جنرال موتورز با درآمدی بی سابقه بدنبال کاهش هزینه!
نقشه‌ راه 2023 منتشر شده در ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۰
جنرال موتورز

جنرال موتورز با وجود افزایش درامدها به فکر کاهش هزینه‌های تولید بوده و در سال 2023 چندین خودروی الکتریکی جدید را وارد بازار خواهد کرد.

به گزارش خودروم، براساس گزارش مالی جنرال موتورز در سال 2022، این خودروساز آمریکایی در سال 2022 معادل با 14,5 دلار در آمد داشته و میزان درآمد مجموع آن 156,7 میلیارد دلار است. این خودروساز همچنین از برنامه خود برای کاهش 2 میلیارد دلاری هزینه‌ها طی دو سال آینده خبر می‌دهد. این خودروساز بدنبال اجرای طرح 30 تا 50 درصد از طرح کاهش هزینه‌های خود در سال 2023 است.

آن طور که اتوموتیو نیوز گزارش داده است؛ پل جاکوبسون مدیر مالی جنرال موتور اخراج کارکنان این خودروساز را رد کرده است. به گفته او جنرال موتورز بدنبال استخدام برای جایگاه‌های شغلی مهم و استراتژیک بوده و از حجم فرسایش کارکنان خود برای مدیریت تعداد آنها استفاده می‌کند.

جیکوبسون مشخص نکرد که جنرال موتورز چند کارگر را کنار خواهد گذاشت. او همچنین این از ارائه راه کارهایی برای این شرکت به منظور صرفه جویی در هزنیه ساخت محصول و… خبر داد. در سال 2023 جنرال موتورز پیش بینی می‌کند که درآمد آن کمتر از 10,5 تا 12,5 میلیارد دلار باشد. این شرکت قصد دارد تا محصولات را در بازه زمانی 50 تا 60 روزه در نمایندگی‌ها تحویل دهد تا موجودی 50 روزه فعلی این شرکت حفظ شود.

جیکوبسون می‌گوید که جنرال موتورز گمان می‌کند که تجارت آنها در سال 2023 با آنچه قبلاً انجام می‌دادند، سازگار بوده و گزارش مالی یادشده درس‌های بیشتری برای بازار دارد. خودروهای برقی بخش بزرگی از تجارت جنرال موتورز در سال 2023 را شامل می‌شوند. مری بارا مدیر عامل جنرال موتورز در بیانیه‌ای به سهامداران این خودروساز گفت که آنها در حال تسریع روند تولید کادیلاک لیریک، هامر برقی و BrightDrop Zevo 600 هستند و خودروهای هیجان انگیزی مانند شورلت سیلورادو برقی، بلیزر برقی و… را وارد بازار می‌کنند.

جنرال موتورز برای اطمینان از تامین مواد خام مورد نیاز برای ساخت باتری، بتازگی قرارداری 650 میلیون دلاری با لیتیوم آمریا برای استخداج مواد معدنی از معدن Thacker Pass در نوادا امضا کرد. این معدن بزرگترین منبع لیتیوم در آمریکا و سومین منبع بزرگ آن در سطح جهان است. در زمان رسیدن به حجم تولید کامل، جنرال موتورز باید مواد کافی برای تولید یک میلیون خودروی برقی در سال را در اختیار داشته باشد.

مری بارا می‌گوید که جنرال موتورز تمام مواد مورد نیاز برای ساخت باتری برای ساخت خودروهای الکتریکی با حجم سالانه یک میلیون دستگاه در آمریکای شمالی را تا سال 2025 تامین کرده و محصولات آینده آنها به شکل قابل توجهی با بکارگیری منابع داخلی مانند معدن لیتیوم نوادا تولید شده و توسعه می‌یابند.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.