استون مارتین فعلاً برنامهای برای احیاء مدل رپید ندارد. این خودروساز بریتانیایی با همکاری جیلی به ساخت و توسعه خودروهای هیبریدی و الکتریکی میپردازد.
به گزارش خودروم، استون مارتین قصد احیا و تولید مدلی جدید از سدان رپید را ندارد. این شرکت برنامههای بزرگی دارد؛ اما هیچ یک از آنها به بازگشت راپید مرتبط نیست. چون سبک بدنه و قابلیتهای این خودروی محبوب، در برابر کراساوورها ناتوان است. الکس لانگ رئیس بخش محصول و استراتژی بازاریابی استون مارتین از پیگیری اهداف این شرکت برای تبدیل آن به لوکسترین برند بریتانیا در جهان خبر داد. به گفته او استون هیچ مدل سدان تجاری خاصی تولید نخواهد کرد. به عبارت دیگر رپید یا هر چیزی شبیه به آن برای مدتی توسط استون تولید نمیشود.
احتمالاً استون بزودی از برنامه پنج ساله خود رونمایی میکند. به گفته لارنس استرول، رئیس استون مارتین این خودروساز اولین مدل الکتریکی خود را در سال 2026 عرضه خواهد کرد. البته او اعتراف کرد که مشتریان استون برای خودروی برقی اشتیاق زیادی ندارند. به گفته او مدل جدیدی این خودروساز، محصولاض کاملاً تازه با طراحی و پلتفرمی سفارشی خواهد بود.
جیلی و فناوریهای آن
جیلی اخیراً 9,4 درصد از سهام استون مارتین را خریداری کرد. این اقدام استون امکان دسترسی به طیف وسیعی از فناوریهای خودروساز چینی را خواهد داد. هم اکنون جیلی مالک برندهای لینک اند کو، زیکر، لوتوس، پولستار، ولوو و… است. همچنین جیلی سرمایهگذاری بسیاری در بحث تولید و توسعه باتری خودروها انجام میدهد. آینده هر چه که باشد؛ استون ماترین و موتورهای احتراقی ان به این زودیها کنار نمیروند. چون این شرکت بدنبال عرضه هفت مدل جدید از جمله DBS، ونتیج، DB12 و نسخههای هیبریدی آنها است.
مدل DB12 به تازگی به همراه موتور 4 لیتری V8 با توربوشارژ دوقلو عرضه شد. موتور مزبور قدرت بیشتری نسبت به پیشرانه V12 مدل DB11 دارد. قدرت آن نیز 671 اسب بخار بوده و در 3,5 ثانیه شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت را ممکن میسازد. بنابراین فعلاً آینده استون مارتین و پیشرانههای احتراقی روشن است.
استون مارتین همزمان با توقف تولید راپید، ساخت DBX را در سال 2020 آغاز کرد. این کراس اوور به سرعت یکی از پرفروشترین مدلهای استون مارتین شد. این خودرو اکنون با رولزرویس کولینان، بنتلی بنتایگا، لامبورگینی اوروس و فراری پوروسانگو رقابت میکند.