ها و سایر چراغ‌ها در قسمت بالایی هستند. لوگو تایپ چری نیز بین چراغ‌های بالایی و در بستری مشکی رنگ قرار دارد. اجزایی مانند رادار و دوربین را به وضوح در قسمت جلو می‌توان مشاهده کرد.

فونیکس اف ایکس برقی

بدنه از نمای کناری دارای طراحی دو رنگ است. شکل کلی این قسمت را باید قابل قبول دانست. خط شخصیتی نیز به دور خودرو می‌چرخد. لبه‌های پایینی پنجره‌ها ظاهری منحصر به فرد دارند. رینگ‌ها آیرودینامیک هستند. از نظر ابعاد در طول و رض و ارتفاع ۴,۴۲۴، ۱,۸۳۰ و ۱,۵۸۸ میلی‌متر اندازه دارد و فاصله بین دو محور فونیکس FX برقی ۲,۶۳۰ میلی‌متر است.

در داخل تغییر شایان ذکری نمی‌بینیم و محیط داخلی فونیکس اف ایکس برقی مطابق با نسخه بنزینی است. اما برخی قطعات تزئینی اصلاح شده‌اند و سطح وسیعی از تزئینات چوبی و چرمی به همراه فلز را خواهیم دید. فرمان دو رنگ بوده و نمایشگرهای دوگانه به همراه دکمه‌های فیزیکی همراه راننده خواهند بود.

مشخصات فنی

از نظر فنی چری E5 یا فونیکس اف ایکس برقی ۲۰۱ اسب بخار قدرت با گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر در اختیار دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو ۷,۶ ثانیه است. مدت زمان شارژ باتری نیز از ۳۰ به ۸۰ درصد تنها ۲۸ دقیقه طول می‌کشد.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.