وی جی وی یو 75 پلاس؛ بررسی یک تازه نفس
آماده نبرد منتشر شده در ۲۲ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰
وی جی وی یو 75 پلاس

صنایع خودروسازی ایلیا بزودی خودروی شاسی بلند VGV یو 75 پلاس را وارد بازار کشور خواهد کرد. ما در این متن خودروی مزبور را بررسی نموده و شما را با آن آشنا خواهیم کرد.

به گزارش خودروم، شرکت خودروسازی ایلیا در نظر دارد که بزودی شاسی بلندی جدید به نام وی جی وی U75 پلاس را به بازار عرضه کند. خودرویی که جزء شاسی‌بلندهای بزرگ چینی بازار ایران خواهد بود و احتمالاً به دلیل برخورداری از مشخصات فنی متمایز خود با استقبال مواجه می‌شود. به همین بهانه در مقاله پیش رو به بررسی وی جی وی یو 75 پلاس پرداخته‌ایم تا کاربران خود را کمی بیشتر با VGV U75 پلاس آشنا کنیم.

قبل از هر چیز ترجیح می‌دهیم که شما را کمی بیشتر با برند VGV و فعالیت‌های آن آشنا کنیم. همه علاقه‌مندان به صنعت خودروسازی چین با گروه سینوتراک آشنا هستند. این خودروساز بزرگ و نوظهور چینی در سال 1930 تأسیس شد و اکنون بدنبال گسترش حضور خود در بازار خودروهای سبک است. به همین دلیل نیز پس از سال‌ها فعالیت در زمینه ساخت خودروهای تجاری و سنگین، گروه ویچای از شرکت جیاچوان را در سال 2009 خریداری کرد. یکسال بعد سهام جیاچوان نیز خریداری می‌شود تا جیاچوان به کلی زیر چتر سینوتراک قرار بگیرد.

وی جی وی یو 75 پلاس

اندکی بعد سینوتراک نام شرکت مزبور را به ویچای تغییر داد. در سال 2020 سینوتراک دچار تغییرات متنوعی شد. حاصل این تحول را باید انتخاب گروه سازنده کامیون‌های سنگین ملی چین به عنوان محور شرکت سینوتراک دانست. همین عامل ویچای پاور را به عنوان زیر مجموع صنایع کامیون سازی سنگین ملی چین مطرح کرد. در پی این اتفاق هم سینوتراک اتوموبیل در 29 ژانویه 2021 با نام جدید خود به فعالیت ادامه داد.

روزگار VGV

وی جی وی یو 75 پلاس

اکنون کارخانه وی جی وی در استان چونگ کینگ قرار دارد. فاز نخست مجموعه مزبور با ظرفیت تولید سالانه 120 هزار خودرو در سال 2015 وارد مدار شد. کارخانه VGV تمام فرایندهای مرتبط به تولید خودرو را پوشش می‌دهد و در این مسیر از تجهیزات پیشرفته‌ای بهره می‌برد. فاز دوم کارخانه مزبور در حال ساخت بوده و با تکمیل آن ظرفیت تولید سالانه 300 هزار خودرو در دسترس است. وی جی وی اکنون پنج محصول شامل شاسی بلندهای U70، U70 پرو، U75، U75 پلاس و VX7 را به تولید می‌رساند. در این میان VGV U75 پلاس به عنوان نمونه ارتقاء یافته مدل U75 در سال 2021 و در جریان برگزاری نمایشگاه بین المللی جینان معرفی شد.

ابعاد و اوزان

وی جی وی یو 75 پلاس

از نظر ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4,825، 1,879 و 1,691 میلی‌متر اندازه دارد. فاصله بین دو محور 2,800 میلی‌متر بوده و فواصل میان چرخ‌های محور جلو و عقب به ترتیب 1574 و 1564 میلی‌متر است. زوایای ورود و خروج نیز به ترتیب 20 و 21 درجه اعلام می‌شود. شاسی بلند VGV U75 پلاس در بازار چین به شکل 5 یا 7 نفره موجود بوده و ظاهراً خودروسازی ایلیا نسخه 7 نفره را برای بازار ایران در نظر دارد. گنجایش باک سوخت 58 لیتر است. ظرفیت صندوق عقب 1,800 لیتر خواهد بود. وزن خالص و ناخالص نیز به ترتیب 1,680 و 2,205 کیلوگرم است. بنابراین خودروی مزبور از نظر ابعاد به دیگنینتی یا تیگو 8 پرو نزدیک بوده و با آنها رقابت می‌کند.

طراحی بدنه

وی جی وی یو 75 پلاس

از نظر ظاهری شباهت فراوانی میان وی جی وی یو 75 پلاس با تیگو 8 پرو وجود دارد. جلو پنجره ذوزنقه‌ای شکل با توری‌هایی جالب و لوگوی قرمز رنگ VGV جلب توجه می‌کند. چراغ‌های جلو ساده بوده و گرافیک جذابی دارند. در کناره‌های سپر ورودی‌های هوا به همراه تزئیناتی کرومی مشاهده می‌شود. همچنین بخشی از سپر حالتی n مانند با خطوط قرمز رنگ داشته و چهره خودرو به طور کلی سنگین است. روی کاپوت نیز دو فرو رفتگی کوچک در دو طرف مشاهده می‌شود.

نمای کناری

وی جی وی یو 75 پلاس

در نمای کناری از فلاپ‌های پلاستیکی در پایین بدنه و گلگیرها استفاده می‌شود. گلگیرها نیز قوس متناسبی دارند. در پایین درها نیز قوس و شکل هندسی جالبی وجود دارد. خط شخصیت از چراغ جلو تا چراغ عقب را پیموده و بسیار تیز به نظر می‌رسد. رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی زیبا و دو رنگ جلب توجه می‌کنند. آینه همرتگ بدنه است. دستگیره‌های در مخفی نبوده و به دلیل استفاده از شیشه بر روی ستون C جلوه‌ای از سقف شناور را شاهد هستیم. همچنین در پایین پنجره‌های خودرو از تزئینات کرومی استفاده می‌شود.

نمای عقب وی جی وی یو 75 پلاس

در عقب شاهد اتصال خوب و زیبای نمای مشکی رنگ ستون C با شیشه عقب هستیم. اسپویلری نسبتاً بزرگ و همرنگ با بدنه همراه چراغ خطر سوم مشاهده می‌شود. چراغ‌هایی با گرافیکی تیره و به طور کلی شمایل بخش میانی عقب و صندوق، شباهت قابل توجهی به محصولات فولکس واگن دارد. در این رابطه به طور مشخص می‌توان نسل‌های گذشته خودروهایی مانند تی کراس را مشاهده نمود.

وی جی وی U75 پلاس

بر روی سپر نیز چهار سنسور عقب و دو خروجی تزئینی اگزوز جلب توجه می‌کنند. تزئینات نقره‌ای رنگ این قسمت در کنار چراغ‌های موجود بر روی سپر و اتصال آنها با شبرگ جالب به نظر می‌رسد. در مجموع طراحی این خودرو ساده و در عین حال زیبا است. خبری از شلوغ کاری متداول چینی‌ها نیست و همین موضوع را باید نکته‌ای مثبت از نظر متقاضیان خودرو در بازار ایران دانست.

طراحی داخلی

در محیط داخلی وی جی وی U75 پلاس از تریم دو رنگ مشکی و نخودی به همراه تزئینات پیانویی و نقره‌ای رنگ استفاده می‌شود. فرمان شمایلی دی کات مانند داشته و لوگوی قرمز رنگ VGV در میانۀ آن مشاهده می‌شود. بخش بالایی تریم داخلی با فوم نرم پوشیده می‌شود. بخش‌های اعظمی از داشبورد نیز با چرم مصنوعی تزئین شده‌اند. جلوآمپر دیجیتالی پیش روی راننده قرار دارد. نمایشگری به سبک تسلا و مرسدس بنز در میانه کنسول مشاهده می‌شود. خبری از دکمه برای کنترل تهویه مطبوع نیست و باید از پدی لمسی استفاده نمود.

وی جی وی U75 پلاس

کنسول میانی با پوششی از تزئینات پیانویی، دسته دنده پیچشی به همراه سایر دکمه‌های کنترلی را در خود جای می‌دهد. صندلی‌ها نیز با چرمی نخودی رنگ پوشیده هستند. برای سرنشینان عقب دو خروجی تهویه مطبوع به همراه دو خروجی USB وجود دارد. سرنشینان ردیف دوم بسیار راحت بوده و توان جلو و عقب بُردن صندلی‌های این قسمت را خواهند داشت. همچنین امکان تنظیم پشتی صندلی‌های ردیف دوم نیز وجود دارد. یک زیر آرنجی با دو جا لیوانی هم در میانه صندلی‌های این بخش قرار می‌گیرد. ردیف سوم چندان برای بزرگسالان مناسب نبوده و برای سرنشینان این قسمت در هر دو طرف جا لیوانی وجود دارد. امکان خواباندن صندلی‌های ردیف دوم و سوم وجود داشته و فقط صندلی راننده برقی است.

مشخصات فنی وی جی وی یو 75 پلاس

موتور وی جی وی یو 75 پلاس

شاسی بلند وی جی وی یو 75 پلاس از موتوری 2 لیتری توربو GDI و چهار سیلندر با کد HY4C20B استفاده می‌کند. تشابه کد این پیشرانه با موتور GW4C20B گریت وال جای بحث دارد. در واقع به نظر می‌رسد که سینوتراک از نمونه بنزینی موتور مزبور استفاده می‌کند. باید به این نکته اشاره نمود که موتور گریت وال یکی از 10 پیشرانه برتر چینی‌ها در سال 2013 بود. در هر حال VGV U75 پلاس با قدرت 225 اسب بخار و گشتاور 385 نیوتن متر به ایران می‌آید. گیربکسی 8 سرعته و از نسل چهارم ZF نیز نیرو را به محور جلو منتقل خواهد کرد.

شتاب صفر تا 100 کیلومتر این خودرو 8,2 ثانیه است. حداکثر سرعت و استاندارد آلایندگی نیز به ترتیب 210 کیلومتر بر ساعت و یورو 6 خواهد بود. میزان مصرف سوخت ترکیبی به ازای 100 کیلومتر پیمایش نیز 8,3 لیتر اعلام می‌شود. حالت‌های مختلف رانندگی در دسترس هستند. سیستم ترمز جلو از نوع دیسکی خنک شونده و عقب دیسکی است. تعلیق در جلو و عقب به ترتیب از نوع مک فرسون و چند پیوندی است. براساس گفته کاربران چینی ظاهراً می‌توان بر روی قوای محرکه این خودرو حسابی ویژه باز کرد. ضمن اینکه خریداران چینی از کیفیت این خودرو نسبتاً رضایت دارند.

ایمنی وی جی وی یو 75 پلاس

وی جی وی یو 75 پلاس

متأسفانه این خودرو تنها دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو و عقب دارد. سایر آپشن‌های ایمنی این خودرو شامل ترمز ضد قفل ABS، ایزوفیکس، سامانه پایش کنترل فشار باد لاستیک‌ها، سامانه کنترل کشش، کنترل لغزش خودرو، سامانه TRC، ESP، ESC، DSC، CBC و… است. البته بهترین نمونه‌های این خودرو دارای سامانه هشدار خروج از خط حرکتی، ترمز فعال، هشدار برخورد با روبرو، دوربین ضبط وقایع رانندگی و قابلیت تماس اضطراری است. ما امیدوار هستیم که خودروسازان ایلیا نسخه کامل‌تر وی جی وی U75 پلاس را به ایران بیاورد و ظاهراً این گونه خواهد بود.

امکانات وی جی وی یو 75 پلاس

وی جی وی U75 پلاس

از جمله امکانات VGV یو 75 پلاس باید به کروز کنترل، ناوبری ماهواره‌ای، سانروف پانوراما، نمایشگر 10,1 اینچی، آینه برقی تاشو و استارت دکمه‌ای اشاره نمود. همچنین بررسی وی جی وی یو 75 پلاس به ما نشان داد که سامانه تشخیص صدا، جلو آمپر دیجیتالی 10,25 اینچی، صندلی‌های چرمی، فرمان برقی، تهویه مطبوع دستی، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، در صندوق عقب برقی، دوربین 360 درجه و… از دیگر قابلیت‌ها و امکانات این خودرو هستند.

جمع بندی و قیمت

وی جی وی یو 75 پلاس

خودروسازی ایلیا هم اکنون محصولاتی از برند دایون را در سبد محصولات خود دارد. این خودروساز خصوصی تا ماه‌های آینده وی جی وی U75 پلاس را به شکل وارداتی وارد بازار ایران می‌کند. قرارداد این شرکت فقط شامل این خودرو نبوده و محصولات دیگر VGV هم توسط ایلیا وارد کشور می‌شود. ضمن اینکه احتمال مونتاژ این خودرو در ایران نیز وجود دارد. در هر حال VGV با مدل U75 پلاس به ایران آمده و باید دید که استقبال از این برند تازه نفس چگونه خواهد بود. قیمت این محصول نیز هنوز مشخص نیست. اما نباید ارزشی کمتر از 1 میلیارد و 500 میلیون تومان را برای آن متصور باشید. چیزی که بررسی وی جی وی یو 75 پلاس آن را به ما اثبات کرد.

جدول مشخصات VGV U75 Plus

نام خودروVGV U75 Plus
کشور سازندهچین
برند مادرسینوتراک
کلاسSUV
ابعاد(طول، عرض، ارتفاع)4,825، 1,879 و 1,691 میلی‌متر
فاصله محوری2,800 میلی‌متر
موتور2 لیتری توربو GDI بنزینی
سیلندر4 عدد
قدرت225 اسب بخار
گشتاور385 نیوتن متر
گیربکس8 سرعته اتوماتیک ZF
محور متحرکجلو
شتاب8,2 ثانیه
حداکثر سرعت210 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی8,3 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 6
ترمزجلو دیسکی خنک شونده، عقب دیسکی
تعلیقجلو مک فرسون، عقب چند پیوندی
ایمنی و امکاناتکیسه هوای راننده و سرنشین، دوربین 360 درجه، سقف پانوراما، استارت دکمه‌ای، جلو آمپر دیجیتالی، نمایشگر لمسی 10,25 اینچی، ترمز ضد قفل ABS، ایزوفیکس، سامانه پایش کنترل فشار باد لاستیک‌ها، سامانه کنترل کشش، کنترل لغزش خودرو، در صندوق عقب برقی، سامانه هشدار خروج از خط جرکتی، ترمز فعال، هشدار برخورد با روبرو، دوربین ضبط وقایع رانندگی، کروز کنترل و…
مشخصات فنی VGV U75 Plus چیست؟

به موتوری 2 لیتری توربوشارژ GDI با قدرت 225 اسب بخار و گشتاور 385 نیوتن متر مجهز است. از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ZF استفاده می‌کند.

شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت VGV یو 75 پلاس

این خودرو در 8,2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. حداکثر سرعت این محصول 210 کیلومتر بر ساعت است.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.