خودروهای با کیفیت چینی بازار الکتریکی های اروپا را تکان دادند
با قیمت و ایمنی مناسب منتشر شده در ۰۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۷
خودروهای الکتریکی چین در اروپا

بررسی‌ها حکایت از افزایش فروش خودروهای الکتریکی چینی در قاره اروپا دارد و پیش بینی می‌شود که چین تا سال 2030 حدود 20 درصد بازار خودروهای الکتریکی اروپا را در اختیار بگیرد.

به گزارش خودروم، خبرگزاری رویترز در متنی هدف سازندگان چینی خودروهای الکتریکی در اروپا را جلب نظر رانندگان اروپایی و مشتریان شرکت‌های بزرگ این قاره با خودروهای مقرون به صرفه‌تر و دارای ایمنی بالا به همراه تکنولوژی بهتر می‌داند. به عبارتی دیگر، اکنون خودروهای با کیفیت چینی بازار الکتریکی‌‌های اروپا را تکان دادند.

در چند ماه گذشته، چندین خودروی الکتریکی چینی در آزمون ایمنی اروپا موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی شدند. این دستاورد را معمولاً خودروهایی به دست می‌آورند که مجموعه‌ای از ویژگی‌های ایمنی فعال و غیرفعال را فراتر از الزامات قانونی در اختیار داشته باشند.

در همین رابطه متیو اوری، مدیر موسسه تحقیقاتی Thatcham Research به عنوان یک مرکز تحقیقاتی خودرو در بریتانیا و یکی از اعضا یوروانکپ می‌گوید: «خودروسازان چینی اتومبیل‌های الکتریکی متوجه شد‌ه‌اند که ایمنی بخش بسیار مهمی در فرآیند فروش خودرو در بازار اروپا است».

به گفته رویترز دریافت امتیاز ایمنی بالا توسط خودروهای چینی، دروازه‌های بخش عظیمی از بازار خودروسازان اروپایی را به روی چین باز می‌کند. مجموعه فروش خودرو در بازارهایی مانند آلمان، فرانسه و بریتانیا نزدیک به نیمی از میزان کل فروش خودرو در اروپا را تشکیل داده و در این بازارها بسیاری از خریداران به ایمنی اهمیت می‌دهند.

به گفته اوری فروش سریع خودرو در بازار اروپا بسیار مهم بوده و هم اکنون تعداد زیادی از خودروها دارای پنج ستاره ایمنی هستند. علاوه بر این بخش بزرگی از بازار اروپا برای دستیابی به اهداف پایدار به سرعت به سمت خودروهای الکتریکی حرکت می‌کند. به همین خاطر اکثر شرکت‌های اروپایی به دلیل تولید ناکافی خودروهای برقی با مشکل مواجه شده‌آند؛ چون مشکلات زنجیره تامین و زمان تکمیل قطعات برای برخی از مدل‌ها به بیش از 12 ماه هم رسیده است.

تقاضای زیاد برای خودروهای الکتریکی با وجود کمبودهای زنجیره تامین، خودروسازان اروپایی را وادار به افزایش قیمت خودروهای الکتریکی کرد و باعث شد که خودروسازان بیشتر به خرده فروش‌ها توجه کرده و مشتریانی مانند شرکت‌های کرایه خودرو را به دلیل سود کمتر نادیده بگیرند.

این اتفاق فرصتی برای خودروسازان چینی ایجاد کرد. به عنوان مثال در ماه اکتبر شرکت کرایه خودرو آلمانی Sixt اعلام کرد که حدود 100 هزار خودروی الکتریکی از بی وای دی خریداری خواهد کرد. شرکت فروش خودرو فرانسوی Inovev هم اعلام کرد که حدود 155 هزار خودروی چینی را در 9 ماهه اول سال 2022 در اروپا فروخته است. براساس اعلام این شرکت، تقریباً نیمی از خودروهای فروخته شده چینی توسط آنها الکتریکی بودند و این میزان نشان دهنده سهم 5,8 درصدی چینی‌ها از بازار خودروهای الکتریکی در اروپا است.

جمل تاگنزا معاون اجرایی Inovev می‌گوید که تمام خوروهای چینی فروخته شده در اروپا تا چند سال آینده کاملاً الکتریکی هستند و مدل‌های ارزان‌تری هم در راه بازار است. شرکت Inovev پیش‌بینی می‌کند که تا سال 2030 خودروهای الکتریکی 40 درصد از حجم فروش خودروهای جدید اروپا را تشکیل دهند و برندهای چینی هم با فروش 725 هزار تا 1,16 میلیون خودرو بین 12,5 تا 20 درصد از سهم بازار خودروهای الکتریکی در اروپا را در اختیار داشته باشند.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.