زیکر در نماشیگاه بین المللی خودروی شانگهای 2023 اعلام کرد که این برند چینی تا سال 2026 بازار اروپای غربی را هدف قرار میدهد.
به گزارش خودروم، زیکر در نمایشگاه شانگهای 2023 به طور رسمی استراتژی جهانی خود برای آینده را رونمایی کرد. اسپیروس فوتینوس، معاون زیکر و مسئول اجرایی این برند در اروپا میگوید که زیکر تا سال 2026 در بیشتر مناطق اروپای غربی حضور دارد. این برند قصد دارد که در سال 20230 به یک برند پیشرو در بازار خودروهای الکتریکی تبدیل شود.
زیکر برنامه خود در اروپا را در سه محور مختلف دنبال میکند. این سه محور شامل عرضه محصولات عالی، ارائه خدمات در یک مرحله و فروش مستقیم خودرو است. آخرین مورد یعنی زیکر مالک تمام مراکز فروش و تحویل خودروی اختصاصی خود خواهد بود. به عبارتی دیگر زیکر از فروش خودرو توسط فروشندگان ثالث خودداری میکند. این شیوه در حال حاضر و در کشور چین اجرا میشود. نیو نیز از همین شیوه برای فروش محصولات خود استفاده میکند. اما بی وای دی فعلاً با نمایندگان ثالث مشغول معامله است.
زیکر در سال 2023 اولین فروشگاههای خود را در استکهلم سوئد و آمسترام هلند راهاندازی میکند. دفتر مرکزی زیکر نیز در آمستردام مستقر خواهد شد. زیکر وبسایت سوئدی و هلندی خود را با قرار دادن 001 و شاسی بلند ایکس راه اندازی کرد. اما فعلاً امکان ثبت سفارش وجود ندارد. زیکر در چین 280 فروشگاه آفلاین و 70 نمایشگاه به همراه 660 ایستگاه شارژ دارد. همچنین صاحبان محصولات زیکر در چین امکان دسترسی به بیش از 470 هزار نقطه شارژ را دارند. بیش از 300 تعمیرگاه نیز خدمات پس از فروش زیکر را ارائه میکنند.
اسپیروس فوتینوس کیست؟
زیکر به دنبال رکورد مجموع فروش بیش از 140 هزار خودرو در سال 2023 است. درباره اسپیروس فوتینوس هم باید بدانید که او 24 سال در لکسوس و تویوتا فعالیت داشت. زیکر علاوه بر اروپا به دنبال نفوذ به بازار آمریکا در سال 2024 است. این شرکت میخواهد که تا سال 2025 بیش از 650 هزار خودروی برقی در اروپا به فروش برساند.