احتمال انصراف الجی از ساخت کارخانه باتری در آمریکا
کارخانه 1.3 میلیارد دلاری روی هوا ! منتشر شده در ۰۸ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۱

الجی احتمالاً به دلیل بالا رفتن هزینه‌های ساخت کارخانه در آریزونا، از اجراء و تکمیل پروژه خود صرف نظر می‌کند.

به گزارش خودروم (khodrom.ir)، براساس گزارش رسانه‌ها، الجی در حال بازنگری و ارزیابی مجدد برنامه‌های خود برای ساخت کارخانه 1.3 میلیارد دلاری در آریزونا آمریکا است؛ زیرا افزایش هزینه‌های مواد خام، هزینۀ اجرا و تکمیل پروژه الجی را افزایش داده است.

الجی می‌گوید که در حال حاضر گزینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری در آمریکا را با توجه به شرایط اقتصادی بی‌سابقه و فضا حاکم در زمینۀ سرمایه‌گذاری بررسی می‌کند. این کمپانی به دلیل افزایش هزینه‌های ساخت و نگرانی در مورد کاهش تقاضای باتری، تصمیم به بررسی مجدد ابعاد پروژه بزرگ خود گرفته است.

الجی در مارس 2022 اعلام کرد که 1.3 میلیارد دلار برای ساخت یک کارخانه باتری در کوئین کریک آریزونا سرمایه‌گذاری کرده و باتری‌های استوانه‌ای را برای تأمین استارتاپ‌های خودروهای الکتریکی خواهد ساخت. در ابتدا قرار بود که عملیات ساخت کارخانه مزبور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی آغاز شده و در نیمه دوم سال 2024 تولید انبوه را در دستور کار قرار بدهد.

اکنون الجی در حال مذاکره با مشتریان خود و نحوه اعمال افزایش هزینه‌ها بر روی قیمت نهایی باتری و تصمیم گیری نهایی در مورد ساخت کارخانه در آریزونا است. بررسی‌های الجی یک تا دو ماه به طول می‌انجامد و باید توجه کرد که این شرکت کره‌ای قصد سرمایه‌گذاری مشترک با جنرال‌موتورز در تنسی و میشیگان آمریکا را هم در دستور کار خود قرار داده است.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.