مدیرعامل فولکس واگن با اشاره به تاریخچه، دانش و کیفیت برندهای اروپایی، خودروسازان چینی را تهدیدی برای خود نمی داند.
به گزارش خودروم، الیور بلوم به عنوان مدیرعامل گروه فولکس واگن در مورد ورود برندهای چینی به بازارهای اروپایی اظهار نظر کرد. به او قیمت خودروهای چینی موجود در بازار اروپا دو برابر نمونههای موجود در بازار چین است. او میگوید که خودروسازان چینی تاکنون با قیمتهای ارزان وارد بازار اروپا نشدهاند. بلوم با بیان اینکه آنها 20 درصد هزینه کمتری صرف تولید میکنند؛ به این موضوع اشاره کرد که با این همه قادر مدیریت هزینه در اروپا نیستند. به عبارت دیگر چینیها هزینه زیادی صرف تطبیق وسایل نقلیه خود با مقررات اروپا و ایجاد شبکه فروش میکنند.
مدیرعامل گروه فولکس واگن ضمن اشاره به این موضوع که چینیها در یک دهه گذشته ساخت خودرو را یاد گرفتهاند؛ به دانش ساخت خودرو، سطح کیفیت و تاریخ برندهای اروپایی اکتفاء میکند و موقعیت خودروسازان این قاره را خوب میبیند. به گفته بلوم آنها سخت بدنبال یافتن راهی برای کاهش هزینهها هستند و مطمئناً قادر به کاهش آن خواهند بود. به گفته او توسعه سبد محصولات برقی تا زمان کاهش هزینهها امکان پذیر نیست. بنابراین برای تأمین مالی این بخش باید به مدلهای ICEV اعتماد کرد. او میگوید که فولسک برخلاف نیو یا بی وای دی قادر به سرمایهگذاری فراوانی در بخش ICEV است.
بلوم از کاهش هزینه ساخت خودروهای مزبور با توسعه پلتفرم ویژه این شرکت به میزان 50 درصد سخن میگوید. به گفته او فولکس واگن بدنبال استفاده 80 درصدی از این معماری در محصولات خود تا سال 2030 است. این پلتفرم متکی بر باتری ساخت شرکت چینی Gotion خواهد بود. باتریسازی هفئی هم در این زمینه همراه فولکس واگن است.