شاهین دنده ‌ای با کنترل پایداری می آید
برای رعایت استاندارد منتشر شده در ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰
شاهین دنده ای

گروه خودروسازی سایپا به منظور رعایت استانداردهای 85 گانه شاهین دنده‌ای را به سامانه کنترل پایداری مجهز کرده است.

به گزارش خودروم، گروه خودروسازی سایپا به منظور رعایت استانداردهای 85 گانه، سایپا شاهین دنده‌ای را به سامانه کنترل پایداری مجهز کرد. این خودروساز از ابتدای مرداد ماه سال جاری، شاهین دنده‌ای را با سیستم کنترل پایداری به تولید می‌رساند. این اقدام سبب حفظ تیراژ تولید گروه سایپا و اجراء تمام استانداردهای لازم می‌شود.

بنابراین بر اساس آخرین کاتالوگ شاهین در سایت رمسی گروه خودروسازی سایپا، نوع اتوماتیک و دستی این خودرو دیگر هیچ تفاوتی از نظر ایمنی با یکدیگر ندارند. سامانه کنترل پایداری یا ESC مخفف واژگان Electronic Stability Control است. این سیستم برای نخستین بار در سال 1987 توسط بوش معرفی و در اوایل دهه 90 میلادی بر روی بی ام و سری 7 و مرسدس بنز S کلاس نصب شد.

با توجه به عملکرد سیستم ESC، اکنون در صورت از دست رفتن کنترل سایپا شاهین دنده‌ای بر سر پیچ‌ها سیستم کنترل پایداری وارد عمل خواهد شد و از انحراف خودرو جلوگیری می‌کند. اجزاء تشکیل دهنده سامانه مزبور نیز شامل سنسور سرعت دورانی چرخ، سنسور زاویه فرمان و سنصور Yaw یا چرخش حول محور قائم هستند. سامانه مزبور را با نام‌های EPS ،Advance Trac و Stabilitrak  هم می‌شناسند.

سایپا شاهین دنده‌ای موتور 4 سیلندر از نوع M15TC توربوشارژ با دریچه گاز الکتریکی و حجم 1,5 لیتر دارد. پیشرانه قادر به تولید قدرتی معادل با 109 اسب بخار و گشتاور 178 نیوتن متر خواهد بود. فرمان از نوع الکتریکی بوده و تعلیق جلو و عقب به ترتیب مک فرسون و یکپارچه تیر پیچشی هستند. از جمله امکانات این خودرو باید به سانروف، گرمکن آینه‌های جانبی، سنسور پارک عقب، تهیوه مطبوع اتوماتیک، استارت دکمه‌ای و… اشاره کرد.

دسته بندی ها: داخلی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.