مروری بر روند تکامل جلوپنجره مرسدس بنز 
120 سال در اوج! منتشر شده در ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۰
جلوپنجره مرسدس بنز

بیش از 12 دهه است که جلوپنجره محصولات مرسدس بنز به روند رو به رشد تکامل خود ادامه داده و در این متن کوتاه سیر تاریخی آن را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش خودروم، جلوپنجره ساده‌ترین راه تشخیص برندهای خودرو و سازندگان محصولات مختلف در صنعت خودروسازی جهان است. این بخش چهره و هویت اصلی خود را تشکیل داده و برندهای خودرویی از آن برای نمایش بنیان‌های طراحی محصولات خود و ایجاد تفاوت با دیگر خودروسازان استفاده می‌کنند. اما برخلاف چهره انسان که با گذشت زمان هر روز پیرتر و چروکیده‌تر می‌شود؛ جلوپنجره‌ها با گذشت زمان جوان‌تر شده و مسیر تکامل را مطابق با نیازهای روز جهان خودرو طی کرده و محدودیت‌های موجود را یکی پس از دیگری از میان بر می‌دارند.

این حقیقت دقیقاً در مورد جلوپنجره محصولات مرسدس بنز صادق است. از زمانی که ویلهام مایباخ روی اختراع خود و برای پوشش رادیاتور مدل PS 35 در سال 1900 از جلوپنجره لانه زنبوری استفاده کرد؛ این قطعه ساده و در عین حال مهم در محصولات مرسدس بنز تکامل یافته است. جلوپنجره در آن زمان به عنوان راه حلی برای خنک کردن موتورهای احتراقی و رادیاتور طراحی شد؛ اما در نهایت این عنصر ساده، عصر جلوپنجره خودروها را به وجود آورد و به یکی از مهم‌ترین عناصر طراحی خودرو بدل شد.

 

روند تکامل جلوپنجره محصولات مرسدس بنز

 

در سال 1931 عرضه مدل 170 مرسدس بنز همه چیز را تغییر داد و برای اولین بار برای محافظت از رادیاتور از جلوپنجره‌ای متصل به کاپوت استفاده شد. این اتفاق جلوپنجره کرومی را به یک نماد تبدیل کرد که از آن نه تنها به عنوان محافظ رادیاتور، بلکه به عنوان یک شناسنامه با نشان ستاره سه پره استفاده می‌شد. از آن زمان به بعد، مرسدس بنز به توسعه جلوپنجره‌های کرومی برای چندین دهه ادامه داد.

در دهه 1950 مرسدس بنز طراحی جلوپنجره مستقل جدیدی را با رونمایی از مدل SL گالووینگ 300 و رودستر کوچک‌تری به نام SL 190 معرفی کرد. از قطعه مزبور برای نمایش چهره اسپرت محصولات جدید مرسدس بنز استفاده شد و نوارهای افقی روی آن بعدها در تمام وسایل نقلیه مرسدس بنز به یک مشخصه مهم تبدیل شدند.

در سال 2007، مرسدس بنز شروع به ارائه گزینه‌های جلوپنجره بسته با سطح و تریم انتخابی مشتریان کرد و آنها را در الگانس، کلاس C و E مورد استفاده قرار داد. در حال حاضر عصر خودروهای الکتریکی فرارسیده و هنوز جلوپنجره‌های مرسدس بنز نفس می‌کشند؛ اما با این تفاوت که دیگر خبری از رادیاتور نیست و بنز در تولیداتی مانند EQ از جلوپنجره Black Panel استفاده می‌کند و آن را به بهترین سنسورهای امنیتی و ایمنی تجهیز کرده است.

دسته بندی ها: تازه ها منتخب
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.