آئودی با مشارکت فاو خودروهای برقی می سازد
منتشر شده در ۰۴ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۷

آئودی و فاو در حال تکمیل کارخانه‌ای مدرن برای ساخت خودروهای تمام الکتریکی بوده و پیش بینی می شود که تا اواخر سال 2024 روند ساخت و توسعۀ آن ادامه داشته باشد.

به گزارش خودروم (khodrom.ir)، به گفتۀ رسانه‌های محلی چین، شرکت خودروسازی آئودی با همکاری FAW New Enery، کارخانه‌ای را در شهر چانگچون واقع در مرکز استان جیلین چین توسعه می‌دهد و عملیات ساخت و ساز آن در اواخر سال 2024 به پایان خواهد رسید.

کارخانۀ جدید چانگچون اولین سایت خودروسازی چین خواهد بود که فقط مدل‌های تمام الکتریکی آئودی را به تولید می‌رساند. ظرفیت تولید سالانۀ کارخانه جدید آئودی سالانه 150 هزار خودرو بوده و نقشی کلیدی در روند رو به رشد برقی شدن کامل محصولات آئودی دارد. این کارخانه خودروهای تمام الکتریکی مبتنی بر پلتفرم PPE آئودی و پورشه را تولید کرده و در فاز نخست سه خودروی برقی از جمله سدان A6 e-tron و شاسی‌بلند Q6 e-tron را به تولید می‌رساند.

کارخانۀ مزبور از نظر معماری و فرایند ساخت خودرو بسیار جدید و نوآورانه است و شامل بخش‌هایی مانند ساخت بدنه، کارگاه رنگ، خطوط مونتاژ نهایی، مونتاژ باتری و… می‌شود. در واقع در کارخانۀ جدید آئودی از فناوری اطلاعات برای شبکه کردن کلیۀ فرایندهای ساخت خودرو استفاده خواهد شد.

در اکتبر 2020 آئودی و فاو برای تولید مشترک خودروهای برقی به تفاهم رسیده و شرکتی به نام Audi FAW New Enery را تأسیس کردند. شرکت جدید در مارس 2021 با حق مالکیت 40 درصدی کمپانی فاو به ثبت رسیده بود.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.