بازگشت چری ویانا با سدان آریزو A9
کامبک رویایی! منتشر شده در ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰
آریزو 9

چری رسماً از احیاء سری فنگ یون خبر داد. چری سری Fengyun را از سال 2001 تا 2016 تولید کرد و حالا اولین محصول این برند پس از چند سال با نام A9 و با پیشرانه پلاگین هیبریدی وارد بازار می شود.

به گزارش خودروم، چری رسماً اعلام نمود که سری فنگ یون(Fengyun) خود را به عنوان جدیدترین سری از محصولات پاک خود احیاء خواهد کرد. فنگ یون در همان سطح سری تیگو آریزو و تانسوئو قرار می‌گیرد. فنگ یون سدانی احتراقی بود که چری در سال 2001 وارد بازار کرد. دو نسل از این خودرو وارد بازار شد؛ اما چری در سال 2016 تولید سری مزبور را کاملاً متوقف کرد. نمونه‌هایی از این سدان در گذشته و با نام چری ویانا A15 توسط سناباد خودرو وارد بازار ایران شد. اکنون در صورت عرضه فنگ یون جدید احتمالاً ویانا با نام آریزو A9 و پیشرانه‌ای پلاگین هیبریدی به بازار ایران بر می‌گردد.

با توجه به تصویر رسمی فنگ یون A9، ما با سدانی روبرو هستیم که طراحی منحصر به فردی دارد. چراغ‌های جلوی آن C شکل بوده و در هر طرف جفت هستند. به طور کلی چهره خودرو از جلو بسیار قابل تشخیص است. علاوه بر این، محصول جدید چری دستگیره‌های در مخفی دارد. به نظر می‌رسد که سری فنگ یون مسیر فروشی متفاوت نسبت به سایر محصولات چری داشته باشد و برای این کمپانی در نقش سری گلکسی برای جیلی ظاهر شود.

جیلی در مراسم تولید پیشرانه Kungpeng Super Performance الکتریک هبیریدی C-DM از تولید فنگ یون با استفاده از سیستم مزبور سخن می‌گوید. سامانه فوق یک موتور هیبریدی اختصاصی، گیربکس و سیستم مدیریت باتری را شامل می‌شود. پیشرانه‌ای که موتور هیبریدی 1,5 توربوشارژ GDI نسل پنجم چری ACTECO با گیربکس 3 سرعته DHT را در اختیار دارد. راندمان حرارتی موتور مزبور بیش از 44,5 درصد بوده و به ازای پیمایش هر 100 کیلومتر مسافت 4,2 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد. حداکثر قدرت آن 154 اسب بخار با گشتاور 220 نیوتن متر است. با در نظر گرفتن پیشرانه الکتریکی احتمالاً خودروی مزبور بیش از 260 اسب بخار قدرت دارد.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.