معرفی استون مارتین ونتیج ۲۰۲۵ با قدرت بیشتر
قدرت ۶۵۶ اسب بخار منتشر شده در ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰
2025 Aston Martin Vantage

استیون مارتین نسخه ۲۰۲۵ و فیس لیفت ونتیج را معرفی کرد. اکنون این سوپر اسپورت خارق‌العاده از موتوری قدرتمندتر به همراه شاسی و تعلیقی متفاوت بهره می‌برد.

به گزارش خودروم، کمپانی استون مارتین نزدیک به ۷۴ سال است که ونتیج را به تولید می‌رساند. نسل فعلی این خودروی دو در GT از سال ۲۰۱۸ به فروش می‌رسد و حالا پس از شش سال حضور در بازار نسخه جدید و بروزتر آن معرفی شد. استون مارتین ونتیج ۲۰۲۵ فیس لیفتی معمولی به نظر می‌رسد؛ اما تغییرات فنی این خودرو اهمیت بیشتری دارد. بکارگیری میل بادامک جدید، اصلاح عملکرد گیربکس، تغییرات مرتبط به شاسی و… خودرویی بهتر از قبل را پیش روی ما قرار می‌دهد.

بهبود عملکرد موتور

نتیجه این تغییرات قابل توجه است. اکنون موتور ۴ لیتری V8 مرسدس بنز در استون مارتین جدید قادر به تولید قدرتی معادل ۶۵۶ اسب بخار بوده و این رقم ۱۵۳ اسب بخار از قبل بیشتر است. البته دلیل رسیدن به این رقم تنها افزایش وزن چند کیلوگرمی ونتیج به دلیل تغییرات مزبور نیست. بلکه استفاده از توربوهای بزرگتر و تغییر نسبت تراکم را نباید از یاد ببریم. در استیون مارتین ونتیج ۲۰۲۵ از سه مبدل حرارتی جدید جهت مدیریت دمای خنک کننده و شارژ آن استفاده می‌شود. خنک کننده روغن نیز ابعاد بزرگتری دارد و به نظر می‌رسد که استیون مارتین ونتیج جدید گرمای زیادی تولید می‌کند.

گیربکس استون مارتین ونتیج ۲۰۲۵

موتور AMG V8 به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF متصل است. نیرو از طریق دیفرانسیل الکترونیکی و به لطف قابلیت لغزش محدود به محور عقب منتقل می‌شود. نیروی رانش نهایی بر روی دیفرانسیل کاهش می‌یابد تا شتاب‌گیری خودرو سریع‌تر انجام شود. اما این اتفاق تأثیری بر روی حداکثر سرعت ونتیج جدید نمی‌گذارد. استون مارتین جدید ما اکنون در ۳,۴ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۳۲۵ کیلومتر در ساعت است.

شاسی متفاوت استون مارتین ونتیج جدید

وتیج جدید مانند خودروهای قدیمی ساختاری چسبیده دارد. در جهان صنعت خودروسازی به این ویژگی پیوندی می‌گویند. در حقیقت این قابلیت باعث ایجاد مقداری انعطاف در ساختار شاسی خواهد شد. بنابراین شاسی اصلاح می‌شود و از استحکامات پیچشی در استون مارتین ونتیج ۲۰۲۵ استفاده کرده‌اند. این کمپانی جای یکی از اعضای اصلی شاسی در جلو را تغییر می‌دهد و با این عمل میزان استحکام نقاط مورد نظر برای نصب سیستم تعلیق را افزایش می‌دهد که در نتیجه فرمان‌پذیری خودرو بهبود می‌یابد. استرات بار موجود در کاپوت نیز سبک‌تر و سفت‌تر از قبل است.

در استیون مارتین ونتیج جدید به استحکام شاسی نیز توجه شد. این کمپانی با بهبود برخی از شاخصه‌ها مانند استفاده از دمپرهای تطبیقی جدید Bilstein DTX عملکرد خودرو را بهبود می‌دهد. البته بر روی کاغذ تعیین میزان تغییرات بسیار دشوار به نظر می‌رسد. ولی استون بر روی احساس تفاوت میان رانندگی با ونتیج جدید نسبت به مدل قدیمی تأکید ویژه‌ای دارد.

نرم افزار بهتر

نرم‌افزارهای موجود در ونتیج جدید وظیفه نظارت و فعال کردن تمام این سخت‌افزارها را برعهده دارند. به گفته استون مارتین، با انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی، سامانه کنترل کشش، فرمان برقی الکترونیکی و… برای ارائه عملکرد و تعادل بیشتر در رانندگی تغییر خواهند کرد. این شرکت توضیحات زیادی در رابطه با چگونگی جمع‌آوری داده‌ها و نحوه عملکرد سیستم‌های الکترونیکی ارائه می‌دهد. اما آزمون واقعی چگونگی عملکرد همه این سامانه‌ها در یک جاده پر پیچ و خم است.

ترمزهای کار آمد

2025 Aston Martin Vantage

برای توقف کامل سیستم ترمزی متشکل از روتورهای فولادی ۴۰۰ میلی‌متری جلو با کالیپرهای شش پیستومی و روتورهای ۳۶۰ میلی‌متری عقب با کالیپرهای چهار پیستونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بکارگیری سرامیک‌های کربنی اختیاری بوده و باعث کاهش وزن ۲۰ کیلوگرمی استون مارتین ونتیج ۲۰۲۵ خواهد شد. به عنوان نکته نهایی باید اشاره کنیم که عرض ونتیج جدید یک اینچ نسبت به قبل بیشتر بوده و پانل‌های بدنه روکش شده‌اند. ونتیج ۲۰۲۵ در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ وارد بازار می‌شود.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.